۴ اشتباه رایج درباره موها که در تابستان‌ انجام می‌دهیم!

بصیر،

دکتر محمد علی نیلفروش زاده ضمن اشاره به ۴ عادت نادرست مردم در طول تابستان گفت: « در فصل گرم به دنبال عرق کردن‌های مرتب معمولا بیشتر حمام می‌کنیم و میزان استفاده از شامپو بیشتر می‌شود.
گاهی حتی ۲ بار در روز دوش می‌گیریم. مشکل اینجاست که هم نور خورشید هم شامپوها محرک پوست سر هستند و باعث خشکی و سستی ریشه موها می‌شوند. برای پیشگیری در طول روز حداکثر یک مرتبه از شامپوهای ملایم روزانه به میزان کم برای شستشوی موها استفاده کنید.»
این متخصص پوست و مو همچنین نشستن موها بعد از شنا را عادت اشتباه و آسیب زننده‌ای معرفی کرد و ادامه داد: «عدم شستشوی مو بعد از شنا باعث باقی ماندن کلر و نمک آب روی مو شده و به ساقه موها صدمه‌ می‌زند و باعث خشکی ساقه مو و متمایل شدن رنگ مو به سمت سبز می‌شود.»
رئیس انجمن متخصصان پوست و مو با اشاره به این موضوع که اکثر افراد از پوستشان در برابر نور خورشید مراقبت می‌کنند اما مراقب موهایشان نیستند، ادامه داد: «اشعه ماورای بنفش خورشید مضر است و می‌تواند باعث خشکی پوست سر و تحریک آن شود و موها را کدر و شکننده کند. برای پیشگیری باید سر را به واسطه کلاه یا روسری پوشش داد. پوشاندن سر به‌خصوص وقتی موهای کمی داریم یا طاس هستیم مهم‌تر است. زیرا مو تا حدی از پوست سر در برابر آسیب‌های آفتاب محافظت می‌کند.»
دکتر نیلفروش زاده در رابطه با استفاده از اسپری‌های مو هم هشدار داد و گفت: «برخی ترکیبات اسپری مو در برابر نور آفتاب حساسیت‌زا هستند. در عین حال باعث خشکی و شکنندگی موها می‌شوند.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا