درخواست دانشجویان برای بررسی حقوقی افترای علی مطهری

بصیرنیوز،جمعی از دانشجویان کشور در نامه ای به دادستان استان خراسان رضوی،خواستار بررسی افترای علی مطهری به نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی شدند.

متن نامه بدین شرح است:

دادستان محترم استان خراسان رضوی جناب آقای غلامعلی صادقی
سلام علیکم
همانطور که مستحضر هستید پس از اقدام قانونی جناب عالی مبنی بر لغو سخنرانی علی مطهری، وی در نامه ای سراسر افترا به رئیس جمهور، نماینده ی ولی فقیه در استان را نشانه گرفته است و به دنبال جمله ی وی در نامه، هجمه ای از پیش هماهنگ شده و سراسری علیه آیت الله علم الهدی توسط ایادی آگاه یا عوامل ناآگاه استکبار به راه انداخته شده است.

انسانی که پیش از این به حضرت امام رضا «علیه السلام» نسبت نا روا داده است چه عجب که امروز به نوکر حضرتش بهتان و افترا ببندد و موجبات برکناری فرماندار مشهد را فراهم کند. این تیر زهرآگین چند نشان دارد. همانطور که گفته شد نشان اول این تیر آیت الله علم الهدی و  البته وزیر کشور که جرمش عدم هماهنگی ۱۰۰% با اصلاح طلبان افراطی است نشان دوم این تیر است. نشان سوم و مهترین نشان اربعین حسینی است که باید با این جنجال ها به فراموشی سپرده بشود، چه حماسه ی ۲۵ میلیونی آن و چه بی تدبیر و ناکارآمدی دولت تدبیر.

همانطور که مستحضر هستید قانون گذار در ماده ی ۶۹۷ قانون مجازات اسلامی مقرر می دارد:

«هر کس به وسیله اوراق چاپی یا خطی یا به وسیله درج در روزنامه و جراید یا نطق در مجامع یا به هر وسیله دیگر، به کسی امری را صریحاً نسبت دهد یا آنها را منتشر نماید که مطابق قانون آن امر جرم محسوب می شود و نتواند صحت آن اسناد را ثابت نماید جز در مواردی که موجب حد است به یک ماه تا یک سال حبس و تا هفتاد و چهار ضربه شلاق یا یکی از آنها حسب مورد محکوم خواهد شد.»

اکنون ما به عنوان جمعی از فعالان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور، ضمن حمایت از تصمیم قانونی جنابعالی و استقبال از اعلام رسمی مستندات آن مقام محترم در لزوم جلوگیری از اجرای آن میتینگ سیاسی در روز اربعین، خواستار این هستیم که ضمن بررسی افترای آقای علی مطهری  به نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی که در نامه ی ایشان به ریاست جمهوری اعلام شده، این موضوع سریعا  مورد رسیدگی قضائی قرار بگیرد و نامبرده مستندات ادعای خود را که دستمایه هجمه به شخصیتها و نهادهای انقلابی استان شده است، در محکمه قضائی ارائه دهد.

والسلام علیک و رحمت الله

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه های صنعت نفت اهواز، علوم پزشکی کاشان، منتظری مشهد، فردوسی مشهد، فرهنگیان پردیس شهید بهشتی مشهد، دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین، دانشگاه شهید باهنر کرمان، دانشگاه بناب، علوم پزشکی کرمان، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه بیرجند، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، انجنن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه زاهدان، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه خوارزمی، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه اراک، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه شهید باهنر کرمان، بسیج دانشگاه صدا و سیما، جمعیت رهروان راه امام(ره)، جوانان حامی گفتمان انقلاب اسلامی، جبهه وحدت زنان انقلاب اسلامی خراسان رضوی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا