امیرعبداللهیان: ایران از متحدان خود با قدرت دفاع می کند

بصیرنیوز، حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین الملل، در آستانه سالگرد شهادت سمیر قنطار، با زینب برجاوی همسر شهید دیدار کرد.

وی در این دیدار گفت: ما با قدرت از متحدان خود در محور مقاومت حمایت می کنیم و هیچ اعتمادی به امریکا نداشته و نداریم.

دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین الملل در این دیدار با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سمیر قنطار از رشادت های وی در مبارزه با رژیم اشغالگر قدس و حمایت از فلسطین و مقاومت تجلیل کرد.

امیرعبداللهیان گفت: شهید سمیر قنطار از فرماندهان ارشد مقاومت بود که پس از تحمل سی سال حبس در زندان های رژیم صهیونیستی با افتخار و روحیه ایستادگی آزاد شد و با برخورداری از بصیرت سیاسی و دینی، بلافاصله در سوریه به دفاع از محور مقاومت پرداخت و سرانجام در خاک سوریه هدف حملات موشکی کینه توزانه تل آویو قرار گرفت و به شهادت رسید.

وی با انتقاد شدید از اظهارات جان کری که گفته است حمایت ایران از حزب‌الله و اسد رفع مشکلات بانکی را دشوار می‌کند و امیدوار است رفتار ایران به مرور زمان تغییر کند، افزود: ما با قدرت از متحدین خود در محور مقاومت و منطقه حمایت می کنیم و هیچ اعتمادی به امریکا نداشته و نداریم.

دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین الملل افزود: کاخ سفید، صهیونیسم و تروریسم اضلاع مثلث واحدی هستند که عامل اصلی ناامنی و بی ثباتی منطقه ما به شمار می روند.

امیرعبداللهیان گفت: امریکا اگر ذره ای حسن نیت دارد همراهی با عربستان را در نسل کشی مردم یمن متوقف کند، مانع نقض سیستماتیک حقوق بشر و سرکوب مردم بحرین شود و دست از حمایت پنهان و آشکار خود از تروریسم بردارد و همچنین به نقش سازنده جمهوری اسلامی ایران در کمک موثر به ثبات و امنیت منطقه و جهان اعتراف کند.

این دیپلمات ارشد کشورمان افزود: شهید قنطار و شهدای مقاومت و مدافع حرم در منطقه برای امنیت و حفظ ارزش ها تا پای جان ایستادند و ما با افتخار از آنها حمایت و یاد می کنیم.

زینب برجاوی همسر شهید سمیر قنطار ضمن قدردانی از حمایت های قاطع جمهوری اسلامی ایران از مقاومت گفت: آمریکا و اسراییل دشمن مقاومت، حزب الله و شهید قنطار هستند.

برجاوی با شمردن ویژگی های اخلاقی سیاسی شهید افزود: سمیر مردی استثنایی بود که با شهادتش او را از دست ندادیم چرا که او مدرسه مقاومت را زنده کرد.

وی سیاست های مداخله گرانه امریکا و تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی را عامل ناامنی ها خواند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا