رئیس بیمارستان شهرستان فریدونکنار خبر داد

دستگاه آندوسکوپی برای بیمارستان فریدونکنار خریداری می‌شود/فقدان رشته جراحی مغز و اعصاب در مازندران

بصیر، سیدمصطفی قاسم‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به افتتاح واحدهای زایمانی اظهار کرد: در سطح کشور ۷۱۴ واحد تسهیلات زایمانی افتتاح شد که در بین آن‌ها ۲۰ بیمارستان به عنوان پایلوت و به شکل ویدویو کنفرانس با دفتر ریاست علوم پزشکی انجام شدند و واحد تسهیلات فریدونکنار از ۷۱۴ واحد کل کشور انتخاب شد.
وی افزود: از مهم‌ترین اتفاقات این بیمارستان شامل ۴ واحد تسهیلات زایمانی بوده است که به همراه هزار واحد سطح زیربنایی و ۱۰ تخت راه‌اندازی شد.
رئیس بیمارستان شهرستان فریدونکنار، تصریح کرد: با توجه به اینکه در گذشته امکانات زایمان طبیعی وجود نداشت تعداد زایمان سزارین افزایش یافت که هم‌اکنون برای افزایش زایمان‌های طبیعی امکانات فراهم شد و همچنین ماماهای خوبی تربیت شدند تا برای تسهیل در زایمان طبیعی شرایط را فراهم کنند.
این مسئول با اشاره به پروزه‌های در دست اقدام بهداشتی و درمانی در فریدونکنار گفت: پروژه‌هایی همچون افتتاح کلینیک ویژه با ۷۱۵ واحد درمانگاهی برای ۱۴ متخصص شرایط فراهم می‌شود که با سیستم نوبت دهی مستقل است و آنچه که در گذشته به آن درمانگاه گفته می‌شد حال به کلینیک ویژه ارتقا یافت.
وی با بیان اینکه مردم با مراجعه به کلینیک ویژه می‌توانند علاوه بر صبح عصرها هم از خدمات درمانی بهره‌مند شوند، خاطرنشان کرد: با مبلغ ۲ میلیارد تومان که علوم پزشکی مازندران در اختیارمان قرار خواهد داد واحد درمانگاهی خود را زیر واحد کلینیک ویژه شهرستان افتتاح خواهیم کرد.
قاسم‌زاده، افزود: به دلیل شرایط جوی ماه گذشته و همچنین تعلل پیمانکار افتتاح کلینیک ویژه به تأخیر افتاده و امیدواریم در دو ماه آینده به اتمام برسد.
وی تصریح کرد: از دیگر مشکلات خدمات درمانی اورژانس فریدونکنار بود که از نظر ساختمانی و جایابی نامناسب بود که پس از افتتاح کلینیک ویژه و انتقال درمانگاه، اورژانس به درمانگاه گذشته انتقال می‌یابد که خدمات دارویی و بستری موقت واحدهایش پیش‌بینی می‌شود.
رئیس بیمارستان شهرستان فریدونکنار، خاطر نشان کرد: طرح دیگری هم در دست اقدام است و آن هم به‌سازی و هتلینگ عمل است که ۴ اتاق عمل مستقل که آماده بهره‌برداری است و طرح خرید دستگاه آندوسکپی برای جلوگیری از انتقال بیمارانی که نیاز به این امکانات دارند و حمایت از هزینه بیماران با تلاش خیرین خریداری شد و دو هفته دیگه با قیمت حدود ۱۶۰ میلیون تومان در اختیار بیمارستان قرار داده می‌شود.
وی افزود: در استان کمبود برخی رشته‌های تخصصی در محیط‌های بیمارستانی وجود دارد و نمونه بارز آن فقدان رشته جراحی مغز و اعصاب است که درباره آسیب به سر کمک کند که حیاتی است.
قاسم‌زاده، تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی مازندران دارای کمبود جراح مغز و اعصاب است و در آینده نزدیک یک جراح مغز و اعصاب به استان اعزام می‌شود که این جراح در زمینه تصادفات و آسیب‌های وارده به سر بسیار می‌تواند کمک کند.
این مسئول، گفت: چون دقت دستگاه سی‌تی‌اسکن شهرستان فریدونکنار مناسب است بیماران شهرستان‌های همجوار نور، بابل، محمودآباد و بابلسر به اینجا منتقل می‌شوند.

وی یادآور شد: از آنجایی که بیمارستان مجموعه پر هزینه‌ای است و یک ارگان دولتی قادر به تأمین آن نیست بنابراین خیرین می‌توانند نقش مؤثر داشته باشند و از همه خیرین و مردم که نگاه خیری به سلامت دارند استقبال می‌کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا