روزنامه ی الاهرام مصر:

دستبند مراقبت اسرائیلی بر دستان حجاج ابراهیمی

بصیر، روزنامه ی الاهرام مصر به نقل از سایت رادیوی کیان صهیونیستی گزارش داد: عربستان سعودی با شرکت “جی فور اس ” برای تامین امنیت حج قراردادی را منعقد کرده است که ضمن این قرارداد زائران به محض ورود به فرودگاههای عربستان تا زمان  بازگشت به خانه با دست بندالکترونیکی اسرائیلی تحت مراقبت قرار خواهند گرفت.

به گزارش همین وب سایت، دست بند الکترونیکی مذکور که به تکنولوژی، “GPS” مجهز است می تواند موقعیت و اطلاعات موردنیاز در باره ( حجاج ) یا هر زائر را در هر لحظه به سازمان های امنیتی اسرائیل که با عربستان ارتباط استراتژیک نزدیک دارند انعکاس دهد و در نتیجه دستگاههای امنیتی عربستان اطلاعاتی از این دست را صرفاً می توانند از طریق واسطه های شرکای امنیتی صهیونیستی فعال خود در عربستان دریافت کنند.

همین سایت نقل می کند :شرکت های اسرائیلی در حال انجام کسب و کار و تجارت در بسیاری از کشورهای عربی هستند و فرصت سرمایه گذاری چند میلیارد دلاری را در کشورهای عربی بدست آورده اند.

ازسوی دیگر “شیخ عکرمه صبری” خطیب مسجد الاقصی و رئیس هیات اسلامی قدس، در این رابطه گفت : شرکت دادن اسرائیل درموسم حج  باعث بهبود و تقویت موقعیت اشغالگری اسرائیل و تطهیر چهره او می شود و همچنین این فرصت به آنها می دهد تا در جهان اسلام و عرب نفوذ کنند.

وی با تاکید بر آن گفته ها ادامه داد :شرکتی صهیونیستی که به ساخت زندان اشغالگران اقدام کرده مجاز نیست که برای خدمات رسانی به حجاج بیت الله الحرام بکار گمارده شود.
Image result for ‫شرکة اسرائیلیة لتأمین الحجاج فی مکة‬‎

در دامنه این گزارش آمده است گرچه سفارت عربستان در مصر در صدد انکار موضوع برآمده است ! اما دلایل واضح این موضوع را اثبات می کند.

که در این خصوص، از آغاز ماه ژوئیه گذشته به اینسو ، رسانه های خبری از جمله منابع  عربستانی و بویژه  روزنامه “عکاظ”  آن کشور موضوع دست بند و تدابیر ویژه امنیتی حج امسال را گزارش کرده اند.

و علاوه برآن امروز سوم سپتامبر ۲۰۱۶ ،وزارت حج وعمره سعودی طی بیانیه ای از ورود بیش از یک ملیون زائر با ۱۶۰ ملیت مختلف و تطبیق اجرای قانون  “ردیاب الکترونیکی” و اجرای نظام دست بندالکترونیکی، را آشکارا اعلام کرده است .

دانا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا