رئیس شبکه بهداشت و درمان فریدونکنار خبر داد

افزایش زایمان طبیعی از سیاست‌های وزارت بهداشت است/افتتاح مرکز درمان ازباران فریدونکنار در آینده نزدیک

بصیر، محمد نصرتی رئیس شبکه بهداشت و درمان فریدونکنار در حاشیه آئین افتتاح بلوک زایمانی LDR بیمارستان امام خمینی(ره) فریدونکنار با بیان اینکه یکی از سیاست وزارت بهداشت افزایش زایمان طبیعی و کاهش سزارین است، گفت: با توجه به عوارض سزارین برای ترویج زایمان طبیعی سیاست‌هایی ابلاغ و در همان راستا، ۱۵ اردیبهشت‌ماه ۹۳ این ابلاغ به همه بیمارستان‌ها از جمله بیمارستان فریدونکنار نیز انجام شد و در این مدت درصد زایمان طبیعی افزایش پیدا کرد و سزارین کاهش یافت.
وی افزود: برای تسهیل در زایمان طبیعی زایمان فیزیولوژیک یا زایمان طبیعی در سطح شبکه‌ها اجرا می‌شود یعنی یک روز در هفته مادران باردار در مرکز شهید بصیر همکار ماما آموزش لازم برای زایمان طبیعی و سی دی‌های آموزشی را در اختیار مادران باردار قرار می‌دهند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان فریدونکنار تصریح کرد: درحال حاضر اتاق‌های جداگانه‌ای برای هر مادر باردار فراهم شده و بستری و اقدامات اولیه برای زایمان به همراه ماما که این ماما می‌تواند از نظر روحی و روانی در کاهش آسیب زایمان کمک کند.
نصرتی با بیان اینکه هفته آینده دستگاه اندسکوپی وارد این بیمارستان می‌شود، گفت: با این دستگاه می‌توان بیماران گوارشی مانند معده و مری را درمان کرد.
وی خاطرنشان کرد: مرکز درمان ازباران نیز وارد بخش بهره‌برداری شد و افتتاحیه آن در آینده نزدیک انجام می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا