هفته‌ای که گذشت و مشکلاتی که دیده نشد؛

از بی‌توجهی به ورزش بانوان در فریدونکنار تا محو روستاهای قهرمان‌پرور/ چالش‌هایی که در ورزش فریدونکنار وجود دارد

بصیر، رئیس جدید اداره ورزش و جوانان شهرستان فریدونکنار در شرایطی هدایت این اداره که بیشترین مخاطبان آن را جوانان پرشمار تشکیل می‌دهند به دست گرفته است که علاوه بر وظیفه‌ای که مدیرکل مبنی بر توسعه فضاهای ورزشی برای شکوفایی بیش از پیش استعدادهای جوانان برعهده وی گذاشته، باید وضعیت و تراز ورزشی فریدونکنار را در استان و کشور ارتقاء دهد.
از طرفی روسای هیئت‌های ورزشی، قهرمانان، پیشکسوتان، کارشناسان و اهالی جامعه ورزش فریدونکنار انتظارات فراوانی از سرپرست جدید اداره ورزش و جوانان دارند.
گسترش عدالت و توجه بیشتر به سایر رشته‌های ورزشی به ویژه رشته‌هایی که در دوران گذشته به رغم بی‌مهری مسئولان ورزشی، با کمترین امکانات و بودجه، افتخار آفرین بوده‌اند و توجه بیشتر به ورزش روستاها بخشی از این انتظارها است.
انتظار بانوان ورزشکار و به ویژه کمبود باشگاه‌های ورزشی مخصوص بانوان از اصلی‌ترین نگرانی‌های این بخش محسوب می‌شود.
دوری برخی از پیشکسوتان، نخبگان و کارشناسان ورزشی از دایره تصمیم‌گیری رشته‌های مختلف علاوه بر اینکه ما را در کامیابی در برخی از رشته ها نا امید کرد، موجب دلسردی فعالان جوان امروز ورزش فریدونکنار شده است.
به نظر می‌رسد رئیس جدید اداره ورزش و جوانان شهرستان فریدونکنار علاوه بر تسلط در حیطه کاری خود باید جامعه ورزشی شهرستان را به خوبی بشناسد.
ورزش یک محیط احساسی است که نیاز به رفتار عاطفی دارد و رئیس جدید اداره ورزش و جوانان باید در این زمینه برنامه‌محور حرکت کند.
باید برای ایجاد نشاط و شادابی در جامعه، ورزش همگانی را توسعه داد و این مسئول علاوه بر بسط و گسترش ورزش باید به فکر بازسازی زیرساخت‌های ورزش فریدونکنار باشد.
بر این اساس انتظار از سرپرست جدید اداره ورزش و جوانان این است که تحصیلکرده‌ها و پیشکسوتان عرصه ورزش را فراموش نکند و از سوابق و تجربیات ارزنده ورزشی آنان در رشد و توسعه هرچه بیشتر ورزش فریدونکناراستفاده کند، در شهر فریدونکنار توجه به ورزش بانوان در شعارهای مسئولان تا حدودی قابل تحسین است اما باید گفت که انتظارهای جامعه وقتی برآورده می‌شود که تاکیدها و توجه به طور جدی رنگ اجرایی به خود بگیرد.
متاسفانه همچنان ضعف‌هایی متعددی در بخش ورزش بانوان فریدونکنار وجود دارد به طوری که به دغدغه‌ای جدی برای ورزشکاران در این شهر بدل شده است.
اما اگر بخواهیم به صورت موردی کمبودهای ورزش فریدونکنار را لیست کنیم به نظر می‌رسد باید به این موارد توجه شود.
بی‌توجهی به آموزش و ارتقاء مربیان و داوران
نبود خوابگاه ورزشی برای هیئت‌ها و ورزشکاران
نیمه‌کاره ماندن چندین ساله سکوی استادیوم شهید کریم آزادی
روزمره بودن اداره ورزش و جوانان
نبود خلاقیت و راهکارهای نو برای برطرف کردن مشکلات ورزش فریدونکنار
نبود اتاق فکر مناسب در ورزش شهرستان
عدم استفاده از پیشکسوتان و نخبگان عرصه ورزش
عدم وجود باشگاه و اسکله قایقرانی با توجه به ظرفیت فراوان ورزش قایقرانی در فریدونکنار
نبود برنامه‌ریزی عملیاتی ، میان مدت و بلند مدت در ورزش فریدونکنار
عدم انتخاب صحیح برای اداره و انتخاب روسای هیئت‌های ورزشی
با وجود ۳۰ هیات ورزشی در سطح شهرستان ، هیات های ورزشی فعال به ۵ هیات هم نمی‌رسند که این یک ضعف محسوب میشود
عدم حضور ورزشکاران و هیئت‌های ورزشی در برنامه‌های فرهنگی و ارزشی که هنوز هیچ راهکاری برای این موضوع طرح نشده است.
نبود ارتباط مطلوب و مناسب با مسئولان ورزش استانی و کشوری
فرسوده بودن اماکن ورزشی فریدونکنار
عدم وجود اسپانسر مناسب در ورزش فریدونکنار
بی‌توجهی به استعدادیابی در بخش ورزش‌های پایه
بی‌توجهی به ورزش روستاها
با توجه به جمعیت حدود ۶۰ هزار نفری شهرستان فریدونکنار تعداد ورزشکاران سازمان یافته که دارای کارت بیمه ورزشی هستند به ۵ هزار نفر نمی‌رسد که این یک ضعف محسوب می‌شود.
نداشتن تعامل و همکاری هیئت‌های ورزشی با یکدیگر و مسئولان ورزش شهرستان و استان، برخی بداخلاقی‌ها و بدرفتاری های مسئولان ورزش، ورزشکاران و پیشکسوتان با یکدیگر از مشکلاتی است که ورزش فریدونکنار را بی‌رمق کرده است.
به نظر می‌رسد رئیس اداره ورزش و جوانان فریدونکنار باید تمامی این موارد را جدی گرفته و در سر لوحه کار خود قرار دهد، چرا که با وجود نیروی جوانی و تحصیل مناسب در این زمینه می‌تواند در آینده موفق باشد و راهی طولانی در پیش دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا