آغاز طرح ویژه ترافیکی اربعین از امروز

بصیرنیوز،سردار محمد حسین حمیدی در حاشیه مانور آغاز طرح ترافیکی اربعین گفت: طرح ویژه ترافیکی اربعین از امروز آغاز شده است و تا پنجم آذرماه ادامه دارد.

وی افزود: بر این اساس بیش از ۵۰۰ تیم خودرویی به همراه ۱۲۰۰ نیروی پیاده عملیات روانسازی ترافیکی را در محورهای استان‌های منتهی به مرزهای غربی را بر عهده می‌گیرند.

رئیس پلیس‌راه راهور ناجا گفت: این تیم‌ها در استان‌های همدان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان و لرستان مستقر می‌شوند و علاوه بر تیم‌های بکارگیری شده از این استان‌ها هستند.

وی با اشاره به حادثه دلخراش واژگونی یک دستگاه اتوبوس حامل زائران اربعین حسینی که منجر به کشته و مجروح شدن تعدادی از هموطنان شد به کلیه تعاونی‌ها، رانندگان و مدیران فنی هشدار داد که پلیس برای حفظ جان زائران به طور جدی با هرگونه تخلف برخورد کرده و هیچگونه اغماضی در این خصوص نخواهد داشت.

رئیس پلیس‌راه راهور ناجا با اشاره به پیش‌بینی کندی حرکت در مسیرهای منتهی به مرزهای غربی کشور گفت: بر این اساس به رانندگان اتوبوس‌های توصیه می‌کنیم ضمن صبر و حوصله از عجله و شتاب و انحراف به چپ و سرعت و سبقت غیرمجاز پرهیز کنند چرا که برابر دستور صادره با این گونه تخلفات به شدت برخورد می‌شود.

وی با توصیه به رانندگان اتوبوس‌ها مبنی بر به همراه داشتن تجهیزات ایمنی زمستانی افزود: در عین حال رانندگان در طول مسیر می‌توانند از طریق رادیو اربعین و رادیو سراسری در کنار تلفن‌های ۱۲۰ و سایت راهور از آخرین وضعیت ترافیک محور خود مطلع شوند.

رئیس پلیس‌راه راهور ناجا تصریح کرد: در عین حال تاکید می‌کنیم رانندگان اتوبوس حتما از محورهای اصلی برای تردد استفاده کرده و به هیچ وجه از محورهای فرعی تردد نکنند چرا که پیش‌بینی‌های لازم در این محورها انجام شده است.

وی به مدیران فنی و تعاونی‌ها نیز هشدار داد که حتما نسبت به کنترل دقیق اتوبوس‌های اعزامی اقدام و نظارت کرده و رانندگان را برای تردد در مسیرهای تعیین شده توجیه کنند چرا که در صورت مشاهده هرگونه تخلف، پلیس به طور جدی با متخلفان برای حفظ جان زائران برخورد می‌کند.

رئیس پلیس‌راه راهور ناجا در عین حال از زائران خواست حتما با وسایل حمل و نقل عمومی این سفر معنوی را انجام دهند تا با توجه به حجم محدود پارکینگ‌های درنظر گرفته شده دچار مشکل نشوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا