سردار فضلی:

تازمانی که در ناامنی نباشیم قدر امنیت نمی دانیم/امنیت امروزمان را مدیون شهدای عزیز هستیم

بصیر، مراسم گرامیداشت هفته بسیج، صبح امروز در سومین روز از هفته بسیج با شعار «بسیج، انقلابی گری و پیشرفت» با حضور سردار علی فضلی جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین در دبیرستان علامه حلی برگزار شد.

در این نشست سردار فضلی به گفت و گوی صمیمی با دانش آموزان نخبه این دبیرستان پرداخت.
جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ابتدای سخنان خود در این همایش ضمن گرامیداشت هفته بسیج با درود بر شهدای مقدس و شهدای بیداری اسلامی، دانشمندان شهید و شهدای مقاومت، شهدای مدافع حرمین آل الله، شهدای بسیج دانش آموزی، و معلمان شهید و شهدای همین مدرسه، به مدیران آموزش پرورش و معلمان و دانش آموزان حاضر در مراسم خیر مقدم گفت.
فضلی در ادامه بیان کرد: در این هفته مبارک روزی ما شده که در این واحد آموزشی حضور پیدا کنیم بنده از امام خامنه ای جمله ای نقل می کنم که در ۴ آذر سال ۸۸ بیان کردند، ایشان فرمودند: «هرکسی قلبش برای اسلام بتپد، بسیجی است. حتی اگر اسمش در نیروی مقاومت بسیج هم نباشد». مهم این تفکر و اندیشه است و این را مرهون بنیان گذار جمهوری اسلامی امام خمینی (ره) هستیم. از امام عظیم الشانمان وام میگیریم بیش از ۵ دهه مبارزه و مجاهدت در راه به سرانجام رساندن انقلاب اسلامی به همراه دیگر مراجع و دیگر شهیدان بستر پیروزی این انقلاب عزیز را فراهم کردند و با کمک مردم به سرانجام رساندند.
وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ۳ پایه دارد که یک قرآن و دوم عترت و پایه سوم مردم است که مرم یعنی همه آحاد جامعه و عزیزانی که به میدان آمدند و سینه هایشان را برای انقلاب و اسلام عزیز سپر کردند و مردم یعنی شما، که نقش تعیین کننده ای در این انقلاب خواهید داشت. بزرگی فرمودند بعد از انقلاب ۳ محور اصلی است که آنها را برمیشماریم که اولین آن ولایت مطلقه فقیه و این موضوع در دنیا کاملا بینظیر است و دومین آن قانون جمهوری اسلامی که این قانون باید با دین و شریعت مطابقت داشته باشد و از طریق فقها شورای نگهبان تایید گردد و سومین محور دشمن ستیزی است.
جانشین ریاست سازمان بسیج مستضعفین سومین محور پیروزی انقلاب را دشمن ستیزی معرفی کرد، و گفت: مردم ما تحمل ظلم و زور را ندارند اعم از دشمن کوچک و بزرگ، گروه های معاند و موافق که آمریکا و صهیونیست ها علمداری آن را بر عهده گرفته اند، اگر این روحیه مردم نبود خدا می دانست که امروز چه سرنوشتی داشتیم. این مردم بودند که به میدان آمده و با هر میزانی از ظرفیت خود برای پیروزی انقلاب اسلامی ایران جنگیدند، در ۸ سال جنگ تحمیلی اگر مردم از ارتش ، سپاه و بسیج مستضعفین که مولود انقلاب هستند، دفاع نمی کردند و کار کارگردانی انقلاب را فراهم نمودند، در حال حاضر شرایط دیگری داشتیم.

وی اضافه کرد: اگر امروز روح مقاومت در سراسر گیتی حکم فرما است به واسطه روحیه بسیجی و الگویی است که از پدران و برادران ما گرفته ایم و این همان اقتداری است که در اربعین حسینی شاهدش بودیم که سلام و درود خدا بر این راهپیمایان سرور و سالار شهیدان باد.

سردار فضلی با اشاره به مهمان نوازی مردم شریف عراق که خود درگیر بحران و مسائل امنیتی و داعش هستند اظهار داشت:  مردم عراق میزبانان خوبی برای ده ها میلیون از مردم بودند و برای زائرین حسینی سنگ تمام گذاشتند.

وی با بیان اینکه در شلمچه ۲۵۰ موکب دایر شد و بیش از ۲۰۰ عدد آن توسط مردم بنا شد، افزود: در چذابه و مهران هم کمک های مردمی این موکب ها را ایجاد کرد.

جانشین ریاست سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به دیدار اخیر امام خامنه ای با مردم ولایت مدار و انقلابی اصفهان خاطر نشان کرد: بی جهت نیست که مولای ما در دیدار با مردم ولایت مدار استان اصفهان در ۲۶ آبان ماه فرمودند: «بقای انقلاب اسلامی در اربعین است.»

فضلی ادامه داد: دیدیم که حزب الهی ها با چه عشق و صفایی و مشقت های خاص خود در مسیر کربلا قدم برداشتند و این همان عزت مندی لست که جهان اسلام به آن مفتخر است.
وی خطاب به دانش آموزان حاضر در جلسه گفت: برادران عزیز و نور چشمان انقلاب اسلامی امروز کاملا تکلیف و انتظار مولای ما  بر همگان مشخص و روشن است، ما باید با استدلال به تکالیف خود عمل کنیم.

سردار فضلی در رابطه با اقدامات بسیجیان جهادگر در مناطق محروم کشور اظهار داشت: بسیجیان در حوزه های هنری، فرهنگی و سازندگی عاشقانه به تمام نقاط کشور رفته و خدمت به مردم را عبادت می دانند و مدرسه ها را بازسازی و مرمت می کنند و امروز در حوزه رزمی نیز به فضل و عنایت خداوند در بالاترین سطح شاهد بالندگی و حضور بسیجیان در بالانرین سطح از آمادگی هستیم.

وی اضافه کرد: بیش از ۲۰۰۰ گردان بسیج مانند گردان امام حسین(ع)، امام علی، کوثر و بیت المقدس در این امر ایفای نقش می کنند این لشگر مخلص خدا در همه عرصه های دینی به میدان می آید و امروز هم در تامین امنیت کشورمان تلاش می کند.

سردار فضلی با اشاره به امنیت موجود در کشور، گفت: تا وقتی که در نا امنی نباشیم قدر این امنیت الان را نمی دانیم مردم سوریه، یمن، لبنان و فلسطین که با عناصر تکفیری و داعشی رو به رو هستند قدر این امنیت را می دانند.

وی خطاب به دانش آموزان حاضر در جلسه گت: قدر هم کلاسی ها و شهدای عزیزی که از دبیرستان علامه حلی آسمانی شدند بدانید. امنیت امروزمان را مدیون شهدای عزیز میدانیم و در دوران دفاع مقدس این مسائل به اوج خود رسید.

جانشین ریاست سازمان بسیج با اشاره به عملیات کربلای  ۴ و ۵ عنوان کرد: برادران عزیز عملیات کربلا ۴ در شب چهارم دی ماه سال ۳۶۵ در عبور از رودخانه اروند در تصرف جزیره ام الرسا که انجام شد پیشروی به سمت شهر بصره از اهداف این عملیات مهم بود. ۶ ماه زمان برای این عملیات آماده سازی کردند و حیطه بندی آن را نیز رعایت کردیم و این عملیات چند ویژگی اختصاصی داشت نخست اینکه ما کمبود نیرو نداشتیم و تنها در یک اعزام ۱۰۰ هزار نفر جبهه را تقویت کردند و دوم اینکه  رزمندگان آموزش دیدند و عملیات های شناسایی را با ممارست فراوان به بهترین نحو ممکن انجام دادند و نکته سوم اینکه از فرماندهان خواستند که جلساتی را در پایین ترین سطح ها نیز انجام دهند که حدود بیش از ۱۰۰۰ جلسه در لشگر سید الشهدا برگزار شد.

سردار فضلی در این رابطه ادامه داد: فرماندهان لشگر سید الشهدا توانستند با برگزاری این جلسات به بحث و تبادل نظر قابل قبولی برسند. دیگر اینکه در این عملیات راهپیمایی های صورت گرفته بیش از ۳۲۰ کیلومتر بوده که از پادگان دو کوهه تا اردوگاه کوثر به طول ۱۶۰ کیلومتر به صورت رفت و برگشت انجام شد و از دیگر نکات مهم اینکه در انجام این عملیات کارهای فروان اطلاعاتی و عملیاتی سختی در شب انجام شده بود و این کارهای اطلاعاتی و عملیاتی در گفت و گو با فرماندهان و اداره عملیات، کمک شایان توجهی به ما می کرد. رزمندگان ما در این عملیات در مقابل حمله شیمیایی هم آمادگی داشتند که ما باید عملیات را بعد از لشگر ۴۱ ثارالله انجام می دادیم و به اهداف خود در عملیات می رسیدیم.
وی افزود: ۴ گردان ۴۵۰ نفری در مقرهای خود مستقر شدند ما در این عملیات با یگان های دریایی در رودخانه کارون نیز باید هماهنگی های لازم را ایجاد می کردیم. عملیات با فرمان فرماندهان آغاز شد و در ۶ ساعت اول نتوانستیم به اهداف خود برسیم و ناگزیر به برگشت شدیم. ما در این جنگ سخت و نابرابر با توجه به بمباران های هوایی و جنگ تن به تن در شب که تا صبح دائما با گلوله های منور هواپیما منطقه عملیات مثل روز روشن می شد، شکست را متحمل شدیم ولی عراقی ها با عصبانیت و ناراحتی از حمله مابه لشگر آنها در منطقه عملیاتی وارد کرده بودیم به رزمندگان اسلام حمله شیمیایی کردند و برخی از نیروهای ما را به شهادت و جانبازی رساندند.

سردار فضلی در همین رابطه افزود: فرماندهان لشگر سیدالشهدا در قرارگاه قدس فرمان عقب نشینی دادند که ما ۲ راه بیشتر نداشتیم یا باید منتظر ماشین و وسایل نقلیه می ماندیم تا نیروها و رزمندگان را به عقب برگردانند یا رزمندگان را به صورت پیاده به قرارگاه برگردانیم که اگر منتظر وسایل نقلیه می شدیم ممکن بود مورد حمله شیمیایی عراقی ها قرار بگیریم لذا رزمندگان و بچه های لشگر به نسبت آمادگی جسمی که داشتند در ستون های منظم در مسیر قرارگاه قرار دادیم این مسیر ۲۰ کیلومتر بود که رزمندگان اسلام توانستند با آمادگی جسمانی خوب خود به عقب برگردند. بعد از عملیات کربلا ۴ فرماندهان یک جلسه در قرارگاه خاتم الانبیا تشکیل دادند که نماینده فرمانده کل قوا نیز در آن جلسه حضور داشت و در آن جلسه علت شکست عملیات کربلا ۴ مورد بررسی قرار گرفت.

 سردار فضلی ادامه داد: آن جلسه ۳ شبانه روز طول کشید و فرماندهان در اولین ارزیابی قرارگاه شلمچه و آن منطقه عملیاتی اعلام کردند که آن منطقه پر از میدان مین، مرداب و تله های انفجاری می باشد که بعد از عبوراز این موانع ۲۵۰ متر سیم خاردار حلقوی وجود دارد که بعد از آن نیز کانالی به نام کانال ماهی که طول آن ۲۰ کیلومتر و عرض آن ۱ کیلومتر و عمق آن ۴ متر وجود داشته است در این خصوص فرماندهان محورهای دیگر عملیاتی را از جنوب و جنوب غرب و شمال غرب مورد ارزیابی قرار دادند تا عملیات را از محورهای دیگر انجام دهند.
سردار فضلی با بیان سخنی از امام خمینی ره مبنی بر اینکه « ما از باب ادای دین و انجام وظیفه به جبهه آمده ایم و کسی که در این جبهه پیروز و یا شکست بخورد در هر صورت پیروز است» ادامه داد: امام خواستند عملیات کربلا ۵ در منطقه شلمچه انجام شود و وقتی این خبر در جلسه فرماندهان قرارگاه خاتم الانبیا اعلام شد بنده و شهید خرازی،شفیع زاده و شهید همدانی حضور داشتیم و وقتی این فرمان امام را شنیدیم یکی از این شهدای بزرگوار فریاد زد چه کسی می گوید این عملیا ت را نمی توان انجام داد و یکباره همه  فرماندهان اعلام آمادگی برای انجام عملیات را با فریاد الله اکبر ابراز کردند. پساز عملیات کربلا ۴ و با فرمان امام (ره) عملیات کربلا ۵ باید انجام می شد که این عملیات در شب نوزدهم دی ماه باید انجام می گرفت.
وی در خصوص این عملیات ادامه داد: شب اول عملیات شناسایی تا سیم خاردارها جلو رفتیم و شب دوم به دژ شلمچه رسیدیم دژی که تجربه همه کفار در آن جمع شده بود. بنده شروع به  یافتن نقاط ضعف نقشه عملیات کردم تا بچه ها را از مسیری که انتخاب کرده بودم منصرف کنم ولی هیچ نقص و مشکلی در عملیات شناسایی رزمنده ها وجود نداشت.
جانشین ریاست سازمان بسیج مستضعفین اضافه کرد: نیمه های شب به اردوگاه کوثر رفتیم تا نیروها را توجیه کنیم که اتفاقا آن شب، شب ولادت حضرت زینب بود مرحوم متقی کاشانی امام جمعه گچساران به همراه پدران چند شهید نیز آن شب وارد اردوگاه شدند و به همراه این عزیزان وارد محوطه اردوگاه شدیم. هوا تاریک بود هر گردان شعاری داشت شعارهایی که طی ۶ سالی که من در گردان حضور داشتم فرق کرده بود و ما ۲ گردان غواص نیز در این عملیات به نام های گردان حضرت زینب(س) و حضرت علی اکبر که برای شکستن دژ شلمچه آموزش دیده بودند را داشتیم. همه گروه ها پوتین هایشان را از پاهایشان درآوردند و کفن به تن کرده بودند و طوماری بلند به همراه داشتند که روی آن نوشته شده بود «اماما ما اهل کوفه نیستیم که شما را تنها بگذاریم» حدود ۱۰ هزار سرباز طومار را امضا کرده بود.
وی ادامه داد: در جلسه صبحگاه لشگر بنده عرض کردم اگر کسی نمی خواهد دراین عملیات حضور داشته باشد من به طرف دیگر نگاه می کنم تا او بدون خجالت برود و وقتی به طرف دیگر نگاه کردم و برگشتم دیدم حتی یک نفر هم از لشگر بیرون نرفته است در لشگر ما ۹۰% رزمندگان و فرماندهان بسیجی بودند در میان رزمندگان حرکتی صورت گرفت که در آن حرکت بسیجیان دریا دل برای سلامتی امام امت در همان شب ۲۰ میلیون صلوات نذر کردند.

سردار فضلی در خطاب به دانش آموزان بیان کرد: برادران جبهه که ما در آن حضور پیدا کردیم داوطلبی است و ماندن و رفتن در آن هم داوطلبی خواهد بود.

 وی در رابطه با عملیات کربلا ۵ ادامه داد: به خط مقدم عملیات برگشتیم و کار شناسایی تمام شده بود و غواص ها باید خط شکنی می کردند وبقیه نیروها باید با قایق به منطقه می رفتند در این مسیر ما حتی جاده ای که بتواند یک موتور سکلت از آن عبور بکند را نداشتیم. طراحان و مبتکران لشگر سیدالشهدا در آن دوران توانستند قایق هایی را طراحی کنند که در آب هایی با عمق کم نیز بتواند عبور کند.
سردار فضلی با بیان اینکه عملیات کربلا ۵ به پیروزی رسیدو به تمام اهدافش دست یافت، گفت: به تعبیر شهید میثمی عملیات کربلا ۴ ضامن پیروزی عملیات کربلا ۵ بود.
وی با اشاره به «هفته بسیج» بیان کرد: ما باید آرمان های بسیج را به نسل های دیگر انتقال دهیم و ان شاالله در این هفته به کام شما وامام امت و همه مسلمانان در جهان شیرین باشد و امیدواریم خداوند ما را شرمنده شهدا و امام شهدا نگرداند.

در پایان این مراسم سردار فضلی از پهپاد «ساحر» که به دست دانش آموزان نخبه بسیجی مدرسه علامه حلی ساخته شده است، رونمایی کرد.

دانا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا