چگونه ترک دیوار را تعمیر کنیم؟

بصیر،ترک دیوارهای آجری و آجرنسوز به شکل زیکزاک و دیوارهای سیمانی معمولا خط کشیده است. ترک دیوار می‌تواند بخاطر مصالح نامرغوب و یا صدمه‌های وارده به ساختمان ایجاد شده باشد و خطرناک باشد. ترک دیوارهای سیمانی معمولا به شکل یک خط کشیده است که در طول دیوار پخش می‌شود، اما ترک دیوارهای آجری و آجرنسوز به شکل زیکزاک، از بین ملات است. ببینید که آیا ترک به حدی است که نیاز به یک تعمیرکار حرفه‌ای باشد و یا خودتان می‌توانید آن را درست کنید. در ادامه ما به نقل از همشهری آنلاین به شما این کار را آموزش می‌دهیم.

چگونه ترک دیوار را تعمیر کنیم؟

نحوه تعمیر ترک دیوار:
آماده کردن ترک
معمولا پی ساختمان در معرض خیس شدن قرار دارد. از خشک بودن آجر، بلوک و سیمان، قبل از تعمیر آن اطمینان حاصل کنید. اگر عجله دارید، می توانید با سشوار آن ناحیه را خشک کنید. اگر تعمیر را شروع کنید و ملات برگشت کند، یعنی آب آن ملات زیاد است و باید بگذارید تا بیشتر خشک شود. در دیوارهای سیمانی، زمانی که ملات خشک شد، گرد و خاک را با فرچه و یا سیم مخصوص پاک کنید. در دیوارهای آجری و یا بلوک، ملات قدیمی بین آجرها را درآورده و تمام گرد و خاک را از آن ناحیه پاک کنید.

تعمیر سیمان
اگر ترک به باریکی تار مو و یا خیلی نازک بود، کمی آن ناحیه را بیشتر سوراخ کنید تا بتوانید ملات بیشتری در آن بریزید. حواستان باشد که ترک یا سوراخی که ایجاد می‌کنید، خیلی عمیق نباشد. مصالح رزین پلی استر را با کاتالیزور رزین پلی استر مخلوط کنید. با ماله، مخلوط رزین را به ناحیه ترک بکشید و نوار فایبرگلاس مش را داخل آن فشار دهید، قبل از اینکه رزین خشک شود. کمی رزین روی نوار فایبرگلاس بریزید تا ترک پر شود. بگذارید یک ساعت بماند تا خشک شود.

تعمیر ملات آجر و بلوک
پی آجر و بلوک سیمانی با ملاتی که بین آنها ریخته می‌شود، مستحکم می‌شود. زمانی که می‌خواهید ملات قدیمی را با قلم و چکش، از بین آنها بیرون بریزید، احتیاط کنید. دقت داشته باشید که ضربه‌هایی که می‌زنید، آرام باشد تا از ترک خوردن آن ناحیه جلوگیری شود. زمانی که ملات قدیمی را خالی کردید، طبق دستورالعمل فروشنده، ملات جدید را مخلوط کنید. محل‌های درز آجرها را با آب کمی مرطوب کنید تا ملات جدید سریعتر بچسبد و خیلی سریع خشک نشود و از ترک جدید جلوگیری بشود. با ماله تخت کوچک، درزها را پر کنید و روی ملات بکشید تا صاف شود و هیچ حباب هوایی در آن وجود نداشته باشد./آ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا