سپری شدن بهترین سال‌های زندگی جوانان در تجرد

بصیر، مینو اصلانی با بیان اینکه مجموعه‌ای از عوامل فرهنگی موجب افزایش سن ازدواج و تجردگرایی در جوانان شده است، افزود: موضوع ازدواج یک بحث کاملا فرهنگی است؛ اگرچه مسائل اقتصادی هم در زمینه ازدواج دخیل هستند اما تغییر نگاه جوانان به ازدواج عامل اصلی در کاهش آمار ازدواج به شمار می رود.

وی با تاکید بر لزوم انجام امر مقدس ازدواج در سنین پایین ادامه داد: موضوع ازدواج در سنین مناسب، باید مورد توجه جوانان و خانواده ها باشد. وابسته کردن ازدواج به اتمام تحصیلات دانشگاهی در مقاطع عالی کارشناسی ارشد و دکترا سبب از بین رفتن فرصتهای مناسب زندگی و از بین رفتن بهترین سالهای عمر در تجرد می شود.

مسئول بسیج جامعه زنان تاکید کرد: موارد زیادی از جوانان وجود دارند که با وجود ازدواج در سنین پایین موفق شده اند به بالاترین مدارج علمی و شغلی دست یابند؛ بنابراین ازدواج کردن منافاتی با پیشرفتهای تحصیلی و شغلی ندارد اگرچه مسئولان باید شرایط بهتری برای ادامه تحصیل زوجهای جوان فراهم کنند و تسهیلاتی در نظر بگیرند.

اصلانی خاطرنشان کرد: هرچه ازدواج در سنین مناسب رخ دهد، ثبات آن بیشتر می شود زیرا جوانان در سنین پایین آمادگی بیشتری برای جذب فکری و عاطفی طرف مقابل دارند و همچنین سازگاری رفتاری آنها در سنین پایین، بیشتر است.

وی با بیان اینکه ازدواج موجب آرامش افراد در کنار یکدگر می شود، گفت: ازدواج سبب تعالی رفتاری زوجین است همچنین ازدواج باعث می شود که فرد در ادامه زندگی انگیزه بیشتری برای تلاش در جهت تحقق آمال و آرزوهای فردی و خانوادگی در همه حوزه ها داشته باشد.

مسئول بسیج جامعه زنان با اشاره به سیاستهای کلی خانواده و نفی تجرد از سوی رهبر معظم انقلاب، افزود: موضوع تشریفات از مواردی است که نیازمند توجه جدی از سوی مردم و مسئولان است و باید در کانون توجه باشد زیرا این هزینه ها سبب هراس جوانان از ازدواج شده است. باید مکانیسمی طراحی شود که زندگی مشترک با کمترین تجملات و در کمال سادگی آغاز شود. در زندگی مشترک دوام اهمیت دارد و انجام هزینه های گزاف برای آغاز زندگی به هیچ وجه تضمین کننده ثبات و تداوم یک زندگی نیست./آ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا