چند هزار حاجی در ۱۳ سال گذشته جان باختند؟

بصیر،

در گزارش شبکه حج و عمره در شبکه اجتماعی توییتر آمده است: این تعداد حاجی از سال ۱۴۲۳ هجری قمری تا سال ۱۴۳۶ ( سال گذشته) قربانی بی مسئولیتی و سهل انگاری های رژیم آل سعود  در اداره امور حج شده اند.

در این گزارش تاکید شده است که ۵۶  هزار و ۸۹۵ نفر از قربانیان مردم و ۳۳ هزار و ۳۴۴ نفر زن بوده اند و جنسیت ۳۲ نفر دیگر مشخص نیست.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: ۳۱ هزار و ۴۱۱ نفر از جان باختگان از اتباع عربستان بوده اند وپاکستان رتبه دوم تعداد شهروندان قربانی در اثر سوء مدیریت حج سعودیها را به خود اختصاص داده است.

شبکه حج و عمره آورده است: اندونزی با ۵۸۳۷، مصر با ۵۵۰۰، نیجریه با ۴۹۸۹، میانمار با ۴۱۹۲، هند با ۳۷۴۴، بنگلادش با ۳۶۱۷ و یمن با ۳۳۱۳ قربانی رده های بعدی تعداد قربانیان در مراسم حج را در این سالها به خود اختصاص داده اند.

برپایه این گزارش، اسامی کشورهای دیگری از جمله سوریه، الجزایر، سودان، مغرب، ایران، ترکیه و مالیزی نیز در این فهرست قرار دارد.

سهل انگاری سعودی ها در امور حج سال گذشته هم موجب بروز یکی از دردناکترین فجایع تاریخ برگزاری مراسم حج شد و افزون بر هفت هزار حاجی از کشورهای مختلف به شهادت رسیدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا