چهارمین محفل انس پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت ناجا برگزار شد؛

سردار اشتری: کسانی که معتقدند نداشتن نیروهای مسلح باعث پیشرفت کشور است واقعا گمراه‌ هستند

بصیر، چهارمین محفل انس پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت ناجا امروز(دوشنبه) با حضور با حضور سردار اشتری فرماندهی ناجا، مرتضی طلایی عضو شورای شهر تهران، سردا کارگر رئیس بنیاد حفظ اثار و ارزش های دفاع مقدس، سردار فتحی‌زاده جانشین معاون هماهنگ‌کننده نیروی انتظامی و جمعی از فرماندهان و پیشکسوتان ناجا در مجتمع غدیر نیروی انتظامی برگزار شد.

کسانی که معتقدند نداشتن نیروهای مسلح باعث پیشرفت کشور است واقعا گمراه‌ هستند

سردار حسین اشتری فرمانده ناجا در این همایش با اشاره به بیانات امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه جنگ برای ما نعمت بوده است  گفت: آن دوران سبب شد کشور ما امروز بیمه باشد.

وی افزود: در اوایل جنگ و پیروزی انقلاب اسلامی مان آمادگی دفاعی نداشتیم و این جنگ بر ما تحمیل شد، اما مردم با مقاومت و ایمان به ولی امر ایستادگی و صحنه را حفظ کردند

فرمانده ناجا با بیان اینکه مردم ایران، “ما میتوانیم” را در دوران دفاع مقدس به دست آوردند و پیشرفتهای امروز را مدیون خون شهدا هستیم اظهار داشت:  تا امروز هر بحرانی که برای این کشور پیش آمده است با همان نیروی جهادی مردم که ثمره دفاع مقدس است، مدیریت شده است.

سردار اشتری با اشاره به اینکه هشت سال دفاع مقدس پایههای جمهوری اسلامی را تقویت کرده است عنوان کرد: امروز قدرت و بنیه نظامی ما به واسطه نیروی جهادی است و همین نیروی جهادی به دانشمندان ما نیز منتقل شده که در عرصه‌های مختلف فعالیت کرده و موفق هم هستند

فرمانده ناجا خاطر نشان کرد:‌  پیچیدگی اتفاقات ۸ ماهه سال ۸۸ بیشتر از دفاع مقدس بود و مدیریت آن سنگین‌تر از سال‌های جنگ با عراق بود، زیرا فضای ۸۸، فضای مه‌آلودی بود، اما توصیه‌های به جای مقام معظم رهبری در مدیریت این بحران و اقدام نهایی مردم با حضور تاریخی در روز ۹ دی در خیابان این بحران را خنثی کرد.

وی با بیان اینکه کسانی که معتقدند نداشتن نیروهای مسلح باعث پیشرفت کشور است واقعا گمراه هستند گفت: اگر به فرمایش مقام معظم رهبری امروزه کشور ما مورد تهدید نظامی نمی‌شود، به دلیل بنیه دفاعی آمیخته با احساس عاشورایی است که ثمره دفاع مقدس است.

سردار اشتری ادامه داد: امروز خود را آماده‌تر از گذشته می‌کنیم زیرا به فرمایش مقام معظم رهبری ما خرمشهرها در پیش رو داریم. تهدیدات نرم و اتفاقاتی که در پیرامون در کشورهای همسایه رخ می‌دهد و ما باید آمادگی دفاع و خنثی‌سازی داشته باشیم

وی اظهار داشت: نیروی انتظامی به علت داشتن روحیه جهادی و ولایتمداری توانسته در تمام عرصه‌ها بدرخشد و این درخشش و شکوفایی هر سال پررنگ‌تر از سال گذشته است چرا که در رأس مدیران و کارکنان تبعیت از ولایت داشته‌اند.

فرمانده ناجا خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی ۸۸۰۰ کیلومتر مرز را حراست کرده و امنیت آن را تضمین می‌کند ما در همه ایران در جاده‌ها و شهرها در موضوعات و محورهای امنیتی، فرهنگی، سیاسی و فضای مجازی فعال هستیم و هر روز در پی این موارد آمادگی خود را ارتقاء می‌بخشیم

وی گفت:‌ پیشکسوتان ما کولهباری از تجربه هستند که هم باید در دانشگاهها از آنها استفاده کرد و هم خود افراد باید وقتی را در اختیار ما بگذارند و نیروی انتظامی را بیشتر یاری کنند چرا که این تجارب ارزشمند باید در اختیار پرسنل جوان نیروی انتظامی هم قرار بگیرد.

به پشتوانه دفاع مقدس است که هیچ قدرتی اجازه تهدید نظامی ایران را به خود نمی‌دهد

سردار فتحی‌زاده جانشین معاون هماهنگ‌کننده ناجا و رئیس شورای عالی دفاع مقدس ناجا، در این همایش با بیان اینکه هفته دفاع مقدس صرفا یاد خاطرهها نیست بلکه پاسداشت ارزشها است اظهار داشت: ارزش‌های امروز ما ثمره ۸ سال دفاع مقدس است و ما در حال حاضر بیش از پیش به آن نیاز داریم و باید تلاش کنیم این ارزش‌ها در خود و جامعه زنده بمانند.

وی افزود: تمام این ارزش‌ها و ویژگی‌های منحصربه‌ فرد رزمندگان دوران دفاع مقدس باید به نحو احسنت به نسل امروز منتقل شود.

معاون هماهنگ‌کننده ناجا با اشاره به اینکه هدف از یادآوری ارزشها درس گرفتن و عبرت آموزی است ادامه داد: رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس عظمتی خلق کردند و نوری آفریدند که سالهای سال است همه ما از آن عظمت و نور برخودار هستیم.

فتحی‌زاده تصریح کرد: اگر امروز هیچ قدرتی در جهان به خود اجازه تهدید نظامی ایران را نمی‌دهد، تنها به پشتوانه دفاع مقدس است،‌ زیرا کشور ما در آن دوران توان و قدرت نظامی و مردمی خود را به همگان نشان داد.

الگوی دفاع مقدس به دیگر کشورهای جهان صادر شده است

سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هم در این همایش، با بیان اینکه دفاع مقدس مظهر عالی‌ترین خصلت‌های اسلامی و انسانی است، اظهار داشت: حماسه، معنویت، آزادگی، ایثار، تدبیر، حکمت و عقلانیت در دفاع مقدس تبلور یافت.

وی افزود: یکی از مسائلی که در دفاع مقدس مورد غفلت واقع شده است، تدبیر و عقلانیت است؛ که این بعد همچون شور و احساس در دفاع مقدس پررنگ بوده است.

سردار کارگر خاطرنشان کرد: دفاع مقدس الگو و مدلی است که توسط خودمان در اداره جنگ ارائه شد و دفاع مقدس انقلاب ما را تضمین کرد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس عنوان کرد: امروز الگوی دفاع مقدس به دیگر کشورهای جهان صادر شده است و این مدل کشورهای فلسطین، لبنان، سوریه، عراق و یمن را نجات داد.

وی تمامی پیشرفت‌های کشور را مرهون دفاع مقدس دانست و گفت: امروز دنیا به دنبال آن است تا برد موشک‌های ما را کوتاه کند. اینکه تمام قدرت‌های دنیا با ایران سر یک میز نشستند و مذاکره کردند، فارغ از نتیجه آن به دلیل عظمتی است که ایران از دفاع مقدس برگرفته است.

سردار کارگر تصریح کرد: بزرگداشت دفاع مقدس متعلق به یک هفته نیست؛ بلکه به تمامی زمان‌ها و نسل‌ها تعلق دارد.

دانا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا