فوادایزدی؛

“کلینتون” و “ترامپ” هر دو دشمن ایران هستند/در ماه‌های آینده فشارهای آمریکا علیه ایران بیشتر می‌شود

بصیر، فوآد ایزدی کارشناس مسائل بین الملل در خصوص پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: کلینتون و ترامپ هر دو دشمن ایران هستند منتهی اگر کلینتون انتخاب می‌شد دشمن قدرتمندتری بود و درایجاد اجماع علیه جمهوری اسلامی ایران موفق‌تر بود.

وی افزود: کلینتون سالهاست که با کشورهای مختلف در ارتباط است ، رابطه او با رژیم صهیونیستی و رژیم سعودی و پول‌هایی که شوهرش از این دو رژیم گرفته بود، او را تبدیل به یک دشمن قدرتمند علیه ایران می‌کرد.

کارشناس مسائل بین الملل اظهار داشت: چه ترامپ رئیس جمهور می‌شد و چه کلینتون، فشارها علیه ایران افزایش می‌یافت و ما در ماه‌های آینده شاهد این خواهیم بود که فشارها و طرح‌های کنگره آمریکا علیه ایران بیشتر می‌شود و بعید است که ترامپ هم بخواهد این طرح‌ها را وتو کند.

ایزدی ادامه داد: امروز بسیاری از اعضای کنگره منتظرند تا اوباما از کاخ سفید خارج شود تا طرح‌هایی را که علیه ایران نوشتند و به رای  گیری نگذاشتند به رای بگذارند؛ البته اگر کلینتون هم رئیس جمهور می‌شد همین اتفاق می‌افتاد و فشارها علیه کشورمان افزایش می‌یافت.

وی با بیان اینکه در بین اطرفیان کلینتون چهره‌‌های ضد ایرانی بسیاری وجود دارند عنوان کرد: اینکه می‌گوییم بین ترامپ و کلینتون، ترامپ بد است به معنای خوب بودن او نیست، به معنای بدتر بودن کلینتون است.

کارشناس مسائل بین الملل در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه “تکلیف برجام در دوران ریاست جمهوری ترامپ چه خواهد شد؟” گفت: برجام توافق خوبی برای آمریکایی‌ها بود و بعید است ترامپ آن را پاره کند، و اگر این توافق از سوی رئیس جمهور آمریکا متوقف شود به نفع ما خواهد بود.

ایزدی ادامه داد: برجام فایده‌ای برای ایران نداشت و نخواهد داشت، در برجام موارد متعددی است که باعث ایجاد فشار علیه ایران می‌شود و چه بهتر که ترامپ آن را پاره کند.

وی اظهار داشت: متاسافانه ترامپ از ظرفیت‌های موجود در برجام برای فشار بیشتر علیه ایران استفاده خواهد کرد منتهی این فشارها نسبت به کلینتون کمتر است.

کارشناس مسائل بین الملل در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه “چرا برخلاف نظرسنجی‌ها که کلینتون جلوتر بود، امروز شاهد ریاست جمهوری ترامپ هستیم؟” گفت: ترامپ دو شعار داشت، اول در حوزه سیاست‌ خارجی که جنگ عراق را نقد می‌کرد و می‌گفت چرا با وجود اینکه در داخل کشور مشکلات بسیاری داریم، میلیاردها پول را صرف جنگ خارجی می‌کنید.

ایزدی ادامه داد: دومین شعار ترامپ در حوزه سیاست داخلی بود، او واشنگتن و سیاستمداران آن را فاسد می‌دانست و می‌گفت سیاستمداران توسط میلیاردها پول خرید و فروش می‌شوند، ترامپ با شعار اصلاح این سیستم در انتخابات شرکت کرد و این دو دلیل اقبال مردم نسبت به ترامپ را افزایش داد.

دانا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا