رئیس دیوان محاسبات:

۱۰۰هزار پرونده حقوق مدیران کشور بررسی شد/۸۸۹ پرونده تخلف حقوقی تشکیل شده است/از این تعداد ۳۹۷ نفر بالای ۲۰ میلیون حقوق گرفته اند

بصیر، عادل آذر بعد از ظهر دیروز(پنجشنبه) در حاشیه برگزاری همایش ارتقای سلامت نظام اداری و مبارزه با فساد استان کردستان در مصاحبه با خبرنگاران در مورد رسیدگی به پرونده تخلفات فیش‌های نجومی در کشور اظهار کرد: دیوان محاسبات طبق اصل ۵۵ قانون اساسی مأمور بررسی و رسیدگی به این موضوع شده است.

وی با بیان اینکه دیوان محاسبات به عنوان یکی از اصلی‌ترین بازوهای نظارتی مجلس شورای اسلامی به صورت جدی قضیه را دنبال کرد، گفت: تاکنون ۱۰۰ هزار پرونده حقوق مدیران کشور شامل پرداخت حقوق، مزایا، فوق‎العاده، پاداش و وام پرداختی بررسی شده است.

به گفته وی، نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات، نهادهای وابسته به رهبری و حوزه بیت، بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، قوه قضاییه و نهادهای دولتی از جمله دستگاه‌هایی بوده که در آنها این بررسی‌ها انجام شده است.

عادل آذر با اشاره به اینکه پرداخت‌های نامتعارف بر اساس بررسی‌هایی که صورت گرفته کمتر از یک دهم درصد بوده است، خاطرنشان کرد: ۳۹۷ پرونده تخلفاتی در مورد حقوق نامتعارف تشکیل شده است.

وی اضافه کرد: طبق بررسی دیوان محاسبات ارزش ریالی این تعداد پرونده  ۲۳ میلیارد تومان بود که تاکنون ۱۷ میلیارد تومان از این میزان به بیت‌المال بازگردانده شده است.

به گفته رئیس دیوان محاسبات کشور، این ۳۹۷ پرونده‌ برای افرادی تشکیل شده است که حقوق‌های بالای ۲۰۰ میلیون ریال دریافت کرده‌اند.

وی تصریح کرد: ۴۹۲ پرونده دیگر نیز که تخلف‌های آنها خارج از حقوق‌های نامتعارف بوده، شناسایی شده و هم‌اکنون مراحل قانونی و قضایی خود را طی می‌کنند.

عادل آذر خاطرنشان کرد: دیوان محاسبات به بحث تخلفات صندوق فرهنگیان به دلیل اینکه ماهیت آن عمومی و غیره دولتی است، ورود پیدا نکرده است.

وی در پایان از همکاری تمامی نهادها در ارتباط با بررسی تخلفات پرداخت حقوق‌های نامتعارف تقدیر کرد و گفت: برملا شدن فیش‌های حقوقی از سوی رسانه‌ها و تبلیغات سوء دشمنان در این محور بلای بزرگی بود که متوجه کشور ما شد و این نشان از حساسیت جدی است که در افکار جهانی به کشور ما وجود دارد.

دانا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا