اعتراض اولیا دانش‌آموزان نسبت به اقدام سخیف مدرسه دولتی

بصیرنیوز،فرهنگ اصیل ایرانی- اسلامی کشور عزیزمان سرشار از مراسمات و آئین های سنتی و ملی است که در دنیا زبانزد و مشهور است. آیین هایی که به نوعی استمرار یک خاطره اند و در حقیقت نوعی سنت برگزیده که نسل به نسل منتقل شده و امانتی است که باید به نسل های آینده برسد.

*ضرورت آشنایی دانش آموزان با فرهنگ و سنت وطنی در مدارس

در گوشه گوشه این مرز و بوم مدارس دایر هستند که مهم ترین و بهترین مکان برای معرفی و آشنایی نسل امروز با آئین های سنتی و مذهبی وطنی بوده که می توانند در کنار آشنا نمودن نوجوانان و جوانان با فرهنگ اصیل خودشان، سدی مقاوم در برابر هجوم نرم فرهنگ غربی و سنت های نامیمون فرهنگی باشند.

*جشن هالوین در مدارس دولتی ایران

هالووین یکی از جشنهای سنتی غربی است که مراسم آن در شب ۳۱ اکتبر( ۱۰ آبان) بر‌گزار می‌شود. بسیاری از کشورهای آمریکا، ایرلند، اسکاتلند و کانادا در این شب لباس‌های عجیب و غیرمرسوم می‌پوشند و متاسفانه گستردگی بیش از حد رسانه‌ها و سهولت دسترسی و نفوذ آنها به زندگی مردم سراسر جهان، آشنایی مردم سایر نقاط جهان با این سنت غربی را فراهم کرده و طی چند سال اخیر اجرای آن در ایران نیز باب شده است.

اما موضوع از آنجا عجیب و غریب می شود که برخی مدارس نه غیر دولتی و انتفاعی بلکه دولتی در تهران، از برگزاری این جشن در مدرسه شان خبر می دهند و حتی اولیاء مجبور می شوند که با درخواست مسئولان مدرسه، برای فرزندانشان لباس های عجیب و غریب و ماسک برای گرامیداشت این جشن کاملا سخیف و غربی در مدرسه تهیه کنند.

*اولیاء دانش آموز: دلیل اقدام احمقانه هالوین در مدرسه دولتی چیست؟

سارا عرفانی نویسنده و مادر یکی از اولیاء در این خصوص اظهار داشت: چند وقت پیش زمانی که دخترم گفت در مدرسه شان حرف ماسک به میان آمده حقیقتا فرو ریختم. فکر نمی کردم در یک مدرسه دولتی با کادر فرهنگی و مجرب و با سابقه زیاد هم چنین اتفاقی بیفتد که هم زمان با جشن هالوین که هیچ ارتباطی با فرهنگ ما ندارد بچه ها ماسک به صورت بزنند و به مدرسه وارد شوند. در حالیکه حتی خودشان نمی دانند دلیل چنین کار احمقانه ای چیست.

* خانم مدیر بی مسئولیتی تان، زمانی که این صورتک های مزخرف را به صورت دختران معصوم مدرسه دیدید و سکوت کردید قابل بخشش نیست

وی ادامه داد: فرهنگ اسلامی و ایرانی ما آنقدر غنی هست که اگر بخواهید هر روز در مدرسه به یکی از آنها بپردازید، باز هم روزهای سال تحصیلی کم می آید و جایی برای پرداختن به رسوم دیگر کشورها باقی نمی ماند. فرزندان ما نزد شما امانت هستند. پدرها و مادرها به شما اعتماد کرده اند تا فرزندان را آموزش و پرورش دهید. آیا در کشور خودمان کم نمادهای مرتبط با فرهنگ اصیل ایرانی وجود دارد که هنوز یک ماه و نیم از آغاز سال تحصیلی نگذشته رفته اید سراغ جشن هالوین؟ که در اروپا و آمریکا نیز این سنت به انحراف کشیده شده است.

این نویسنده تصریح کرد: پیش از آن تمام وجوه فرهنگی کشور را برای فرزندان ما جا انداخته اید که نوبت به آداب و رسوم غربی رسیده است؟ آن هم برای فرزندان کم سن و سالی که حتی در خودِ جشن هالوین نیز ماسک های ترسناک به صورت نمی زنند و صرفا به قاشق زنی می پردازند!

عرفانی خطاب به مدیر مدرسه، گفت: خانم مدیر! بی مسئولیتی تان، زمانی که این صورتک های مزخرف را به صورت دختران معصوم مدرسه دیدید و سکوت کردید قابل بخشش نیست. همین طور اثری که مراسم امروز بر روی روح و روان پاک این دختران که شاید تا پایان عمرگذاشته است، قابل جبران نیست و توقع ما از شما به عنوان مسئولین فرهنگی، در قبال امانت هایی که دست تان سپرده ایم خیلی بیشتر از این بود!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا