راهکار آقای وزیر برای حل مشکل بیکاری

بصیر،علی ربیعی شب گذشته در یازدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان یزد با اشاره به وضعیت روبه رشد و بهبود کشور در زمینه اقتصادی اظهار داشت: توسعه تعاون یکی از بهترین رویکردهای اقتصادی در جامعه است.

وی ادامه داد: تعاونی‌ها به دلیل اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و استفاده از سرمایه‌ها و منابع انسانی از ارزشمندترین منابع توسعه پایدار به شمار می‌روند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با گرامیداشت هفته تعاون، از شهید رجایی به عنوان یک تعاون‌گر بزرگ اجتماعی یاد کرد و بیان داشت: زمانی که ترکیب خوبی از مسئولان برای خدمت به مردم و کار و کوشش شکل بگیرد این ترکیب منشأ تغییر و تحولات بزرگی خواهد شد که موجب رشد و توسعه و پیشرفت می‌شود.

وی، تعاونی‌ها را یک واحد اقتصادی، تولیدی و خدماتی برشمرد و گفت: تعاونی‌ها به نوعی شکل زندگی اجتماعی مردم هستند که با توسعه فرهنگ ارتباط مردم با یکدیگر هستند شیوه زندگی‌ و کار گروهی را توسعه می‌دهند.

ربیعی، تعاونی‌ها را در مقایس یک بنگاه اقتصادی برشمرد و ادامه داد: رفتارهای نادرستی که مردم را در اجتماع از هم دور کرد باید به واسطه شکل‌گیری تعاونی‌ها به حالت عادی بازگرداند زیرا کشور امروز بیش از هر زمان دیگری به اتحاد نیاز دارد.

وی توسعه و ترویج فرهنگ تعاون، توانمندسازی تعاونی‌ها، رفع نیازمندی‌های تعاونی‌ها و توسعه صادرات در تعاونی‌ها را از محوری‌ترین رویکرد‌های وزارتخانه برشمرد و تصریح کرد: باید با تغییر رویکرد به تعاونی‌ها، آن را راهکاری برای رفع معضل بیکاری و توسعه اشتعال در کشور بدانیم و در راستای توسعه و تقویت آن اقدام کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به شرایط دشوار دولت در سه سال گذشته عنوان کرد: دولت تدبیر در زمانی سکان مدیریت اجرایی کشور را به دست گرفت که با انبوهی از مشکلات در زمینه‌های گوناگون مواجه بود.

وی با بیان اینکه اقتصاد کشور کوچک شده بود ادامه داد: شاخص‌های فقر در وضعیت بسیار بدی قرار داشت و دهک‌های پایین جامعه روز به روز به زیر خط فقر در حرکت بودند و این مسأله قدرت خرید مردم را بسیار کاهش داده بود.

ربیعی به تشریح وضعیت تولید و صنعت در کشور پرداخت و گفت: وضعیت تولید‌کنندگان در به گونه‌ای بود که واردات دستگاه‌های مورد نیاز برای اداره واحد تولیدی و توسعه خط تولید به واسطه تحریم‌ها ممکن نبود و حتی قدرت عرض اندام در عرصه بین‌المللی برای ارائه تولیدات و توانایی‌های خود را هم نداشتند.

وزیر کار با اشاره به تغییر وضعیت در کشور و حرکت به سمت بهبود و پیشرفت اقتصادی اظهار داشت: افتتاح بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال پروژه تعاونی با اشتغال‌زایی ۲۰۰ نفر در استان یزد بیانگر توسعه و بهبود وضعیت اقتصادی است./آ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا