اقدام عجیب داعش برای اعلام مرگ یک داعشی به مادرش +عکس

بصیرنیوز،یک زن تونسی ۵۰ ساله به نام عزیزه السایح که در فرانسه زندگی می کند، اولین زنی است که داعش برای وی گواهی مرگ فرزندش را می فرستد.

زن تونسی
السایح امروز دوشنبه در مصاحبه با روزنامه تونسی الشارع المغاربی گفت: «من یک پسر ۲۰ ساله به نام سامی داشتم که داعش برای من گواهی مرگش را فرستاد و اعلام کرد که پسرم روز ۵ مارس ۲۰۱۵ در حادثه رانندگی در منطقه الشدادی سوریه کشته شده است. داعش فیلمی نیز از مراسم تشییع جنازه وی تهیه کرده بود که برایم فرستاده است».
السایح می گوید: «سامی جوانی معمولی بود و به موسیقی علاقه داشت. ما در خانواده خود هیچ مشکل مالی نداشتیم. چون سامی  تک پسر بود، ما بیشتر از خواهرانش به او محبت می کردیم. سامی نماز نمی خواهد اما ناگهان شروع به خواندن نماز کرد. پس از مدتی من به وی درباره پیوستن به گروه های افراطی هشدار دادم».
سامی مدتی بعد به مادرش می گوید که برای ادای مناسک حج به عربستان سعودی خواهد رفت. او برای فریفتن مادرش یک بلیط جعلی تهیه کرده بود و سرانجام روز ۲۸ آوریل ۲۰۱۴ به ترکیه و از آنجا به سوریه رفت.
السایح متوجه می شود که یکی از همکاران سامی که اهل مغرب است، پسرش را شتسشوی مغزی داده است. السایح با مقامات فرانسوی و سفارت فرانسه در ترکیه برای نجات دادن فرزندش تماس می گیرد ولی کسی کاری برایش نمی کند.

روزنامه الشارع المغاربی به نقل از السایح می نویسد: ما هم تک پسرمان را از دست داده ایم و هم مردم فرانسه به خانواده ما به عنوان خانوادۀ تروریست پرور نگاه می کند، در حالی که مقصر اصلی در این قضیه مقامات فرانسوی هستند؛ زیرا از سفر فرزندم به مناطق جنگی جلوگیری نکردند».

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا