در راستای فرمایشات رهبری/

شجره خبیثه ملعونه/ مرغ مادری که منبع اصلی جریان تکفیر در میان مذاهب اسلامی است

بصیر، شجره خبیثه ملعونه اصطلاحی است که مقام رهبری در دیدار هزاران نفر از بازماندگان فاجعه منا در بین خانواد‌های آنان بیان کرده‌اند.
این تعبیر بازتاب‌های بسیار فراوانی در مجامع خبری دنیا داشته و موجب واکنش‌های بسیاری از سوی سردمداران رژیم سعودی و هم پیمانان آنها نیز شده است.
در حقیقت مقام رهبری با این جمله هم پاسخ یاوه‌گویی‌های چند روز گذشته مفتی اعظم عربستان سعودی را داده‌اند و هم ماهیت اساسی رژیم حاکم بر آل‌سعود را با این تعبیر بیش از پیش نشان دادند.
این شیخ سعودی پس از نامه افشاگرانه رهبری در مورد عدم مدیریت صحیح حج ابراهیمی از سوی حکام عربستان و پیگیری فاجعه منا دست به اقدام انتحاری زده و ایرانیان را غیر مسلمان خطاب کرده است.
«عبدالعزیز بن عبدالله آل الشیخ» مفتی وهابی عربستان در گفت‌وگو با روزنامه مکه، رهبر ایران را به دشمنی با اسلام متهم کرد و گفت منشا سخنان او اختلاف با اهل تسنن است.
آل الشیخ که نسبش به «محمد بن عبدالوهاب» موسس فرقه وهابیت می‌رسد مدعی شد که انتقادات رهبر ایران از برگزاری مراسم حج به وسیله عربستان موضوع غیر قابل انتظاری نبوده و افزود «باید بدانیم که اینها مسلمان نیستند؛ اینها فرزندان مجوس‌ هستند و دشمنی آنها با مسلمانان به ویژه اهل سنت دیرینه است».
وی همچنین مدعی شده که اطمینان دارد افرادی که سعی می‌کنند در خصوص آنچه خدمت رسانی سعودی‌ها برای حج و حاجیان توصیف کرده انتقاداتی را مطرح کنند به اهداف خود نمی‌رسند.
این شیخ سابقه ارائه فتواهای عجیب و غریب بسیاری را دارد از جمله اینکه سال ۲۰۱۲ نیز در فتوای عجیب دیگری گفته بود تمام کلیساهای جزیره العرب باید تخریب شوند.
وی همچنین پس از حوادث خونین حج سال گذشته گفت این حادثه خارج از کنترل انسان‌ها است و قضا و قدر اجتناب ناپذیر است و با تعریف و تجمید از خاندان سلطنتی عربستان مدعی شده بود که بسیاری از کشورها به دلیل «دین، حکومت و اقتصاد عربستان، به پادشاهی این کشور حسودی می کنند».
همچنین با توجه به سیاست‌های خصمانه حکام عربستان سعودی علیه کشورهای اسلامی و نقش آنها در تجهیز و ایجاد گروه‌های تروریستی تکفیری در سطح منطقه و ارسال آنها به کشورهای اسلامی دیگر این تعبیر را باید دقیق‌ترین تعبیر از این نقش دانست.
این رژیم در میان کشورهای منطقه معروف به مرغ مادر است که سایر کشورهای عرب منطقه – به جز عراق- خود را با سیاست‌های این رژیم کاملا هماهنگ می‌کند و استقلال رای نیز در مجامع بین المللی ندارند.
در طول دو دهه گذشته عربستان سعودی به عنوان منبع اصلی جریان تکفیر در میان مذاهب اسلامی شناخته می شود، این رژیم سعی کرده است تا با انتشار افکار خود و با ایجاد گروه‌هایی همچون القاعده، طالبان، داعش، جبهه النصره و غیره و با حمایت‌های عظیم مالی و معنوی از آنها معادلات قدرت در سطح منطقه را به سمت منافع خود تغییر دهد که خوشبختانه تا به امروز ناموفق بوده است.
این جریان که دارای افکار خبیثی نیز است سعی در هم‌پیمانی با دولت‌های غربی و عمل بر علیه کشورهای اسلامی دارد و در واقع کشورهای اسلامی را رها کرده و در دامن کشورهای غربی و به ویژه رژیم صهیونیستی پناه گرفته‌اند.
تا به امروز تمامی گروه‌های تکفیری حامی عربستان حتی یک گلوله به سمت رژیم صهیونیستی شلیک نکرده‌اند و حتی مبارزه با این رژیم را حرام دانسته و در عمل در راستای منافع این رژیم حرکت کرده و بر علیه کشورهایی که در مقابل رژیم صهیونیستی قرار گرفته‌اند مشغول نبرد هستند.
این امر موجب تثبیت امنیت رژیم صهیونیستی شده و در عمل خیال این رژیم را از سوی کشورهای مقاومت راحت کرده است.
رژیم صهیونیستی نیز از این فرصت استفاده کرده و همراه با رژیم عربستان به حمایت و تجهیز این گروه‌های تکفیری می‌پردازد و زخمی‌های این گروه‌ها را در خاک خود درمان می‌کند.
این جریان فکری به تعبیر مقام رهبری ملعونه نیز است، فریاد مظلومیت هزاران نفر از افرادی که از سوی سیاست‌های این رژیم کشته شده و یا خانه و زندگی خود را ازدست داده‌اند موجب لعن و نفرین‌های بسیاری برای رژیم عربستان شده و در آینده نزدیک دامن سردمداران آنها را می‌گیرد.
این تلاش برای زنده بودن رژیم عربستان سعودی است که آخرین نفس‌های خود را می کشد و در آینده‌ای نه چندان دور کشورهای اسلامی از لوث وجود چنین جرثومه فسادی در امان هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا