آيا كسی از قاليباف عذرخواهی خواهد كرد؟

بصیرنیوز، اظهارات چند روز گذشته غلامحسین اژه ای، معاون و سخنگوی قوه قضاییه، یک عبارت ویژه داشت و آن این بود که تا زمانی که اتهامی روشن نشده و حکمی صادر نشده آن‌را نباید انتشار داد و این اقدام جرم و قابل تعقیب است. هر چند چنین سخنی ممکن است بارها تکرار شود اما زمانیکه در ارتباط با بازی تخریب های سیاسی قرار می گیرد، پرده هایی را کنار می زند که تا پیش از آن، اسباب به چالش کشیدن رقبا بود. در همین حال جعفری، دادستان تهران نیز در سخنانی از محرمانه بودن گزارش سازمان بازرسی خبر داد که حکیمی پور، عضو اصلاح طلب شورای شهر در اختیار یاشار سلطانی قرار داده است. کنار هم قرار دادن این پازل ها، نشان از وجود یک بازی کاملا سیاسی علیه شهردار تهران را دارد.

در دو ماه اخیر شایعاتی پیرامون واگذاری املاک در شهر تهران مطرح شد که پای شورای شهر و شهرداری را به میان می کشید. گزارش مخدوشی از کارشناس سازمان بازرسی مبنای تحلیل ها و تخریب های جریانات سیاسی اصلاح طلب و حامی دولت قرار گرفت که از سایتی به نام معماری نیوز، نشات می گرفت. به دلیل اتهامات گسترده ای که در این سایت علیه مدیران شهری وارد شده بود، شهردار تهران از دادستان کل کشور خواست که به شفاف سازی در این زمینه بپردازد. اما یاشار سلطانی، مدیرمسئول معماری نیوز، براساس انتشار اتهامات روشن نشده، بازداشت شد که این بازداشت باعث شکل گیری، شایعات و سیر تخریب موازی دیگری شده بود که شهردار تهران را هدف قرار داده بود.

در یکی از اتهامات وارد شده به شهردار تهران، از وی به عنوان یکی از شاکیان یاشار سلطانی یاد شده بود که اژه ای در اظهارات امروز خود این موضوع را به کلی رد کرد: ” رئیس شورای شهر و برخی افراد از حیث افشای گزارش مقدماتی و محرمانه سازمان بازرسی، از معماری نیوز طرح شکایت کرده اند. چرا که در خصوص عدم افشای این مطلب به آنها تذکر داده شده بود که افشای آن جرم است؛ اما آنها آن را افشا کردند؛ بنابراین تحت تعقیب قرار گرفتند.”

براین اساس، کسانی که تا به امروز با توجه به شاکیان سلطانی، محمدباقر قالیباف را در ردیف شاکی قرار داده بودند و او را به این بهانه می کوبیدند، چه پاسخی خواهند داشت؟ حال آنکه در چند وقت اخیر،  اقدامات حمایتی شهردار تهران از رسانه ها و خبرنگاران به بهانه شکایت از یاشار سلطانی به سوژه تخریب تبدیل شده بود. از سوی دیگر، دوستان و جریان های همسو با مجموعه انقلابی شهرداری تهران به صورت کاملا منفعلانه رفتار و سکوت پیشه کرده اند، با وجود چنین اظهارات متقنی که از سوی سخنگوی قوه قضاییه بیان شده، بهتر است از انفعال خارج شوند و جبهه متحدی برای دفاع از اعتبار و آبروی، جریان انقلابی تشکیل دهند.

اما در کنار این، حجت الاسلام اژه ای، موضوع دیگری را نیز درباره پرونده یاشار سلطانی مطرح کرد که بیانگر ابعاد گسترده تر پرونده و بازداشت اوست. سلطانی علاوه بر پرونده افشای اسناد محرمانه، شاکیان دیگری نیز دارد که با وجود تامین قرار وثیقه، به دلیل پرونده دیگر، باید همچنان در زندان بماند: ” این پرونده شاکی خصوصی دارد که در این رابطه قرار وثیقه صادر شده؛ اما پرونده دیگری با اتهام دیگری وجود دارد که در رابطه با آن قرار بازداشت موقت صادر شده است.”

این اظهار نظر برخلاف سخنان غلامرضا انصاری، عضو اصلاح طلب و تندروی شورای شهر است که دیروز در موضع گیری بدون استنادی گفته بود که “معماری نیوز نامه غیرمحرمانه سازمان بازرسی را منتشر کرده بود و متعاقب آن یاشار سلطانی دچار مشکل شد که از نظر من هیچ توجیهی ندارد.” و در ادامه دست به اتهام زنی علیه قوه قضاییه در این ماجرا زده بود. انصاری از جمله کسانی است که در چند وقت اخیر، به هر دلیل واهی، مجموعه شهرداری تهران را مورد هجمه قرار می دهد.

بنابراین با توجه به حاشیه های پیش آمده در مساله املاک و بازداشت یاشار سلطانی و شفاف سازی سخنگوی قوه قضاییه، ابعادی از ماجرا آشکار شد که دراین میان تکلیف جریان اصلاح طلب و غوغاسالار، مشخص است، چرا که آنها به دلایل اهداف سیاسی نخ نمای خود هرگز از مواضع شان علیه قالیباف عقب نمی نشینند و با و جود آشکار شدن مظلوم واقع گردیدن شهردار تهران، خط تخریب را با سوژه ای دیگر دنبال خواهند کرد، اما این تکلیف برای جریان های عدالت خواه و انقلابی بار سنگینی ایجاد می کند تا برای اثبات ادعاهای حق طلبانه خود، از انفعال خارج شوند و مسبب ادامه ظلم بر نیروهای انقلابی و جهادی نشوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا