وقتی تخم مرغ شگفت انگیز می شود!

بصیر،تخم مرغ یکی از مواد غذایی پر مصرف در جهان است که به اشکال مختلف در آشپزی مورد استفاده قرار می گیرد. برخی از اجزا تشکیل دهنده این ماده غذایی می توانند به بهبود سلامت بدن انسان نیز کمک کنند.

تخم مرغ

به نقل از “اکتیوبیت”، اما تخم مرغ می تواند در زمینه های جالب توجه دیگری نیز مورد استفاده قرار بگیرد که شاید هیچ گاه به فکرتان نیز خطور نکرده باشد. در ادامه با چند نمونه از این کاربردها بیشتر آشنا می شویم.

دفع آفات باغ

تخم مرغ

بنابر بررسی های صورت گرفته، شهروندان آمریکایی به طور میانگین ۲۰۰ تخم مرغ در سال مصرف می کنند. پوست تخم مرغ ها بخشی است که دور ریخته می شود و یا در بهترین حالت تبدیل به کود می شود. اما با ریختن پودر پوست تخم مرغ در نقاط مختلف باغ خود می توانید از آن به عنوان دافعی قدرتمند برای آفاتی مانند حلزون ها، لیسه ها و کرم ها استفاده کرد. این قبیل آفات لزج هستند و پوست تخم مرغ در حرکت آنها اختلال ایجاد می کند. از این رو، در جستجوی مکان هایی راحت‌تر برای حرکت و تغذیه از گیاهان شما دور می شوند.

رشد گیاهان

تخم مرغ

پوست تخم مرغ دارای شکل مدور زیبایی است و گزینه ای ایده آل به عنوان یک گلدان طبیعی برای شروع رشد دانه یک گیاه محسوب می شود. تنها کافی است تا سوراخ کوچکی برای خارج کردن محتویات داخلی تخم مرغ ایجاد کرده و سپس با دقت آن را نصف کنید. با افزودن خاک و دانه به این گلدان های کوچک تخم مرغی، روند رشد گیاه آغاز می شود. گیاهان می توانند به بهبود کیفیت هوای داخل خانه کمک کنند.

پاکسازی ظروف

تخم مرغ

آشپزی برای بسیاری از افراد فعالیتی لذت بخش محسوب می شود، اما این فعالیت جنبه تاریکی نیز می تواند به همراه داشته باشد که ظرف های کثیف و گاهی اوقات چسبنده مورد استفاده را شامل می شود. خوشبختانه، پوست تخم مرغ می تواند به عنوان یک پاک کننده و یا به بیان بهتر ساینده طبیعی عمل کرده و به کمک شما بیاید. از این رو، بقایای پوست تخم مرغ های مصرف شده برای آشپزی را می توانید نگه داشته و پس از پودر کردن با کمی آب و صابون مخلوط کنید تا یک پاک کننده غیر سمی ساینده برای تمیز کردن طروف مختلف در اختیار داشته باشید.

رفع گرفتگی راه آب

تخم مرغ

از پوست تخم مرغ ها می توان به عنوان روشی مفید و طبیعی برای رفع گرفتگی مسیر آب در سینک آشپزخانه یا مکان های دیگر استفاده کرد. اگر آب به خوبی از لوله متصل به سینک آشپزخانه یا هر مکان دیگر پایین نمی رود، مقداری پوست تخم مرغ خرد شده تمیز را درون سینک بریزید. این پودر به طور طبیعی مسیر لوله آب را به تدریج باز می کند.

بهبود بریدگی و زخم

تخم مرغ

پژوهشگران انگلیسی طی مطالعه ای در سال ۲۰۱۶ ویژگی بهبود زخم تخم مرغ را مورد بررسی قرار دادند. بر همین اساس، مشخص شد غشا نازک پوست تخم مرغ حاوی ساختاری بسیار مشابه به ماتریس خارج سلولی پوست انسان است. افزون بر این، پژوهشگران دریافتند غشا پوست تخم مرغ استریلزه است و می تواند از پوست آسیب دیده همانند محتویات داخل تخم مرغ در برابر باکتری محافظت کند. غشا داخلی تخم مرغ به صورت پودر در پانسمان بریدگی ها و زخم ها مورد استفاده قرار می گیرد.

کاهش اسیدیته قهوه

تخم مرغ

با افزایش سن انسان، مواد غذایی و نوشیدنی های مورد علاقه ما می توانند مشکلاتی را در دستگاه گوارش ایجاد کنند. یکی از نوشیدنی های محبوب جهان قهوه است که می تواند چنین شرایطی را ایجاد کند. اگر دوست ندارید نوشیدن قهوه صبحگاهی را ترک کنید، یک راه حل ساده که در آن از پوست تخم مرغ استفاده می شود می تواند به شما کمک کند. با افزودن کمی پودر پوست تخم مرغ که از تخم مرغ پخته شده باقی مانده است به فرنچ پرس می توانید قهوه ای لطیف‌تر و با تلخی کمتر نوش جان کنید.

زیباسازی پوست

تخم مرغ

دلیل خوبی وجود دارد که تخم مرغ یکی از اجزا تشکیل دهنده ماسک های صورت خانگی است. زرده تخم مرغ حاوی لستین، یک امولسیفایر قدرتمند است که به نرمی و هیدراتاسیون پوست کمک می کند. ماسک صورت خود را می توانید با چند قاشق چایخوری عسل و زرده تخم مرغ تهیه کنید. این ماسک را به صورت مستقیم روی کل صورت و گردن خود بمالید. به مدت ۱۵ دقیقه صبر کرده و صورت و گردن خود را با آب گرم شستشو دهید.

اما سفیده تخم مرغ های مورد استفاده را دور نریزید زیرا می توانید از آن به عنوان درمانی برای آکنه و یک ماده سفت کننده برای پوست های چرب استفاده کنید. سفیده تخم مرغ را با مقداری آب لیمو ترکیب کرده و به صوت مستقیم روی پوست صورت خود بمالید. اجازه دهید این ترکیب به مدت ۱۰ دقیقه روی صورت باقی بماند تا خشک و سفت شود و سپس صورت خود را با آب شستشو دهید.

مترجم: محمد مهدی حیدرپور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا