سرپرست اداره کتابخانه‌های فریدونکنار مطرح کرد

کتابخانه‌ها نقش مهمی برای پیشرفت روستاها دارند/لزوم تلاش خیرین برای ساخت کتابخانه در روستاها

بصیر، ابراهیم نقدی‌بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار بصیرنیوز اظهار کرد: کتابخانه های عمومی با توجه به اهداف و رسالت‌هایی که برای آنها مشخص شده است نقش عمده‌ای در تحقق اهداف فرهنگی و اجتماعی ایفاء می کند و نقش بسیار مهمی در پیشبرد اهداف جامعه برعهده دارد.

وی خاطرنشان کرد: کتابخانه‌های روستایی نیز ازاین امر مستثنی نیستند چراکه کتابخانه‌های روستایی نقش بسیار مهمی در پایداری و پیشرفت روستاها ایفا می‌کنند

سرپرست اداره کتابخانه‌های فریدونکنار با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از نوسودان و بی‌سوادان در روستاها زندگی می‌کنند تصریح کرد: کتابخانه‌های روستایی در علم‌افزایی و افزایش علم و آگاهی می‌توانند نقش بسیار مهمی داشته باشند.

نقدی‌بابایی گفت:بسیاری از منابع فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی قرار دارد و روستاییان محترم و زحمتکش می‌توانند از این منابع فرهنگی بهره‌مند شوند و نیز با توجه به بخش‌های مختلف در کتابخانه‌های روستایی مانند بخش کودک و سالن‌های مطالعه و بخش نشریات بسیاری از کودکان و نوجوانان می‌توانند از این قسمت‌ها استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: دانش آموزانی که برای رفت و آمد به شهر مشکل دارند می‌توانند از کتابخانه‌های روستایی استفاده کنند.

سرپرست اداره کتابخانه‌های فریدونکنار با بیان اینکه بخش کودک برای بسیاری از کودکان روستاها می‌تواند نقش بسیار مهمی را داشته باشد تصریح کرد: از خیرین تقاضا می‌شود برای افتتاح و به پایان رساندن این کتابخانه‌ها همکاری لازم را داشته باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا