از صعود تا سقوط/

برکناری؛ پاداش خوش خدمتی مدیرکل انتخابات مازندران به دولت روحانی

بصیر، در طول روزهای گذشته خبری در سطح رسانه‌های استان منتشر شد که تعجب سیاسیون مازندران را برانگیخت.
ماجرا به برکناری ناگهانی مدیرکل سیاسی انتخابات استانداری مازندران مهرداد ابراهیمی مربوط می‌شود، مدیرکلی که گام بلند صعود خود را از فرمانداری شهرستان فریدونکار گرفت و در مدت حدود یکسال حضور خود در این شهرستان توانست اعتماد مسئولان استانی را جلب کند.
ابراهیمی که به عنوان مغز متفکر انتخابات معاونت سیاسی استانداری محسوب می‌شد به یکباره نامه عزل خود را در دستانش دید و در این میان و با این جابجایی نکاتی به عنوان سئوال مطرح می‌شود که باید مسئولان استانداری به آن پاسخ دهند.
مهم‌ترین سئوال در این میان این نکته است که چرا متوسط عمر مدیران سیاسی امنیتی استان اینقدر کوتاه است و به طور معمول با برگزاری هر انتخابات یا میزبانی سفر های ریاست محترم جمهورباید شاهد ایجاد تغییر و تحول باشیم.
مدیرکل اسبق سیاسی امنیتی استانداری مازندران حسن‌نژاد نیز پس از استقبال بسیار سرد مردم مازندران در سفر ریاست جمهور پس از چند روز به طور ناگهانی عزل شده و جای خود را به مهرداد ابراهیمی داد، اما تاریخ برای ابراهیمی نیز تکرار شد و وی بنا به دلایل نامعلومی جای خود را به قمی سپرد.
ابراهیمی که تا پیش از انتصاب به سمت فرمانداری فریدونکنار به عنوان یکی از کارشناسان دفتر شورای تامین استان مشغول به کار بود به ناگهان در یک حرکت جهشی و در طول کمتر از یک سال به سمت مدیر کلی سیاسی امنیتی استان رسید و با همان شتاب امروز از کار برکنار شد.
لفظ کلمه برکناری سئوالات زیادی را متبادر می‌سازد که علت این کار چیست و چه اقدامی از سوی وی انجام شده که مستحق برخوردی به این شکل بوده‌اند.
وی به عنوان یکی از وفادارترین نیروها به دولت حسن روحانی در سطح استان محسوب می‌شد که همیشه از عملکرد دولت وی تعریف و تمجید می‌کرد که برخورد با چنین نیرویی و برکناری آن در زمانی که فاصله چند ماهی با برگزاری انتخابات بسیار مهم دوره دوازدهم ریاست جمهوری داریم موجب تعجب است.
در طول یک سال گذشته، دوران مدیریتی ابراهیمی دچار حواشی در شبکه‌های اجتماعی شد و بعضی از نامه‌های محرمانه این اداره کل سر از رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی درآورد که بازتاب بسیاری در سطح کشور و حتی رسانه‌های معاند نظام داشت.
باید منتظر ماند و دید که در طول روزهای آینده چه اخباری از درون استانداری مازندران به بیرون در این مورد درز می‌کند تا بتوان این تغییر ناگهانی را تحلیل کرد.
هرچند پاداش برخورد و عزل با فردی که در دولت روحانی خدمات فراوانی به طیف مورد نظر خود در راستای سیاست‌های دولت کرد مناسب نبود اما به نظر می‌رسد صندلی داغ مدیرکلی سیاسی در مازندران محلی برای حذف افراد شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا