اختراعات شگفت انگیز یکولا تسلای بزرگ+عکس

بصیرنیوز، ممنون که با ارائه ی ابداعات شگفت انگیزت زندگی را برای همه ی ما راحت تر کردی. شاید بد نباشد که با برخی از مهم ترین و شگفت انگیز ترین ابداعات و اختراعات این انسان بزرگ و رنج دیده آشنا شویم. شاید حتی باعث شود شما هم مثل من شاخ در بیاورید.

شاید یکی از معروف ترین ابداعات تسلا استفاده ی مستقیم از انرژی باشد، چیزی که موضوع صحبت بسیاری از گفتگوهای اجتماعی و سیاسی است و چیزی که اگر درست از ابداع نیکولا تسلا استفاده می کردیم، می توانست برای همه رایگان باشد.

اختراعات شگفت انگیز یکولا تسلای بزرگ

در طول سالیان، روز به روز مردم بیشتری از بازی جامعه و زمانه ی ما سر در می آورند، به همین صورت نیکولا تسلا و داستانش نیز روز به روز محبوب تر و معروف تر شده است. این یک امر طبیعی است، چون تعداد افرادی که خود را در بیرون از سیستم آموزشی، آموزش می دهند رو به افزایش است و این آموزش اطلاعاتی را برای آن افراد به ارمغام می آورد که با روشی به جز این روش به دست آوردن آنها امکان پذیر نبود. یک مثال عالی از این امر ابداعات و اختراعات زیر هستند که وقتی داشتم مقاله ای در Activiest Post در مورد چند ابداع حیرت انگیز از تسلا می خواندم، با آنها رو به رو شدم.

رادیو

این درست است که گوگلیمو ماکرونی در ابتدا به خاطر این اختراع معروف شد و تا به امروز باور ها بر این بود که او رادیو را اختراع کرده است، اما باید بدانید که در سال ۱۹۴۳ حق امتیاز اختراع رادیو از ماکرونی گرفته شد، در این سال ثابت شد که تسلا رادیو را سال ها پیش از ماکرونی اختراع کرده است. تسلا نشان داد که سیگنال های رادیو فقط فرکانس های متفاوتی هستند که به یک ارسال و دریافت کننده نیاز دارند. در طول کنفرانسی پیش از تاسیس موسسه ی ملی چراغ الکتریکی(National Electric Light Association)، تسلا این تکنولوژی را به نمایش گذاشت.

اختراعات شگفت انگیز یکولا تسلای بزرگ

اگرچه تسلا در سال ۱۸۹۷ دو حق امتیاز US 645576 و US 649621 را به نام خود ثبت کرد، اما در سال ۱۹۰۴ تصمیم اداره ی ثبت عوض شد و حق امتیاز ثبت اختراع رادیو به ماکرونی اعطا شد. بسیاری بر این باورند که این اتفاق به خاطر این حقیقت بود که حامیان مالی ماکرونی در آن دوران توماس ادیسون و اندرو کارنگی بوده اند. این دو نفر تاثیر بسیار زیادی بر تصمیم اعطای حق ثبت اختراع داشتند. این همچنین به دولت ایالات متحده اجازه داد تا از پرداخت حقوق امتیازی که تسلا طلب کرده بود سر باز زند.

جریان متناوب

همه چیز ای اینجا آغاز شد، جریان متناوب همان چیزی است که باعث شد نمایشگاه جهانی ۱۸۹۳ در شیکاگو اینقدر پر زرق و برق باشد. بعد از این نمایشگاه بین دیدگاه های ادیسون و تسلا در مورد اینکه الکتریسیته چگونه تولید و توزیع می شود جنگی در گرفت.

تفاوت بین این دو دیدگاه را می توان در هزینه و امنیت خلاصه کرد: جریان DC که ادیسون بر روی آن کار می کرد(با پشتیبانی General Electric) در فواصل طولانی بسیار پر هزینه بود و از تبدیل گر مورد نیاز آن جرقه های خطرناکی ساتع می شدند(به آن کموتاتور یا سویگر می گفتند). بدون توجه به این موارد، ادیسون و حامیانش از “خطر های” کلی جریان الکتریکی استفاده کردند تا عامل ترس را به اختراع تسلا القا کنند: یعنی به جریان متناوب.

اختراعات شگفت انگیز یکولا تسلای بزرگ

برای اثبات، ادیسون گاهی در نمایشگاه های خود حیوانات را دچار برق گرفتگی می کرد. در نتیجه ی این کار ها، ادیسون به جهان صندلی الکتریکی را تقدیم کرد و در عین حال، تلاش تسلا برای ارائه ی ایمنی با هزینه ی کمتر را بدنام کرد.

تسلا این کار ادیسون را با یک نمایش فوق العاده پاسخ داد: وی با عبور دادن جریان از درون بدنش ایجاد نور نشان داد کهجریان AC کاملا ایمن است. این جنگ بین ادیسون – تسلا(GE – Westinghouse) در سال ۱۸۹۳ به مدت یک دهه با کار شکنی های مرموز، دزدیدن ایده ها و ضایع کردن حقوق ثبت اختراع که ادیسون و حامیانش با قدرت بر ابداعات تسلا تحمیل می کردند به اوج خود رسید. با این حال، علی رغم تمام این جنگ و جدل ها، این سیستم تسلا است که در دوران مدرن ما برای موتور الکتریکی

ابداع موتور الکتریکی توسط تسلا نهایتا به وسیله ی یک برند خودرو که از نام تسلا استفاده کرد معروف و شناخته شد. مشخصات تکنیکی ورای بحث ما است، بنابراین گفتن همین کافی است که ابداع یک موتور با میدان های مغناطیسی دورانی توسط تسلا می توانست بشر را خیلی زودتر از شر حکومت ظالمانه ی نفت نجات دهد.

اختراعات شگفت انگیز یکولا تسلای بزرگ

به هر حال، ابداع او در سال ۱۹۳۰ همزمان با بحران اقتصادی و جنگ جهانی بعد از آن بود. با این حال، این ابداع به طور اساسی زمینه و پایه ی چیزهایی را که ما الان از نعمتش بهره مند هستیم را تغییر داد: یعنی فن های صنعتی، ملزومات خانه داری، پمپ های آب، ابزار آلات ماشینی، ابزار آلات برقی، درایو های دیسکی، ساعت های مچی الکتریکی و کمپرسور ها.

رباتیک

ذهن علمی بسیار خلاق و پیشرفته ی تسلا او را به سمت این ایده سوق داد که همه ی موجودات زنده توسط انگیزه های خارجی به حرکت در می آیند. وی بیان کرد: من توسط هر گونه تفکر و عمل خویش، به صورت روزانه و برای رضایت شخص خودم نشان دادم که من یک ماشین خودکار با شعور و دارای قدرت حرکت هستم که صرفا به محرک های خارجی پاسخ می دهم.

اختراعات شگفت انگیز یکولا تسلای بزرگ

بنابراین، مفهوم ربات به وجود آمد. به هر حال،  در این تفکر تسلا یکی از عناصر انسانی ثابت باقی ماند، وی اثبات کرد که این نسخه های عینی انسان باید محدودیت هایی داشته باشند(مثلا رشد و گسترش آنها). با این حال، تسلا با اشتیاق تمام همه ی آنچه هوش و عقل می توانستند به وجود آورند را با آغوش باز می پذیرفت.

دیدگاه های او برای آینده ای سرشار از خودروهای هوشمند، همراهان انسانی رباتیکی و استفاده از حسگر ها و سیستم های خودکار همه مطالب خواندنی ای هستند که در فایل پی دی اف با نام مجله ی صربستانی مهندسی الکتریکی، ۲۰۰۶ آورده شده اند.

اشعه ایکس

الکترومغناطیس و تابش یون ساز در اواخر دهه ی ۱۸۰۰ بسیار مورد مطالعه قرار گرفتند، اما تسلا این حیطه و رشته را به طور کامل مورد تحقیق قرار داد. همه چیز از یک پیش ماده گرفته تا عکسبرداری kirlian(که قابلیت مستند سازی نیروی زندگی را دارد)، تا آنچه ما امروز از آن در امکانات عیب شناسی پزشکی استفاده می کنیم، همه حاصل یکی از ابداعات انقلابی هستند که تسلا نقشی کلیدی در آن ایفا کرده است.

اختراعات شگفت انگیز یکولا تسلای بزرگ

اشعه ی ایکس همانند بسیاری از کارهای تسلا، دارای تفکری از دیدگاه های او است، دیدگاهی که بیان می کند هر آنچه ما برای درک جهان نیاز داریم، در همه وقت در اطراف ما وجود دارد، اما ما باید از ذهن خود استفاده کنیم تا بتوانیم دستگاه ها و امکانات واقعی جهان را توسعه دهیم و به این وسیله درک خود را ازموجودیت این دنیا افزایش دهیم.

لیزر

اختراع لیزر توسط تسلا شاید یکی از بهترین نمونه های وجود نیکی و شر در کنار یکدیگر در داخل ذهن انسان است. لیزر ها پیشرفت های زیادی در کاربردهای جراحی و پزشکی به وجود آوردند و همچنین باعث پیشرفت و بهبود وسایل و رسانه های دیجیتالی امروزی شدند.

اختراعات شگفت انگیز یکولا تسلای بزرگ

به هر حال، با این ابداع بشر همچنین توانست پا به دنیای علمی و تخیلی نیز بگذارد. از سیستم دفاعی لیزری “جنگ ستارگان” ریگان گرفته تا زرادخانه ی تسلیحات “غیر کشتار جمعی” Orwellian که شامل سلاح های لیزری و “اشعه های مرگ” ساتع کننده ی مستقیم انرژی می باشند، به هر حال پتانسیل بالایی برای رشد و توسعه در هر دو زمینه وجود دارد.

نور

البته مسلما تسلا خود نور را اختراع نکرد، اما کشف چگونگی مهار و توزیع نور از ابداعات تسلا می باشند. حدود ۴۰ سال قبل از اینکه صنعت لامپ های فلورسنتی را ابداع کند، تسلا از آنها در آزمایشگاه خود استفاده می کرد. در نمایشگاه World’s Fair، تسلا تیوب های شیشه ای را خم کرد و با آنها نام های دانشمندان معروف را ایجاد کرد و با این کار اولین نشان های نئون را ایجاد کرد. به هر حال، این Tesla Core او است که می تواند تاثیرگذار ترین و بحث برانگیز ترین باشد.

اختراعات شگفت انگیز یکولا تسلای بزرگ

Tesla Coil قطعا چیزی است که صنایع بزرگ دوست دارند آن را در اختیار بگیرند: مفهومی که بیان می کند زمین به خودی خود یک آهنربا است که می تواند با استفاده از فرکانس ها به عنوان یک ارسال کننده عمل کرده و الکتریسیته تولید کند(الکترومگنتیک است). تنها چیزی که در سوی دیگر زمین نیاز است یک دریافت کننده است(مثل یک رادیو).

کنترل از راه دور

این اختراع یک نتیجه ی حاصل شده از رادیو است. حق ثبت شماره ی ۶۱۳۸۰۹ اولین قایق مدل کنترل از راه دور بود که در سال ۱۸۹۸ به نمایش گذارده شد. با استفاده از چندین باتری بزرگ، سیگنال های رادیویی کلیدی را کنترل می کردند که آن کلید ها پروانه ی کشتی و سکان را به حرکت در می آوردند و چراغ های روشن درون قایق را خاموش می کردند.

اختراعات شگفت انگیز یکولا تسلای بزرگ

اگرچه این تکنولوژی دقیق برای چند مدت به صورت وسیع مورد استفاده قرار نگرفت، اما اکنون می توانیم شاهد قدرتی باشیم که ارتش با استفاده از آن در جنگ های کنترل از راه دورش دست به عملیات می زند. تانک های کنترلی توسط امواج رادیو توسط آلمان ها در جنگ جهانی دوم معرفی شدند، اما توسعه های انجام شده در این زمینه در آن زمان به سرعت از هدف آزادی انسان ها فاصله گرفت.

ارتباطات بیسیم و انرژی رایگان نامحدود

این دو مورد به صورت ناگشودنی به یکدیگر مرتبط هستند، چون آخرین و نزدیک ترین پدیده های دوران طلایی برق بودند – اگر انرژی را نتوان اندازه گرفت و کنترل کرد پس به چه دردی می خورد؟ اگر رایگان نباشد چطور؟ قطعا به هیچ دردی نمی خورد. J.P.Morgan با ۱۵۰۰۰۰ دلار بر روی تسلا سرمایه گذاری کرد تا تسلا برجی بسازد که از فرکانس های طبیعی جهان ما استفاده کرده داده ارسال کند، داده هایی از جمله طیف وسیعی از اطلاعات که از طریق تصاویر، پیغام های صوتی و متن به هم متصل بودند.

اختراعات شگفت انگیز یکولا تسلای بزرگ

نتیجه ی این اقدام اولین ارتباطات بیسیم دنیا بود، اما همچنین بدان معنی بود که جدای از هزینه ی خود برج، جهان هم سرشار از انرژی ای است که می توان از آن برای ایجاد یک اتصال اینترنتی سراسری برای تمام مردم جهان در هر جای این کره ی خاکی استفاده کرد و همچنین به مردم اجازه می دهد انرژی رایگان اطراف خود را مورد استفاده قرار دهند.

۰ و ۱ های جهان ذاتا در تار و پود وجودی همه ی ما قرار گرفته اند و در صورت نیاز مورد استفاده هستند. نیکولا تسلا خود را وقف این کرد تا به افراد قدرت دریافت و ارسال این داده ها را به صورت مجازی و رایگان اعطا کند. اما همه ی ما پایان این داستان را می دانیم… البته تا الان.

شاید تسلا هزاران ایده و ابداعات دیگر را که منتشر نشدند در سر داشت. نگاهی به صدها حق مالکیت و ثبت وی تنها بخش کوچکی از دامنه ی وسیع اختراعاتی را نشان می دهد که وی قصد داشت به جهان ارائه کند. اگر شما هم فکر می کنید که تحقیقات علمی و تکنیکی دیگر نیکولا تسلا به جای اینکه توسط صنایع بزرگ و حتی موسسات علوم به اصطلاح عالی ما پنهان و غصب شوند، باید در اختیار عموم قرار گیرند تا به صورت موشکافانه در مورد آنها تحقیق و بحث به عمل آید، پس به انجمن افشاگران قدرت شکن بپیوندید و به جهانیان بگویید که همه ی ما آماده ایم تا انرژی اطراف خود را جذب کرده و در مورد چیزهایی که جهان اطراف به ما ارائه می دهد آموزش ببینیم.

انتشار تحقیقات تکنیکی و علمی نیکولا تسلا(مخصوصا تحقیقاتش در مورد جذب الکتریسیته از یون کره در تاسیساتی به نام Wardenclyffe) یک گام ضروری به سوی آزادی حقیقی اطلاعات است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا