بزک برجام اینجا، آنجا، همه جا!/ وقتی دانش آموزان هم مجبورند دفاع روحانی از آفتاب تابانش را بشوند

بصیر، صبح امروز حسن روحانی رئیس دولت یازدهم با حضور در یک دبیرستان دخترانه زنگ آغاز سال تحصیلی را به صدا در آورد.

 

او همچنین در جمع دانش آموزان به سخنرانی پرداخت و طبق معمول گذشته از برجام دفاع کرد.

 

وی گفت: دولت همه تلاش خود را در حد توان و امکان خود برای رفاه معلمان انجام خواهد داد. اگر دولت امسال که نیمی از آن هم گذشته است، توانست اقداماتی را برای رفاه معلمان انجام دهد، در سایه آن بود که توانست برجام را اجرایی و عملیاتی کند.

 

رئیس دولت یازدهم تاکید کرد: امروز بخشی از منابع مالی ما در سایه برجام است که شرایط مناسب کسب و کار و کسب منابع مالی برای دولت فراهم شده است، کسانی که می گویند ما آثار برجام را نمی بینیم باید بدانند بخش بزرگی از بودجه و منابع دولت در سال جاری در سایه اجرای برجام است.

 

روحانی ادامه داد: اگر کشور ما توانست بدون استفاده از ذخایرش روی پای خود بایستد و کشورهای دیگر تولید کننده نفت حداقل در طول یکسال گذشته صد میلیارد دلار از ذخایر خود برداشت کرده اند و هنوز هم کمبود دارند؛ در سایه تلاش مردم، کارآفرینان، وحدت و انسجام جامعه و تلاش دولت و محیط مناسب پس از اجرای برجام است.

 

روحانی در حالی دفاع از برجام را به مراسم آغاز سال تحصیلی جدید در جمع دانش آموزان کشانده است که نگاهی به سخنرانی های گذشته او نشان می دهد که دفاع از برجام محور اصلی بسیاری از آن ها بوده است.

 

همه چیز وابسته به برجام!

 

حسن روحانی پیش از این ماه ها پیش در خصوص برجام گفته بود: ما وقتی می‌گوییم باید تحریم‌های ظالمانه رفع شود بعضی‌ها چشمان‌شان زیاد نچرخد. تحریم‌های ظالمانه باید از بین برود تا سرمایه بیاید و مشکل محیط زیست، اشتغال، صنعت و آب خوردن مردم حل شود، منابع آبی زیاد شده و بانک‌ها احیا شوند. آنها که ملت ما را تحریم کرده‌اند ظلم بزرگی مرتکب شده‌اند اما عده‌ای در داخل هم نمی‌دانستند تحریم چیست.

 

روحانی همچنین گفته بود: برجام یک مثل آفتاب تابان است و اگر چشم ها را باز کنید می بینید آفتاب هست.

 

به نظر می رسد با توجه به سخنرانی امروز حسن روحانی روند دفاع او از برجام که ماه ها پیش نهایی شد اما هنوز دستاوردی برای کشور به دنبال نداشته است، ادامه خواهد داشت و او حتی در جمع دانش آموزان نیز این اقدام را انجام خواهد داد!

دانا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا