واکنش رسانه آمریکایی به نتیجه انتخابات لبنان؛

با ریاست جمهوری میشل عون، ایران و حزب‌الله به پیروزی رسیدند/ جایگاه عربستان سعودی در لبنان متزلزل شد

بصیر، قانون‌گذاران لبنان میشل عون، سیاستمدار و ژنرال سابق مورد حمایت ایران را به عنوان رئیس جمهور این کشور انتخاب کردند تا به دو سال بدون رهبر بودن این کشور خاتمه دهند.

روزنامه آمریکایی یو‌اس‌ای تودی با اشاره به این مطلب نوشت: میشل عون ۸۱ ساله، متحد شبه نظامیان حزب‌الله و مهره سیاسی مورد حمایت ایران، در جنگ داخلی ۵ ساله سوریه به بشار اسد، رئیس جمهور این کشور کمک‌های شایانی کرده است.

یو‌اس‌ای تودی افزود: تعداد ۸۳ تن از ۱۲۷ عضو پارلمان لبنان به میشل عون رأی دادند و این نشان می‌دهند که حامیان ایران به نسبت حامیان عربستان سعودی در این کشور فزونی دارند.

پائول سالم، معاون موسسه تحقیقاتی و سیاسی خاورمیانه در اندیشکده واشنگتن اظهار داشت که انتخاب عون یک پیروزی برای حزب‌الله و در مقابل، خاری در چشم عربستان سعودی خواهد بود.

یو‌اس‌ای تودی در ادامه نوشت: سعد حریری، نخست وزیر سابق لبنان که همواره مورد حمایت سعودی‌ها بود، با پذیرش شکست در رقابت ریاست جمهوری، انتظار می‌رود که به عنوان نخست وزیر دولت میشل عون انتخاب شود.

جان کربی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز با اظهار امیدواری نسبت به انتخابات آمریکا درباره حمایت عون از حزب‌الله گفت: ایالات متحده آمریکا حزب‌الله را یک گروه تروریستی می‌داند و باید منتظر ماند تا ببینیم رئیس جمهور لبنان چه تصمیماتی اتخاذ خواهد کرد.

یو‌اس‌ای تودی در پایان نوشت: میشل عون بعد از انتخاب به عنوان رئیس جمهور لبنان در سخنرانی‌ای اولویت کاری دولتش را مبارزه با فساد و حفاظت از مردم لبنان در مقابل ترکش‌های جنگ کشورهای همسایه خواند. وی همچنین وعده داد که قلمروهای تحت اشغال رژیم صهیونیستی در بلندی‌های جولان را آزاد سازد.

دانا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا