چند درصد معتادان متأهل هستند؟

بصیرنیوز،سردار علی مؤیدی با بیان اینکه ۶۳ درصد از معتادان در ایران متأهل هستند گفت:‌ متأسفانه این روند بر عکس سایر کشورهای دنیاست چرا که بیشترین معتادان در آنجا مجرد هستند.

به گزارش فارس، سردار علی مؤیدی گفت: تاکنون ۴۵۰ تن انواع موادمخدر در هفت ماهه اخیر کشف شده که شاهد افزایش کشفیات به میزان ۱۳ درصد نسبت به سال گذشته هستیم.

وی افزود: ۷۵ درصد از این کشفیات در مرز و حاشیه آن بوده است و بیش از ۶۵ درصد کشفیات با منشأ اطلاعاتی و اقدامات پنهان صورت گرفته است.

سردار مؤیدی با بیان اینکه سیزدهم و چهاردهم آذر همایش ملی اجتماعی کردن مبارزه با موادمخدر با حضور رئیس‌جمهور برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: میهمانان خارجی هم برای این اجلاس دعوت شده‌اند که تمامی سفرای خارجی مقیم تهران و همچنین نماینده‌ای از سازمان ملل در این اجلاس بخشی از میهمانان خارجی ما هستند.

قائم‌مقام ستاد مبارزه با موادمخدر افزود: طبق ماه‌های اخیر گزارش بررسی آسیب‌های اجتماعی به محضر مقام معظم رهبری با حضور مسئولان عالیرتبه کشور ارائه می‌شود که آخرین نشست در محضر رهبری انقلاب با توجه به منویات ایشان مبنی بر کاهش آسیب‌های اجتماعی دو هفته پیش برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: به لحاظ جدیت و قاطعیت عزم خوبی در سطح ملی در خصوص مبارزه با اعتیاد ایجاد شده و مقام معظم رهبری هم در این نشست نسبت به نشست‌های قبلی اظهار رضایتمندی بیشتری کردند اما این اقدامات را کافی ندانسته و خواستار این شدند که عزم ملی و ارائه ملی بار کاهش آسیب‌های اجتماعی و اثرات آن در آینده بهتر و بهتر شود.

مؤیدی درباره نظارت ستاد مبارزه با موادمخدر به درمانگران اعتیاد تصریح کرد: بخشی از این موضوع به حوزه وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی بازمی‌گردد که دخالتی در این موضوع ندارند اما بهتر است آنها این مضووع را رصد کرده و آنجه مصالح مردم و نظام باشد قطعا اتفاق خواهد افتد.

قائم‌مقام ستاد مبارزه با موادمخدر افزود: ستاد مبارزه با موادمخدر در حوزه درمانگران اعتیاد اقداماتش را بسیار شفاف و دسته‌بندی شده انجام می‌دهد و مشکلی در این خصوص نداریم.

مؤیدی افزود: در بحث توزیع دارو وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ورود پیدا کرده اما یکسری آسیب‌هایی که در این خصوص ممکن است اتفاق بیفتد می‌تواند کاهش پیدا کند. ضمن اینکه جریان اقتصادی ماده مخدر متادون هم به صورت پنهان در حال گردش مالی است.

وی در همین راستا افزود: با اینکه متادون‌های توزیعی هولوگرام دارد و به راحتی می‌توانیم آن را رصد کنیم ولی باز هم نشت فروش خارج از جریان توزیع هم وجود دارد.

سردار مؤیدی با بیان اینکه ۶۳ درصد از معتادین در ایران متأهل هستند خاطرنشان کرد: این روند برعکس سایر کشورهای دنیا که در آنجا بیشتر معتادین مجرد هستند.

قائم‌مقام ستاد مبارزه با موادمخدر افزود: اگر این میزان ۶۳ درصد را در خانواده‌های ۴ نفره بنگریم مشاهده خواهیم کرد که بیش از ۶ میلیون نفر به صورت شبانه‌روزی در بحث اعتیاد در ایران دغدغه دارند و این امر بسیار نگران‌کننده است.

مؤیدی با بیان اینکه ۵۸ درصد از معتادین ایران زیر ۳۴ هستند، گفت: تلورانس سنی موادمخدر بین ۲۱ تا ۲۴ سال سن دارند و اگر دستگاه‌های متولی در ایران یعنی وزارت ورزش و جوانان و آموزش و پرورش تمرکز خود را بر روی این ت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا