ترامپ می‌تواند دستورات اوباما را باطل کند

بصیرنیوز، مارک تیسن کارشناس ارشد موسسه تحقیقاتی اینترپرایز و از مسئولان سابق کاخ سفید در گفتگو با این شبکه گفت:« در زمان انتقال مسئولیت از دولت جرج بوش رئیس جمهور سابق آمریکا به باراک اوباما در سال دو هزار و هشت ، بنده در دولت جرج بوش بودم. رئیس جمهور اوباما وقتی به قدرت رسید، دقیقا همان کاری را انجام داد که حالا درباره دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب امریکا از آن سخن گفته می شود یعنی  اینکه او می خواهد بسیاری از قوانین و طرحهای دوره اوباما را باطل کند.

وی در ادامه گفت: اوباما هم وقتی به قدرت رسید، برخی از طرحهای دوران رئیس جمهور بوش ازقبیل اختصاص بودجه برای تحقیقات درخصوص سلولهای بنیادی را لغو کرد. اوباما دستورهایی درقالب اختیارات ریاست جمهوری صادر کرد و رویه های مورداجرا در دوران بوش در زمینه بازجویی ها را ابطال کرد. بنابراین، می بینیم که اوباما این کارها را انجام داد.

تیسن گفت: البته عملکرد اوباما در این زمینه بی سابقه بود. وقتی اوباما دید هم حزبی های او در کنگره بازنده شده اند اعلام کرد برنامه های خودش را از طریق صدور دستورهای ریاست جمهوری پیش خواهد برد. او با صدور دستورهایی از این نوع، خواسته های خودش را تحمیل کرد. دستورهای صادرشده در زمینه کنترل سلاح، مقررات نظارتی مالی و نظام بیمه و درمان ازجمله این کارهای اوباما است. بنابراین وقتی یک رئیس با دستورهای ریاست جمهوری حکومت کند، تعجب آور نیست که وقتی او می رود، رئیس جمهور آتی هم بخواهد با استفاده از همین اختیارات ریاست جمهوری، دستورهای سابق را لغو کند. باراک اوباما در حال حاضر با چنین وضعی مواجه است. »

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا