دمنوش گیاهی برای جوان سازی پوست

بصیر، استفاده از دمنوش‌های گیاهی برای درمان یا پیشگیری از انواع بیماری‌ها رایج است اما در این مقاله قصد داریم دمنوش‌هایی را معرفی کنیم که علاوه بر خاصیت‌های درمانی در جوانسازی پوست نیز موثرند:

به گزارش بدونیم؛ آیا می دانستید که بعضی چای ها علاوه بر اینکه برای سلامتی مفید هستند برای پوست هم کاربرد دارند؟ چای هایی که سرشار از پلی فنول (ملکولهای آنتی اکسیدان) هستند، می توانند پوست را مرطوب نگهداشته، اثرات مخرب UV را خنثی کرده و التهاب را کاهش دهند. چون که نوشیدن چای تاثیر مثبتی روی رنگ پوست شما می گذارد، محصولاتی که در آن ها چای به کار می رود نیز می تواند برای پوست مفید باشد. در اینجا چهار نوع چای با تاثیرات مثبت به شما معرفی خواهم کرد.

چای سبز

آفتاب زیاد ممکن است به پوست آسیب رسانده و باعث پیری پوست شود. تحقیقات نشان داده است که چای سبز خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش می دهد. کاتچین موجود در چای سبز التهاباتی که در اثر پیری بوجود می آیند را کاهش می دهد. همچنین پوست را از آفتاب سوختگی محافظت کرده و مانع آسیب اشعه UV روی پوست می شود. ( با این حال باز هم از کرم ضدآفتاب با SPF 30 در زیر آفتاب استفاده کنید.) رادیکال های آزاد که در اثر اکتساب بیش از حد UV در بدن پیشرفت می کنند، می توانند سلول های سالم پوست را ویران کنند.پلی فنول های موجود در چای ضدالتهاب هستند و توانایی بازسازی DNA را دارند و می توانند تغییرات سلولی که بوسیله رادیکال های آزاد ایجاد می شوند را اصلاح کنند. علاوه بر نوشیدن یک فنجان چای سبز روزانه، می توانید از محصولات آرایشی که حاوی چای سبز هستند هم استفاده کنید.
 یربامیت

آیا می خواهید که پوست جوانی داشته باشید؟ چای یربامیت مصرف کنید. این چای سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که از آسیب های پوستی که رادیکال های آزاد بوجود می آورند جلوگیری می کند. گیاه یربامیت معمولا در آمریکای جنوبی و مرکزی یافت می شود و سرشار از کافئین است. این گیاه در طب سنتی برای درمان خیلی چیزها از درمان کوفتگی و کنترل اشتها گرفته تا سیستم امنیتی ضعیف بدن استفاده می شده است. این گیاه همچنین سرشار از انواع ویتامین ها، مواد معدنی و وآنتی اکسیدان هاست: ویتامین های B، C، پتاسیم و منگنزو زینک

بابونه

درمیان دمنوش ها و چای های گیاهی بابونه از شهرت بالایی برای درمان بیماری های پوستی برخوردار است و سال هاست که برای درمان خشکی پوست، ترک پوست و حتی برای درمان آکنه ها استفاده می شود. بابونه حتی برای پوست های جوش دار و ملتهب نیز مصرف می شود. این گیاه سرشار از فلاونوئیدهاست که نقش مهارکننده رادیکال های آزاد را ایفا می کند.

چای رویبوس

چای رویبوس یا چای قرمز از بوته های قرمز آفریقای جنوبی بدست آمده و بدون کافئین است. پس برای خانم هایی که نمی خواهند کافئین بدنشان زیاد شود بسیار مناسب است. این گیاه منبع آسپالاتین و نوتوفاگین دو ترکیب ضدالتهابی است. فلاونوئیدهای موجود در رویبوس هم ضدالتهاب هستند و برای درمان آکنه ها بسیار مفیدند./آ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا