فرمانده سپاه فریدونکنار در گفت‌وگو با بصیرنیوز:

مسئولان برای حفظ عزت ملی تلاش کنند/بازسازی واقعه غدیر در فریدونکنار

بصیر، خیرالله باقرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار بصیرنیوز با اشاره به در پیش بودن هفته دفاع مقدس اظهار کرد: میراث‌داری و نگارش تاریخ برای انسان‌ها موثر است و گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس می‌تواند نقش موثری برای نسل‌های آینده داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: ایثار، رشادت و شهادت از مولفه‌هایی بود که رزمندگان و جوانان کشور از مکتب عاشورایی آموختند و توانستند با این آموزه‌ها در مقابل تمام دنیا بایستند و بر همگان لازم است که با ارزش‌گذاری این هفته یاد و نام این دلاورمردان را گرامی داشته و پیام “ما می‌توانیم” رزمندگان را به نسل‌های آینده انتقال دهیم.
فرمانده سپاه فریدونکنار با اشاره به رشادت‌های مردم این شهرستان در زمان جنگ، گفت: فریدونکنار دیار علویان و از شهرهای مذهبی ریشه دار است و همین امر موجب شد تا مردم این شهرستان با شور و شعور تمام در تمامی عرصه‌های انقلاب حاضر باشند و از کشور خود و دین خدا دفاع کنند.
باقرزاده با تبیین وظایف مردم و مسئولان نسبت به شهدا، خاطرنشان کرد: مردم جامعه اسلامی باید به تکلیف خود که همان پاسداشت خون شهدا، پشتیبانی از نظام اسلامی، تبعیت از ولایت فقیه و پیروی از قانون نظام جمهوری اسلامی است عمل کنند.
وی همچنین وظیفه مسئولان را در جامعه اسلامی بسار سنگین دانست و تصریح کرد: پیشبرد اهداف کشور به دوش مسئولان است و آنها باید بر اساس ارزش‌های نظام اسلامی و پیروی از منویات رهبری برای عزت ملی تلاش کنند و در مقابل دشمنان مانند یک کوه استوار باشند و از هیچ تهدیدی نهراسند.
فرمانده سپاه فریدونکنار معیارهای انقلابی‌گری را برشمرد و گفت: کسانی که بدون امکانات و بدون چشم‌داشت به یاری دیگران کلمه ما می‌توانیم را تحقق می‌بخشند به عنوان افراد انقلابی شناخته می‌شوند و مسئولان اگر این را ملاک کار خود قرار دهند با پشتیبانی مردم همراه می‌شوند.
باقرزاده با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای مظلوم منا خاطرنشان کرد: جنایت آل سعود غیرقابل بخشش است و در حالی که افراد زیادی برای اجرای احکام اسلام به سرزمین مکه مشرف شدند با جنایت سعودی‌ها مواجهه شدند و مطالبه ما از مسئولان مربوطه این است که محکم بر مواضع خود ایستاده و حق این شهدا را دریافت کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری برنامه‌های هفته دفاع مقدس در فریدونکنار گفت: برگزاری همایش فرهنگی با موضوع دفاع مقدس، صبحگاه مشترک با حضور یگان‌های نظامی شهرستان فریدونکنار، غبارروبی مزارشهدا، دیدار با خانواده شهدا، تجلیل از جانبازان و ایثارگران، برنامه‌های فرهنگی ورزشی و ایجاد نمایشگاه با محوریت سپاه به عنوان دبیرخانه و از سوی ادارات این شهرستان در هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود.
باقرزاده با اشاره به اهمیت واقعه غدیر خاطرنشان کرد: سپاه پاسداران برای نشان دادن جایگاه بالای واقع غدیر  اقدام به بازسازی و روشنگری این موضوع می‌کند که سپاه فریدونکنار امسال برای دومین سال پیاپی این برنامه را در بعدازظهر روز دوشنبهاین هفته و در پلاژ شرقی پارک لاله برگزار می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا