امام جمعه فریدونکنار:

مسئولیت‌گریزی یکی از آفت‌های اجتماعی امروز جامعه است/ تحول فرهنگی به هزینه نیاز دارد

بصیرنیوز، حجت‌الاسلام سیدمحمود جلالی در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر فریدونکنار در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان، اظهار کرد: اگر امر به معروف نباشد بقیه واجب‌ها به فراموشی سپرده می‌شود.

وی با بیان اینکه با امر به معروف امنیت هم برقرار می‌شود و کاسبی‌ها رونق بگیرد، تصریح کرد: مسئولیت‌گریزی یکی از آفت‌های اجتماعی امروز جامعه است.

امام جمعه فریدونکنار با اشاره به اینکه هزینه‌های نامشخص فراوانی در کشور صورت می‌گیرد که نبود ناظر در ها احساس می‌شود، خاطرنشان کرد: اگر ناظر بدون غرضی وجود باشد مدیر نمی‌تواند تخلف کند.

جلالی افزود: اگر ناظر حضور فعال داشته باشد فاصله میان کسی که شب‌ها در برج میلاد شادی می‌کند و افرادی که در طویله‌ها درس می‌خوانند کم می‌شود.

وی تصریح کرد: برای یک کنسرت چندین میلیون هزینه می‌کنند اما برای کلاس درس حقوق اولیه آنها ضایع می‌شود.

امام جمعه فریدونکنار گفت: اگر همه نسبت به امر به معروف بی‌توجه باشند یکی از نتایج آن تسلط شرورها بر امت است و کشور عراق و سوریه به این عذاب گرفتار شدند و اگر حرکتی در این زمینه نشود به مصیبت آنها گرفتار می‌شویم.

جلالی خاطرنشان کرد: اصل اهمیت امر به معروف به عنوان فریضه دینی مشخص است و شکی در واجب بودن آن نیست، یکی از اهداف قیام امام حسین نیز امر به معروف و نهی از منکر بوده است.

وی با ابراز گلایه از اینکه به همان اندازه که این امر اهمیت دارد ما نسبت به آن بی‌اهمیت هستیم، گفت: روش امر به معروف راه‌های مختلفی دارد که آگاهی دادن به مردم یکی از آنها است و کسی می‌تواند امر به معروف کند که خود از حلال و حرام آگاه باشد.

امام جمعه فریدونکنار تصریح کرد: علاوه بر این زمینه فساد نیز باید از بین برود و زمینه اختلاط جنسی، دزدی و غیره نباید فراهم شود.

جلالی با تاکید بر اینکه مبانی دینی مردم باید تقویت شود، اظهار کرد: دین عامل سعادت مردم است، باید هزینه فرهنگی شود نه اینکه استانداری ۱۱۵ میلیون هزینه فرهنگی انجام بدهد که هیچ کاری نمی‌توان انجام داد و فقط برای امامزاده و مسجد هزینه می‌شود.

وی گفت: انقلاب ما فرهنگی است و تحول فرهنگی نیز به هزینه نیاز دارد، بسیاری از مسئولان از وظیفه خود فرار می‌کنند اما باید بدانند مشکل کشور فقط حجاب نیست.

امام جمعه فریدونکنار یادآور شد: مشکلات زندگی اجتماعی باید برطرف شود و این نیازمند امر به معروف است، کم کاری در حیطه مسئولیتی منکر محسوب می‌شود.

جلالی با تاکید بر اینکه امر به معروف به صورت غیرمستقیم باشد و ظرفیت افراد نیز مدنظر قرار بگیرد، گفت: باید در کشور زمینه کار خیر فراهم شود، سن ازدواج فزایش یافته و زمینه انجام آن فراهم نشده است و این به فساد منجر می‌شود.

وی افزود: تجمل‌ها و توقع‌های بیش از اندازه عامل اصلی افزایش سن ازدواج است و ایجاد پارک، کتابخانه، فضای شاد و غیره از سوی مسئولان می‌تواند زمینه فساد را از بین ببرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا