سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد فریدونکنار خبر داد

در آینده‌ای نزدیک همایش درنای سفید در فریدونکنار برگزار می‌شود

بصیر، مجید نیکو در گفت و گو با خبرنگار ما در نخستین همایش شعر ادب فارسی که در شهرستان فریدونکنار در سطح استانی برگزار شد، اظهار کرد: در نخستین همایش شعر و ادبی که در این شهرستان برگزار شد، شعرایی از شهرهای ساری، قائم‌شهر، بهشهر، نوشهر، آمل، پل‌سفید، نور محمودآباد به میزبانی فریدونکنار حضور ‌یافتند تا یافته های ادبی خود را با همدیگر ردوبدل کنند.
وی افزود: مهدی اشرفی و صابر هاکا از شاعران و هنرمندان مطرح کشور نیز در این محفل شاعرانه حضور یافتند.
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد فریدونکنار تصریح کرد: نخستین همایش شعر ادب فارسی در فریدونکنار با هدف رشد فرهنگ و ادبیات و تشویق هنرمندان استان مازندران است.
وی با بیان اینکه شهرستان فریدونکنار برای برگزاری همایش‌های فرهنگی امکانات ندارد، گفت: با توجه به اینکه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی متولی اشائه فرهنگ است اما برای اجرای هر برنامه‌ای به دلیل نداشتن مجتمع فرهنگی در فریدونکنار ۷۰۰ هزار تومان اجاره بها پرداخت می‌کنیم.
نیکو با ابراز امیدواری از احداث هر چه سریع‌تر مجتمع فرهنگی و هنری فریدونکنار، گفت: ۲۰۰ میلیون تومان از اداره کل فرهنگ ارشاد بودجه‌ای برای مجتمع نیایش فریدونکنار اختصاص یافت.
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد فریدونکنار افزود: در فریدونکنار وجود مجتمع فرهنگی مورد نیاز است و برای تعمیر و تجهیز مجتمع آمفی‌تئاتر شهید بصیر هم درخواست‌های داده شد اما همچنان در پروسه‌های اداری باقی‌ماند.
وی درباره انجمن‌هایی که در شهرستان فریدونکنار در حال فعالیت هستند، تصریح کرد: در شهرستان فریدونکنار انجمن‌های موسیقی، شعر و ادب، انجمن هنرهای تجسمی و عکاسان با توانمندی بسیار در حال فعالیت هستند.
نیکو خاطرنشان کرد: رسانه‌های شهرستان فریدونکنار نیز بسیار فعال هستند اما برخی از آنها مجوز رسمی ندارند و نیاز به برنامه‌ریزی برای دریافت و نهایی کردن مجوز آنها است اما خبرنگاران با مسئولان تعامل دارند.
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد فریدونکنار با اشاره به اینکه این اداره برنامه‌هایی همچون فستیوال موسیقی و همچنین همایش شعر و ادب فارسی را برگزار کرد، خبر داد: در آینده‌ای نزدیک برگزاری همایش درنای سفید در دستور کار قرار دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا