امام جمعه فریدونکنار:

اسلام هیچگاه با هنر مخالف نیست/لزوم به‌کارگیری اخلاق در فعالیت‌های هنری

بصیر، حجت‌الاسلام سیدمحمود جلالی در دیدار با انجمن‌های هنری شهرستان فریدونکنار اظهار کرد: اصل هنر یک امری است که تمامی انسان‌ها به آن علاقه‌مند هستند و دارای ابعاد مختلفی است.
وی با بیان اینکه هنر منحصر به بازی در فیلم و تئاتر نیست گفت: شعر و شاعری، قلم زدن و انعکاس حقایق، بروز دادن استعدادهای نهفته یک جامعه، جلوگیری از سقوط انسان‌ها با ابتکار و خلاقیت و خارج کردن اقتصاد مملکت از رکود و مشکل به‌عنوان هنر انسان محسوب می‌شود.
امام جمعه فریدونکنار با اشاره به گرایش‌های مختلف هنری خاطرنشان کرد: معماری، فن سخنوری، نمایش، قلم، شغل و حرفه از جمله مواردی است که می‌توان از آن به‌عنوان هنر یاد کرد و افراد شاغل در آن را هنرمند دانست.
جلالی تصریح کرد: مسئله اخلاق لازمه هنرمندان است و کسانی که در زمینه‌های مختلف هنری کار می‌کنند باید مفاهیم اخلاقی را در قالب هنر خود به‌کار گیرند.
وی قرآن را اثر هنری دانست و گفت: قرآن به صراحت میفرماید” که اگر جن و انس متحد شوند و تا روز قیامت تلاش کنند مثل یک آیه از قرآن را نمی‌توانند بیاورند.”
امام جمعه فریدونکنار افزود: اسلام هیچگاه با هنر مخالف نیست چراکه آیات قرآن از موسیقی خاصی برخوردار است و اسلام با هنر کاذب که همان ابتذال می‌باشد مخالف است.
جلالی خاطرنشان کرد: به واسطه هنر می‌توان حقایق منفی و مثبت را انعکاس داد و اگر انسان خود را در جهت مثبت قرار دهد بسیار تاثیرگذار است.
وی تصریح کرد: هنرمندان باید اطلاعات صحیحی از زمینه فعالیت خود داشته باشند تا اینکه فرهنگ یک کشور را دچار چالش نکنند.
امام جمعه فریدونکنار با اشاره به اینکه در زمینه فرهنگ قلدری فایده ندارد گفت: هنرمند باید آن‌قدر هنرش زیبا باشد تا در دل‌ها قرار گیرد.
جلالی با بیان اینکه هنرمندان باید بصیر باشند خاطرنشان کرد: هنرمندان باید با بصیرت خود اسیر افراد مختلف نشوند و درگیر هوای نفس نشوند تا اینکه استقلال فرد هنرمند به چالش کشیده نشود.
وی تصریح کرد: مسائل ضد اخلاقی نباید وارد مسائل ارزشی هنر شود و هنرمندان باید افراد شجاع باشند تا تبلیغ خوبی از دین اسلام داشته باشند.
امام جمعه فریدونکنار حضرت زینب(س) را یک هنرمند به تمام معنا دانست و گفت: با توجه به اینکه حضرت زینب(س) در مراسم یزیدیان بود اما بدون ترس خطبه خود را می‌خواند و با تمام هنرمندی حقابق را بازگو می‌کند.
جلالی با اشاره به تاثیرات فیلم و سریال خاطرنشان کرد: اگر فرهنگ کشور با رعایت مسائل اخلاقی در فیلم‌ها به نمایش گذاشته شود مخاطبان بسیاری را جذب می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا