سکوت محض در برابر ظلم آشکار؛

خفقان رسانه های هوچی گر در برابر رسوایی بزرگ بورسیه های مظلوم

بصیر، علاقه وافر دولت به مچ گیری از دولت قبل و انداختن توپ  همه مشکلات  به زمین دیگران زمینه ساز هیاهوی بورسیه های غیر قانونی بود.

حتی گزارش کمیسیون اصل نود مجلس که نشان میداد تنها یک درصد از بورسیه ها خلاف قانون بوده است نیز توسط همین جریان به سخره گرفته شد.

متاسفانه گرای این حمله های رسانه ایی اکثرا از طرف مسئولین دولتی داده می شود و هیچ علاقه برای جلوگیری از شانتاژ خبری دروغ در بین این مسئولین وجود ندارد.

روحانی در جمع مردم زنجان بورسیه ها را به عنوان یکی از اصلی ترین منکرات کشور نام برد و بی حجابی و روابط نامشروع و ماهواره ها را چند مسئله فرعی دانست.

وی گفت: مبادا که منکر تنها به یک مسئله خلاصه شود و دروغ، تهمت، رشوه‌خواری و بورسیه‌های تقلبی منکر پنداشته نشوند و از صبح تا شب فقط یک مسئله و آن‌هم بدحجابی به‌عنوان منکر مطلق تلقی شود.»

حال که تقار این جوسازی ها رسوا شده است این رسانه ها از تاکتیک “کوچه علی چپ” استفاده کرده و خط رسانه ایی خود را طوری تغییر دادند که گویا روی صحبتهای دیروز مقام معظم رهبری با اساتید دانشگاه ها انگارکه نه انگار با آنها بوده است.

رهبر انقلاب حاشیه سازی درباره موضوع بورسیه ها  را از غلط ترین کارهای چند سال اخیر دانستند.

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: تحقیقات دقیق نشان می دهد مسأله بورسیه ها، به آن شکلی که در روزنامه ها با آن بازی کردند نبود اما اگر هم بود باید از راههای قانونی امتیازاتی که عده ای بر خلاف قانون گرفته بودند لغو می شد نه اینکه سر و صدا و جنجال درست شود.
رهبر انقلاب سیاست بازی را سمِّ محیطهای علمی خواندند و با ابراز تأسف از اینکه در موضوع بورسیه ها به عده ای ظلم شد افزودند: سمّی که در این موضوع به دانشگاهها تزریق شد از بینش فکری مبتنی بر سیاست کاری نشأت می گرفت و متأسفانه، هم خلاف قانون، هم خلاف تدبیر و هم خلاف اخلاق بود.

از این قبیل سیاست بازی های خلاف تدبیر می توان به موضوع قانون امر به معروف و پیوند بی ربط چهار اسید پاسی اصفهان به آن توسط رسانه های هوچی گر اشاره کرد.

رئیس جمهور بار دیگر با بیان جملاتی مانند: مبادا تحت لوای شعار زیبای امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه ناامنی آغاز شود، این جریان سازی رسانه ایی را تقویت کرد.

جریان رسانه ایی حضور زنان در ورزشگاه که به هیچ نتیجه ایی هم منتج نشد از این قبیل بود.

تکرارخبری اختلاس ها و عدم انعکاس پیگیری های قوه قضائیه جو روانی مردم را چنان به هم ریخت که هیچ کس از بازگرداندن نود درصد از اختلاس ها به جیب خزانه دولت خبر دار نشد. حتی اعدام مه آفرید و بازپس گیری ۴هزار میلیارد تومان از بابک زنجانی جایی در این رسانه ها پیدا نمی کند تا افکار عمومی متشنج بماند.

این رسانه ها اخیرا به دعوت مردم برای شادی هسته ایی در روز عید فطر رو آورده اند . در حالی هیچ مسئولی برای از حصول توافقی هرچند محدود در مذاکرات خبر نداده این جریان سعی در القای پیروزی و به خیابان کشاندن مردم را دارد.

تلاشی که بعد از بیانیه لوزان هم به راه افتاد و سرخط آن توسط بی بی سی و ادامه آن توسط همین رسانه ها و شبکه های اجتماعی به راه افتاد.

هرچند این تلاش به غیر از عده ایی معدود از جاهای خاص تغذیه شوند در سعادت آباد تهران را پای کار نیاورد ولی تا چندین روز عکس های آن تاپ ترین خبر هوچی گران بود.

این رفتار به شدت شیه اعلام پیروزی یک کاندیدا قبل از شمارش آرا و درخواست ریختن به خیابان قبل از حصول نتیجه قانونی بوده؛ گویا اتاق فکری مشترک این جریان را هدایت می کند.

اما امروز با روشن شدن ابعاد فریبکارانه وخلاف تدبیر بازی بورسیه ها  این رسانه ها با اتکا به تاکتیک “کوچه علی چپ” حتی جزیی ترین خبری در این راستا منتشر نکردند و سنگ پای قزوین را آبرومند ساختند.

شواهد از ادامه این روند در رسانه ای هوچی گر و تویت آن توسط ماهواره ها و گرای سیاسی دولتمردان را دارد و معلوم نیست با این روند چه بالاهایی بر سر افکار عمومی خواهد آمد.

دانا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا