۹ عامل اتمام سریع حجم اینترنت را بشناسید

بصیرنیوز،با پیشرفت تلفن های همراه و کامپیوتر و تبلت های جدید و همچنین نرم افزار ها امروزه یکی از دغدغه های جدید افراد مدیریت مصرف حجم می باشد، چرا که با داشتن حجم قابل توجه باز همچنان مصرف حجمشان زود به اتمام می رسد. اما علت این موضوع چیست ؟ در ادامه با کلیک همراه باشید.

بازی های آنلاین

با آمدن بازی های تحت شبکه و ایترنت نظیر Clash of Clans وFriendly Fire و World of War Craft و غیره. علاقه مندان به استفاده از این گونه بازی ها روز به روز افزایش می یابد در همین خصوص اطلاع داشته باشید که کسر حجم مصرفی در هر بازی متفاوت می باشد.(مطابق عکس که در استفاده حجم از وایرلس و دیتا مقدار متفاوت است.)

۹ عامل اتمام سریع حجم اینترنت را بشناسید

مشاهده تصاویر و ویدیو و گوش نمودن (Online) در اینترنت و دانلود بیش از حد

استفاده از نرم افزار های ویدیو کنفرانس و رادیویی و از این قبیل نیز می تواند از حجم مصرفی شما کم نماید. مثال: جهت مشاهده یک تصویر ویدیویی چند ثانیه ای می بایست ابتدا آن را دریافت (download) نماید و بعد مشاهده شود، دیدن هر ویدیو بسته به میزان حجم آن و یا گوش دادن رادیو نیز از حجم شما کم می نمایند .

استفاده از فیلتر شکن و پروکسی(VPN و Proxy)

استفاده از هر کدام از این نرم افزار ها در کامپیوتر و یا تبلت و یا تلفن همراه می تواند در مصرف شما تاثیر مستقیم بگذارد لذا دقت نمایید در صورت عدم نیاز به این نرم افزار ها آنها را ببندید. (مطابق شکل مشاهده می نمایید یک نرم افزار فیلتر شکن مثلا در قسمت وایرلس نزدیک به ۲ گیگابایت و دیتا نزدیک ۷ مگا بایت در تلفن همراه طی یک زمان مشخص اطلاعات ارسال و دریافت داشته است.)

۹ عامل اتمام سریع حجم اینترنت را بشناسید

نرم افزار های اجتماعی و مسنجری

استفاده روز افزون از این برنامه ها امروزه جزئی از زندگی روزمره شده است و کمتر شخصی را می بینید که با این برنامه ها استفاده ننماید ارسال و دریافت در این برنامه ها رو به افزایش است و در طول شبانه روز عکس و ویدیو به اشتراک گذاشته می شود.آگاه باشید هرگونه ارسال و دریافت ویدیو و عکس در این نرم افزار ها از حجم شما کسر خواهد کرد. برخی نرم افزار ها شامل : Viber،Skype،Telegram و … (طبق عکس های پیوستی می توانید مقدار ارسال و دریافت هر برنامه در اتصال وایرلس و دیتا را ملاحظه نمایید).

۹ عامل اتمام سریع حجم اینترنت را بشناسید

بروز رسانی (Update) نرم افزار های کامپیوتری

بعضی از نرم افزار ها دارای خصوصیاتی هستند که با فعال بودن گزینه auto update برنامه ها به خودی خود می تواند به روزرسانی شوند و از حجم شما استفاده و در نتیجه کسر نماید. مثال: خود برنامه ویندوز(مطابق عکس)، برنامه های از نوعMail و حتی خود مرورگر ها ( fire fox،google chrome و…)،آنتی ویروس ها .

۹ عامل اتمام سریع حجم اینترنت را بشناسید

باز نمودن صفحات اینترنت

امروزه با گرافیکی شدن و پر محتوا شدن صفحات اینترنت مثل سایت های دارای Flash و مالتی مدیا و یا عکس و لینک های بسیاری که در داخل آنها استفاده می شود باعث می شود حجم اینترنت کم شود. یک سایت مثل : www.digikala.ir حجمی حدود ۲ مگابایت کسر می نماید و یا www.bmw.com که به صورت همزمان موزیک نیز پخش می کند و دارای تصاویر متعدد است می تواند بیشتر از ۲ مگ کسر کند! .

استفاده از اینترنت به صورت همزمان

دقت نمایید در صورت استفاده همزمان چند نفر از اعضاء از اینترنت سرعت و هم حجم اینترنت شما را می تواند کاهش و به اتمام برساند.!

کلمه عبور مودم وایرلس

دقت نمایید در صورت داشتن مودم وایرلس می بایست بر روی آن کلمه عبور (Password) مناسبی استفاده شود تا از نفوذ افراد سودجو جلوگیری شود و سعی نمایید هر چند وقت یکبار کلمه عبور آن را تعویض نمایید. ( جهت اطلاع این روند به قسمتی که در همین خصوص در لینک پشتیبانی سایت می باشد مراجعه نمایید).
استفاده از تجهیزاتی که نیاز به اینترنت دارد

با آمدن محصولات جدید نظیر ( receiver های ماهواره ای،apple tv ،console های بازی مثل: Play Station، XboX،Nintendo و غیره.) می تواند و البته هر کدام بسته به مقدار مصرفشان از حجم شما کم نماید.

اشتباه نرم افزار ISP در محاسبه میران حجم مصرفی

در موارد بسیار نادری نیز نرم افزار ISP در مورد محاسبه میران حجم مصرفی مشترکان اشتباه می کند که می توان با استناد به میزان حجم مصرفی در دوره های مشابه نسبت به این اتفاق اعتراض کرد.

چند نکته در خصوص جلوگیری از هدر رفتن حجم به شما پیشنهاد می نماییم :

۱- استفاده از یک سیستم عامل بروز و همچنین یک مرورگر اینترنت مناسب
۲- بستن گزینه auto update برخی نرم افزارها که نیاز ندارید
۳- استفاده از نرم افزار های مانیتورینگ پهنای باند.( دقت نمایید می بایست بر روی تمامی دستگاه های متصل به اینترنت نصب گردد.)
۴- تغییر هر چند وقت یکبار کلمه عبور مودم وایرلس .
۵- بستن نرم افزار فیلترشکن و پروکسی در صورت عدم نیاز به آنها .
۶- درگاه اینترنت برخی از نرم افزار ها که می تواند ترافیک شما را بالا ببرد را ببندید از قبیل : torrent و نرم افزار های P2P که می تواند در صورت عدم استفاده نیز فایل ارسال و دریافت نماید.
۷- استفاده از یک آنتی ویروس و یا فایرول مناسب بر روی سیستم خود .
۸- اگر برای مدتی از مودم استفاده نمی کنید،مودم خود را خاموش نمایید .
۹- جلوگیری از افشاء کلمه عبور مودم بیسیم و استفاده اینترنت توسط مهمانان و یا همسایگان ( به دلیل ندانستن نوع استفاده شخص آنها).
۱۰- استفاده از یک نرم افزار مانیتورینگ شبکه بیسیم مانند : Fing که این امکان را به شما می دهد که تعداد اتصال های به لحظه شبکه خود را مشاهده نمایید .

۱۱- جهت بالابردن ضریب امنیت استفاده از مودم بیسیم می توانید از گزینه های Mac Filtering و Hide کردن SSID خود استفاده نمایید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا