طرفین باید به استحکام برجام پایبند باشند

بصیر، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی عصر سه‌شنبه به‌وقت محلی (بامداد چهارشنبه به‌وقت تهران)، در در دیدار نخست‌وزیر ایتالیا در نیویورک که در حاشیه هفتاد و یکمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد انجام شد، گفت: سفرهای دوجانبه اخیر، نقطه عطفی در روابط مشترک و نشانگر اراده دو ملت و دو دولت برای توسعه و تحکیم سطح همکاریها است.

روحانی با تأکید بر ضرورت توسعه همکاریهای مشترک در عرصه‌های اقتصادی، علمی و سیاسی، نقش بخش‌های خصوصی دو کشور را در این مسیر ارزشمند دانست و اظهار داشت: علاقه شرکتهای خصوصی دوطرف به روابط تجاری باید مورد حمایت و تشویق دو دولت قرار گیرد.

رییس جمهوری در ادامه به موضوع برجام اشاره کرد و با ابراز اینکه مطابق برجام طرفین متعهد به تأمین فضای لازم برای فعالیت اقتصادی ایران هستند، گفت: طرفین باید به استحکام برجام پایبند باشند و استحکام برجام می‌تواند پایه‌ای نیز برای افزایش صلح و ثبات منطقه باشد.

روحانی با بیان اینکه رهبران اروپا باید به بانکها و بیمه‌ها برای همکاری مالی تضمین و اطمینان دهند، تصریح کرد: ملتها و شرکتهای ما و منطقه باید از فواید برجام منتفع شوند.

نخست وزیر ایتالیا نیز در این دیدار با تأکید بر اینکه رم با هیجان به‌دنبال تقویت روابط همه‌جانبه با تهران است، گفت: ما برای هر اقدامی در جهت استحکام روابط اقتصادی آماده‌ایم.

“متئو رنتزی” با اشاره به اعزام یک هیئت بلندپایه ایتالیا به تهران طی ماه‌های آینده اضافه کرد: در بحث روابط بانکی، بیمه دولتی ساچه ایتالیا آماده ارائه تضمین‌های لازم است.

نخست وزیر ایتالیا، اطمینان و تقویت سرمایه گذاران برای همکاری با ایران را برای ایتالیا حیاتی دانست و گفت: در رابطه با برجام تعهد خود را تکرار می‌کنیم و برای استحکام آن هرچه بتوانیم انجام خواهیم داد.

وی همچنین گفت که کشورش آماده رایزنی و هماهنگی با ایران در مسایل منطقه‌ای و بین المللی است.

فرهنگ نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا