وقتی اقدامات قرارگاه قدس سپاه خار چشم ارگان رسانه ای سازمان سیا می شود:

جوسازی رادیو فردا در پی ترفیع درجه سردار مارانی+عکس

بصیر، رادیو فردا که اخبار ، گزارشات و حمایت های ویژه آن از تحرکات تروریستی در شرق کشور از گروه جیش العدل ، فرقان و عبدالمالک ریگی بارها به همگان ثابت شده این بار نیز نتوانسته خشم خود را از اعطای درجه سرتیپ تمامی به فرمانده قرارگاهی که ماموریت ویژه آن مبارزه با تحرکات تروریستی در شرق کشور و مبارزه با همپیمانان وی است را پنهان کند و تلاش کرده ماموریت این قرارگاه مهم سپاه پاسداران را زیر سوال ببرد.

بخشی از حوزه مأموریت قرارگاه قدس، با قرارگاه‌های نیروی دریایی ارتش و نیروی دریایی سپاه از نقطه مرزی گوادر در مرزهای پاکستان تا تنگه هرمز در خلیج فارس هم‌پوشانی دارد و این قرارگاه یکی از قرارگاه‌های عملیاتی نیروی زمینی سپاه پاسداران است. قرارگاه قدس یگان‌های نیروی زمینی سپاه در سه سپاه استانی سیستان و بلوچستان ، کرمان و هرمزگان را تحت امر دارد. عنوان رسمی این قرارگاه، قرارگاه قدس جنوب شرق است و این عبارت جنوب شرق، حوزه مأموریت آن را تعریف می‌کند. جنوب شرقی ایران و به طور خاص استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و  هرمزگان.

مأموریت اصلی قرارگاه قدس، آمادگی برای مقابله با تهدیدات داخلی و خارجی در استان‌های سیستان و بلوچستان، و هرمزگان است. معنای ساده این مأموریت آن است که هر نوع تهدیدی که از ناحیه مرزهای مشترک ایران با پاکستان و افغانستان در جنوب شرقی کشور متوجه امنیت کشور شود این قرارگاه قدس است که باید برای مقابله با این تهدید طرح و برنامه داشته باشد و آن را متناسب با تهدید اجرا کند.

اما رادیو فردا در تازه ترین اظهار نظر با به کار بردن کلید واژه جنگ های نیابتی و زیر سوال بردن این ماموریتها که برای دفاع از حوزه سرزمینی کشورمان تعیین شده می نویسد:“در اواخر اردیبهشت ۹۴ آیت‌الله خامنه‌ای در سخنانی شدیداللحن با اشاره به ناآرامی‌های موجود در خاورمیانه هشدار داد که اگر دشمنان جنگ نیابتی را به مرزهای ایران بکشانند واکنش تهران بسیار سخت خواهد بود.

در هفته‌ها و ماه‌های بعد مقامات امنیتی و فرماندهان سپاه به تدریج مفهوم جنگ نیابتی را به تلاش‌های عربستان و برخی کشورهای عربی برای نا امن کردن مناطقی چون خوزستان، کردستان و سیستان و بلوچستان معنا کردند. در چنین فضایی در هفته‌های اخیر نیز شمار بیشتری از مسئولان ایرانی با وضوح بیشتری اعلام کرده‌اند که عربستان و برخی کشورهای دیگر در صدد برهم زدن امنیت جنوب شرقی ایران هستند.

سرتیپ محمد مارانی، فرمانده قرارگاه قدس، در ابتدای شهریور گفت اخبار دقیقی دارد که کشورهای عربی به خصوص عربستان سعودی و همچنین کشورهای غربی برای ایجاد ناامنی در مرزهای شرقی ایران تلاش می‌کنند. به گفته او چهار گروه فعال ضد انقلاب تلاش کرده‌اند از مرزهای شرقی وارد کشور شده و در عمق کشور ناامنی ایجاد کنند.

رادیو فردا در ادامه می گوید:”حالا و در آخرین تحول از توجه روز افزون مقامات ارشد ایران به قرارگاه قدس، آیت‌الله خامنه‌ای هفته گذشته با ارتقای درجه فرمانده این قرارگاه موافقت کرده است.

ارتقای درجه سرتیپ محمد مارانی به سرتیپ تمامی، امری غیرعادی و ویژه نیست زیرا بسیاری دیگر از فرماندهان قرارگاه‌های عملیاتی سرتیپ تمام هستند اما اینکه مراسم اعطای درجه به او در رسانه‌ها بازتابی خاص می‌یابد و پنج فرمانده ارشد یعنی سرلشکر رحیم صفوی دستیار ویژه نظامی آیت‌الله خامنه‌ای، غلامعلی رشید فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا، دریابان شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی، حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه، و محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه در مراسم اعطای درجه او حضور می‌یابند نشانگر توجهی ویژه است.”

این رسانه در آخر نتیجه گیری کرده است که:” توجه ویژه، نه به شخص سردار مارانی  بلکه به قرارگاه قدس که این روزها حوزه مأموریت آن کانون اصلی بدگمانی ایران به عربستان است. ایران و عربستانی که در یک سال اخیر روز به روز بر تنش بین آنها افزوده شده و حالا این سؤال هم اندک اندک شنیده می‌شود که آیا نبردهای نیابتی ریاض و تهران ممکن است روزی به درگیری و جنگ مستقیم هم بین آنها کشیده شود؟”

گفتنی است ارگان رسانه ای سازمان سیا که در سال ۱۳۹۲ با دعوت از عبدالرئوف ریگی (مسئول به شهادت رساندن ۱۵ مرزبان ایرانی) سرکرده گروهک تروریستی جیش العدل اعتراضات گسترده ای را به راه انداخت، در برنامه “ساعت ششم” خود با دعوت از نماینده یکی از گروه‌های تجزیه طلب، جمهوری اسلامی را تهدید به جدا کردن منطقه کردستان ایران از خاک ایران کرد!

%d8%b3%d8%b1%d8%af%d8%a7%d8%b1-%d9%85%d8%a7%d8%b1%d8%a7%d9%86%db%8c %d8%b1%d8%a7%d8%af%db%8c%d9%88-%d9%81%d8%b1%d8%af%d8%a7

دانا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا