سرپرست کتابخانه‌های عمومی فریدونکنار:

کتاب و کتابخوانی یکی از مهم‌ترین ابزار برای ترک مواد مخدر است

بصیر، ابراهیم نقدی‌بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار بصیرنیوز با اشاره به نقش مطالعه در ترک سیگار گفت: کتاب و کتابخوانی یکی از مهم‌ترین ابزار برای ترک مواد مخدر است.

وی خاطرنشان کرد: کسب لذت و اجتناب از ناخوشی در ذات و نهاد همه انسانها قرار دارد و اشخاص می‌توانند لذت مطالعه را جایگزین لذت‌های کاذب و انحرافی کنند .

سرپرست کتابخانه‌های عمومی فریدونکنار داشتن اراده و هدف را مهم‌ترین عامل موفقیت هر شخص دانست و تصریح کرد: کتابخانه‌های عمومی مکانی امن و لذت‌بخش برای شهروندان محترم فراهم می‌کنند.

نقدی‌بابایی افزود: کتاب یکی از رسانه‌های ارتباطی و اطلاعاتی است و چه بسا که منابع غیرکتابی هم در کتابخانه‌های عمومی می‌تواند برای شهروندان موثر باشد.

وی با اشاره به اینکه با روش‌های مختلفی ترک سیگار و مواد مخدر امکان پذیر است گفت: مهم‌ترین روش ترک سیگار و مواد مخدر مراجعه به کتابخانه های عمومی و خواندن کتاب است چراکه هر شخصی که به دلایلی به مواد مخدر اعتیاد پیدا کرده است با مطالعه کتاب مورد علاقه‌اش به تدریج انس والفتی زیاد با کتاب پیدا می‌کند و این می‌تواند از ثانیه به دقیقه و ساعت و هفته و ماه و سال ادامه‌دار باشد.

سرپرست کتابخانه‌های عمومی فریدونکنار خاطرنشان کرد: شخصی به کتابخانه عمومی فریدونکنار مراجعه کرد و از ترک کردن سیگار و جایگزین کردن کتاب به جای آن با من صحبت کرد، طوری که با عشق و علاقه به مطالعه می‌پردازد و افکار منفی سیگار کشیدن را از خود دور کرد.

نقدی بابایی در پایان گفت: تصویرسازی ذهنی مثبت و تصورات زیبا و خواندن منابع کتابخانه‌ای می تواند بسیار کم هزینه و جالب و آسان باشد چراکه شاید روش های دیگر ممکن است دشوارتر و پرهزینه‌تر باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا