سازمان ملل خبر داد:

پیام شورای امنیت به رئیس جمهور جدید لبنان/ تشکیل فوری دولت و پارلمان ضروری است

بصیر، شورای امنیت سازمان ملل با تبریک انتخاب میشل عون به عنوان رئیس جمهور لبنان، این رویداد را گامی مهم در راستای برطرف سازی بحران‌های نهادی و سیاسی اعلام کرد.

پایگاه اینترنتی سازمان ملل با بیان این مطلب نوشت: پانزده عضو شورای امنیت با الهام گیری از بیانیه رئیس جمهور لبنان، از وی درخواست کردند که تمام تلاش خود را در راستای تقویت ثبات کشور و تشکیل دولت انجام دهد.

شورای امنیت تأکید کرد که تشکیل یک دولت واحد و انتخاب پارلمان تا ماه می ۲۰۱۷ در برقراری ثبات در لبنان و منطقه از اهمیت فراوانی برخوردار است.

این شورا همچنین احزاب مختلف در لبنان را دعوت به اتحاد کرد تا دولت واحد بتواند برای رفع مشکلات و بحران‌های اجتماعی، انسانی، اقتصادی و امنیتی کشور لبنان قدم بردارد.

علاوه بر این، شورای امنیت از حمایت‌های گروه بین‌المللی (ISG) قدردانی کرده و از جوامع بین‌الملل از جمله سازمان‌های بین‌الملل درخواست کرد تا برای رفع چالش‌های اسنانی، امنیتی و اقتصادی این کشور، حمایت‌های خود را از لبنان ادامه دهند.

سازمان ملل در شکل‌های مختلف در لبنان فعالیت دارد تا بتواند آینده این کشور را رقم زند! نمایندگان سازمان ملل در تمام احزاب سیاسی و جامعه دیپلماتیک لبنان حضور دارند و یاری‌رسان مقامات این کشور هستند.

دانا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا