همزمان با اعلام بندر امیرآباد به عنوان منطقه آزاد؛

آرزوی دیرینه‌ای که برای فریدونکنار برباد رفت

بصیر، شنیده‌ها در فضای مجازی حاکی از این است که پس از کش و قوس‌های فراوان در میان سه بندر استان مازندران نهایتا بندر امیرآباد به عنوان منطقه تجاری در سطح استان مازندران شناخته شد. این اتنتخاب را باید به مردم بهشهر و شرق استان تبریک گفت و برای آن‌ها آرزوی موفقیت کرد.
این در حالی است که تا پیش از این و بنا بر درخواست‌های مکرر استاندار مازندران، بندر فریدونکنار به عنوان مهم‌ترین گزینه مطرح بوده است که متاسفانه این اقدام صورت نپذیرفت.
تبدیل یکی از بنادر استان مازندران به منطقه آزاد تجاری از سال گذشته و همزمان با سفر ریاست محترم جمهور به استان مطرح شده بود و امروز نتایج این رایزنی‌های و پیگیری‌ها به ثمر نشست و بندر امیرآباد به این مهم نائل آمد.
شهرستان فریدونکنار با داشتن امتیازاتی همچون مرکزیت در استان که می‌توانست بخش بسیاری از استان مازندران را تحت تاثیر منطقه آزاد شدن خود قرار دهد و رونق نسبی بندر در این روزها می‌توانست گزینه بسیار مناسبی برای تبدیل شدن به منطقه آزاد تجاری داشته باشد که حاصل نشد.
متاسفانه علیرغم ایجاد فضای همدلی و یک‌دستی در بین نمایندگان مجلس شورای اسلامی در استان و نامه نگاری‌های بسیار زیادی که در این رابطه انجام دادند اما موفق نشدند تا به آنچه مد نظر خود بوده است دسترسی پیداکنند.
دلایلی بسیار زیادی را می‌توان برای عدم انتخاب بندر فریدونکنار به عنوان منطقه آزاد تجاری نام برد که از مهمترین این علت‌ها را باید عدم پیگیری مسئولین این شهرستان دانست.
متاسفانه در زمانی که باید مشکلات اصلی شهرستان پیگیری می‌شد و برای حل نمودن آنها برنامه ریزی صورت می‌گرفت مدیران ارشد اجرایی شهرستان نه تنها به این فضا کمکی نکردند بلکه با اظهارات نسنجیده خود فضای شهر را مسموم کرده و عملا مسئولین استانداری هم فقط به فکر آرام کردن اوضاع بودند و برنامه‌های توسعه‌ای برای شهرستان در اولویت‌های بعدی قرار گرفته بود که امروز نتایج آن را مشاهده می‌کنیم.
اخباری که در طول ماه‌های گذشته از شهرستان منعکس می‌شد عملا جو ناآرامی و تنش را در سطح شهرستان نشان می‌داد که متاسفانه مسئولین شهرستان برای آرام کردن اوضاع هم از خود واکنشی نشان ندادند و منطقه آزاد تجاری اعلام نشدن شهرستان نیز داغی جدید بر دل مردم شهرستان گذاشت.
باید گفت فرصت بسیار مهم دیگری برای توسعه و رشد شهرستان فریدونکنار از دست رفت و حسرت آن بر دل مردمان شهرستان تا سال‌های متمادی باقی خواهد ماند که چرا از این فرصت طلایی استفاده‌ای نشد و باید دید که آیندگان در مورد ما چه قضاوت‌هایی در این مورد خواهند نمود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا