به میزبانی استان مازندران و شهرستان فریدونکنار؛

پنجمین همایش کشوری قرآن و عترت در فریدونکنار در حال برگزاری است

بصیر،پنجمین همایش قرآن و عترت با حضور حجت‌الاسلام محمدرضا حشمتی معاون امور قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل امور استان‌های وزارت ارشاد، مدیرکل اداری وزارت ارشاد، مدیرکل قرآن و عترت و ترویج فعالیت‌های قرآنی به‌مدت دو روز و به میزبانی شهرستان فریدونکنار در حال برگزاری است.

حجت‌الاسلام سیدمحمود جلالی امام جمعه فریدونکنار در پنجمین همایش کشوری قرآن و عترت که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان در حال برگزاری است اظهار کرد: کسانی که در راستای محافظت و نگهبانی قرآن فعالیت می‌کنید توفیق، روزی خداوند به شما است.
وی خاطرنشان کرد: یکی از آرمان‌های اصلی انقلاب احیای حقیقت قرآن و فرهنگ آن بوده است و هر کس قرآن را بزرگ بشمارد و برای حقیقت آن تلاش کند در بخش‌های مختلف توفیق دارد و اگر کسی کوتاهی کند حرمت الهی را نگه نداشته است.
امام جمعه فریدونکنار تصریح کرد: اگر می‌خواهید مرگ شهداگونه داشته باشید تدریس قرآن را فراموش نکنید چرا که قرآن کلام الهی است.
جلالی افزود: با تلاش و برنامه‌ریزی صحیح و پیگیری در رشته های مختلف و با ایجاد مدرسه قرآنی و کلاس آموزشی فرهنگ قرآنی را تقویت کنید.
امام جمعه فریدونکنار در پایان با اشاره به اینکه جلوی انحرافات تفاسیری را بگیرید و مراقب باشید نااهلان مسئول امور قرانی نشوند خاطرنشان کرد: یادتان باشد منافقان مفسران قران نشوند و اگر کسانی نفوذ کنند و مردم را منحرف کنند همه مسئولیم.
حسین منفردی سرپرست فرمانداری فریدونکنار در این نشست با بیان اینکه قران یکی از بزرگترین منابع گردشگری است و باید به جهانیان ارائه شود گفت: فطرت‌هایی پاک هستند که از قرآن الگو می‌گیرند.
وی خاطرنشان کرد: در عمران و آبادنی در برابر دنیا حرفی نداریم اما در برابر معنویت می‌توانیم حرکت بسیار مهمی داشته باشیم.
فرماندار فریدونکنار تصریح کرد: در این شهرستان ۵۴ مسجد و ۱۵۵ هیئت مذهبی و ۲۸ موسسه در راستای فعالیت‌های قرآنی فعال هستند.
منفردی در پایان با اشاره به رشادت‌های مردم فریدونکنار خاطرنشان کرد: مردم فریدونکنار نقش مهمی در انقلاب و ۸ سال دفاع مقدس داشتند و ۳۵۰ شهید و ۱۱ سردار شهید را تقدیم انقلاب کردند.

جاودانی مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران با تشکر از میزبانی شهرستان فریدونکنار گفت: حضور این مدیران ستادی نشان دهنده اهمیت این برنامه است و آماده هستیم دز تمامی شهرهای مازندران این همایش‌ها را برگزار کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا