کلینتون: نتیجه انتخابات، نتیجه‌ای نبود که ما می‌خواستیم

بصیرنیوز،آمریکا کلینتون در سخنرانی روز چهارشنبه در جمع هواداران خود، ضمن پذیرش شکست خود، گفت، پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست‌ جمهوری را به وی تبریک گفتم و اعلام کردم که حاضرم با وی همکاری کنم.

کلینتون خاطر نشان کرد، انتقال مسالمت آمیز قدرت در آمریکا، امری قانونی و مقدس است.
وی گفت، این نتیجه، دردآور است و برای مدت ها دردآور خواهد بود اما، می خواهم به شما یادآوری کنم که کارزار انتخاباتی ما هرگز مربوط به یک فرد و یا حتی یک انتخابات نبود بلکه آن مربوط به کشوری بود که به آن عشق می ورزیم.
وی گفت، ما در این انتخابات شاهد بودیم که کشور ما عمیق تر از آنچه تصور می کردیم، دچار دو دستگی است اما، من همچنان آمریکا را باور دارم و خواهم داشت. پس اگر شما نیز اینگونه هستید باید این نتیجه را بپذیریم و به آینده چشم بدوزیم.
وی ضمن تاکید بر مسئولیت شهروندان آمریکایی برای مشارکت در ساخت آمریکایی بهتر، قوی تر و منصفانه تر، گفت که به ایستادن در کنار همه شهروندان برای تحقق این امر افتخار می کند.
کلینتون ضمن ابراز تاسف از شکست خود به عنوان یک زن در انتخابات ریاست جمهوری، از زنان آمریکا خواست به تلاش برای رسیدن به چنین رویایی ادامه دهند.
وی در این سخنرانی از همه دست اندرکاران ستاد انتخاباتی اش، ‘باراک’ و میشل اوباما’، خانواده اش و همه مردم آمریکا، به ویژه جوانان، قدردانی کرد.
شماری از مردم ایالات پنسیلوانیا، کالیفرنیا، اورگان و واشنگتن آمریکا صبح چهارشنبه در اعتراض به پیروزی نامزد حزب جمهوریخواه به خیابان ‌ها آمدند و علیه او شعار دادند.
ترامپ توانست در انتخابات هشت نوامبر(۱۸ آبان) با کسب ۲۷۹ رای الکترال، کلینتون را که ۲۲۸ رأی الکترال کسب کرد، شکست دهد و به عنوان چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا انتخاب شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا