مرکز صلح روسیه گزارش داد:

در ۲۴ ساعت گذشته ۳۵ بار آتش بس سوریه نقض شده است/ حلب، دمشق و لاذقیه هدف گروه‌های مسلح

بصیر، مرکز صلح روسیه در بولتن خبری جدید خود در وب سایت وزارت دفاع این کشور اعلام داشت که گروه‌های مسلح در سوریه در ۲۴ ساعت گذشته ۳۵ بار آتش بس را نقض کردند که ۱۷ بار آن در منطقه حلب، ۱۵ بار در دمشق، یک بار در لاذقیه و دو بار در استان حماء ثبت شده است.

بر اساس گزارش بولتن خبری مرکز صلح روسیه، گروه‌های مسلح که شرایط آتش را پیش تر قبول کرده بودند با استفاده از خمپاره اندازهای دست ساز و سلاح، حلب، دمشق و لاذقیه را هدف قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری تاس روسیه، تروریست‌ها مجتمع‌های مسکونی انصار در حلب، لرمون در الاسد، مجتمع های مسکونی ۱۰۷۰، مدرسه حکمه، آکادمی نظامی الاسد و مراکز خرید در شهر حلب را هدف حملات خمپاره ای خود قرار دادند.

در مقابل، نیروی هوایی روسیه و سوریه تاکنون هیچ حمله هوایی ای علیه گروه‌های مسلحی که شرایط توافق آتش بس را پذیرفته اند و موقعیت مکانی خود را اعلام کرده اند، نداشته است.

مرکز صلح روسیه از ۲۳ فوریه سال جاری در پایگاه هوایی حمیمم در استان لاذقیه شروع به کار کرد. این مرکز در راستای توافق روسیه و ایالات متحده برای تسهیل مذاکرات با دولت سوریه و معارضان و همچنین سازمان دهی کمک های بشردوستانه بوجود آمد.

دانا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا