گفتگوی ظریف با وزیر خارجه کره شمالی

بصیر،

وزیران امور خارجه ایران و کره شمالی در حاشیه اجلاس عدم تعهد با یکدیگر ملاقات و در خصوص آخرین تحولات روابط دو جانبه و نیز موضوعات مطروحه در نشست جاری سران عدم تعهد گفتگو کردند.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان بعنوان اولین سخنران در اجلاس وزرای خارجه جنبش عدم تعهد در ونزوئلا که با حضور وزرای خارجه کشورهای عضو عدم تعهد در ونزوئلا برگزار می شود، ضمن تبریک به دولت و ملت ونزوئلا بمناسبت ریاست جدید این سازمان از میزبانی گرم و خوب آن کشور تشکر کرد.
گفتگوی ظریف با وزیر خارجه کره شمالی

وی اظهار داشت: اجلاس منظم عدم تعهد فرصت خوبی را برای اعضا جهت بحث و بررسی چالش های فرا روی بویژه در این مقطع حساس فراهم می کند. بر همین اساس عنوان خوب و مناسبی برای این نشست تحت عنوان ” صلح، حاکمیت و همبستگی برای توسعه” انتخاب شده است؛ موضوعی که جنبش برای تأمین آن از ابتدای تشکیل از دهه ۱۹۵۰ شکل گرفته است.

وی در ادامه افزود:  امروز  مداخله در امور داخلی کشورها، اشغال  و افراط گرایی تهدیدات بی سابقه ای را نه تنها متوجه صلح، امنیت و توسعه جهانی کرده بلکه متاسفانه همبستگی اعضای عدم تعهد را نیز در معرض تهدید قرار داده است.

وزیر امور خارجه کشورمان ادامه داد: در این شرایط دشوار و چالش برانگیز خویشتن داری و پایبندی کامل به حقوق ، مقررات و هنجارهای بین المللی و اصول منشور ملل متحد امری ضروری است.

وی افزود: افراط گرایی خشونت بار و تروریزم، به همراه پیامدهای ناگوار آن از جمله  درگیریهای رو به تزاید و بحرانهای انسانی ناشی از آن در زمره تهدیدات بسیار جدی است  که توجه جدی تر ما در عدم تعهد را می طلبد.

در روزهای پنجشنبه و جمعه اجلاس وزرای عدم تعهد در جزیره مارگاریتای ونزوئلا برگزار می‌شود و در روزهای شنبه و یکشنبه اجلاس سران عدم تعهد با حضور حسن روحانی رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا