واکنش بغداد به اظهارات سفیر اخراجی عربستان

بصیرنیوز،

وزارت خارجه عراق به اظهارات ثامر السبهان نماینده عربستان در امور خلیج فارس علیه ابراهیم جعفری وزیر خارجه این کشور واکنش نشان داد.

به گزارش السومریه نیوز، احمد جمال سخنگوی وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای کوتاه گفت: سبهان بعد از اخراجش نفهمیده که وزارت خارجه عراق، وزارت همه عراقی‌ها است.

وی گفت: آمدن اسم مکه مکرمه در اظهارات سبهان نشان دهنده ضعف و ورشکستی است و این دروغ فقط برای انتشار در روزنامه الشرق‌الأوسط مناسب است.

السبهان سفیر سابق سعودی در عراق و وزیر امور خلیج فارس عربستان روز چهارشنبه در اظهاراتی مدعی شد که ابراهیم جعفری وزیر خارجه عراق اول خواهان تخریب مکه است.

این اظهارات السبهان در حالی مطرح شد که عراق از رای دادن در سازمان همکاری اسلامی علیه انصارالله و متهم کردن این جنبش به شلیک موشک به سوی مکه امتناع کرد.

السبهان در ادامه اظهارات مداخله‌جویان خود گفت: اینکه یک وزارت عربی در خدمت منافع ایران باشد، مصیبت است.

این اولین بار نیست که السبهان در امور داخلی عراق دخالت می‌کند. وی پیش از این نیز زمانی که سفیر عربستان در عراق بود بارها در امور این کشور دخالت کرد.

وزارت خارجه عراق جمعه ۲۸ آبان اعلام کرد که این کشور ملاحظاتی در خصوص قطعنامه سازمان همکاری اسلامی درباره متهم کردن جنبش انصارالله یمن به شلیک موشک به سوی مکه دارد و دلیل آن هم عدم وجود مستنداتی است که حادثه را اثبات کند.

عربستان ۲۸ اکتبر ( ۷ آبان) جنبش انصارالله را به شلیک موشک از استان صعده به سوی مکه مکرمه متهم کرد و مدعی شد که این موشک را در ۶۵ کیلومتری این شهر منهدم شده است.

جنبش انصارالله در واکنش به این اتهام اعلام کرد که موشکی به مکه شلیک نکرده است بلکه فرودگاه ملک عبدالعزیز در جده را هدف قرار داده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا