فرمانده کل سپاه:

جهاد در عرصه جنگ نرم بسیار پیچیده است/باید بدانیم که راه سختی در پیش داریم /رسالت بسیج پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی است

بصیر، سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جشنواره سراسری مالک اشتر بسیج که در سازمان بسیج مستضعفین در حال برگزاری است، ضمن عرض خیر مقدم به فرماندهان و بسیجیان حاضر در این مراسم گفت: خدای بزرگ را سپاس می گویم که امروز۵ آذر و سالگرد تشکیل بسیج و ارتش ده ها میلیونی توفیق را پیدا کردم که در جمع شما بزرگواران حضور پیدا کنم و امیدوارم قدردان این نعمت بزرگ الهی و این شجره طیبه که ضامن بقا و تداوم انقلاب است، باشیم و شکر این نعمت الهی را همه به جا بیاوریم.

وی ادامه داد: امام (ره) و انقلاب اسلامی و تمامی شهدای انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت اسلامی در داخل کشور و در هر نقطه ای که با کمک گیری از انقلاب اسلامی در حال مبارزه با نظام سلطه و استکبار هستند، از روح بلند امام یاری می طلبند که ما را یاری کند.
سردار جعفری گفت: انقلاب اسلامی کم کم به عمر ۴۰ ساله خود نزدیک می شود و خدا را شکر می کنم در هر مقطعی که می گذرد، عظمت آن بر همگان روشن می شود و این انقلاب در حال پیشرفت و دستیابی به اهداف خود است و بدون تردید بسیج و بسیجیان نقش تعیین کننده، اساسی و محوری در این توفیق والا و این راه الهی را دارند و داریم.
فرمانده کل سپاه تاکید کرد: بسیج بخش عظیمی از مردم مومن و انقلاب است که دل در گرو انقلاب اسلامی دارد و با توجه به اهداف بلندی که انقلاب دارد، تا هدف نهایی، راه زیادی داریم تا آن را محقق کنیم.
سردار جعفری افزود: باید بدانیم که راه سختی در پیش داریم و باید همانطور که امام خامنه ای با بسیج و بسیجیان دیدار دارند و به موضوع الزامات در مورد بسیج و بسیجیان تذکرات خوبی عنایت فرمودند،امیدواریم که این گروه ها، این هیئت های ارزش ورزی که در راس بسیج و اقشار بسیج و در لایه های مختلف قرار دارند، عمق بیشتری به بسیج بدهد.
وی با اشاره به بیانات امام خامنه ای و دغدغه مثبت ایشان بیان کرد: روز گذشته امام خامنه ای عزیز در رابطه با موضوع انقلاب و خطراتی که انقلاب اسلامی را در این مقطع تهدید می کند صحبت هایی را بیان کردند که از جمله می توان به نفوذ در دستگاه های مختلف و نفوذ های انفرادی و… اشاره کرد و از همه ما می خواهند که نقش تعیین کننده ای برای این مقابله ایفا کنیم.

سرلشکر جعفری با بیان اینکه رسالتی که بسیج و بسیجیان بر عهده دارند، این است که به پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی جامه عمل بپوشانند، گفت: انقلاب اسلامی حرکت رو به عقب و یا سکون ندارد، بلکه حرکت انقلاب اسلامی رو به جلوست اما دیدن این حرکت، چشم بصیرت و دل عاشق می خواهد.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی بیشتر ابعاد معنوی دارد و آنهایی که چشمشان مادی است نمی توانند این پیشرفت و این تحرکات را ببینند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: ما در مقابله با تهدیدات و خطرات دو نوع کار در انقلاب اسلامی انجام می دهیم؛اول اقدامات سلبی همانند اقدامات نظامی، امنیتی،فرهنگی،سیاسی و دیگری هم اقدامات ایجابی است که ما تا کنون توانسته ایم تمام این خطرات را به طور کامل مقابله کنیم.

سرلشکر جعفری تاکید کرد: بزرگترین تهدیدی که انقلاب اسلامی را تهدید کرده بود و از جنبه های سلبی تهدیدات هم بود، جنگ تحمیلی بود که دشمنان انقلاب می خواستند با این جنگ تحمیلی، جلوی صدور انقلاب اسلامی در منطقه را بگیرند که به لطف خدا و اتکاء به نیروی مردم، این جنگ نتیجه عکس داد و ما پیروز شدیم.

وی افزود: بزرگترین تهدید بعد از جنگ تحمیلی، فتنه سیاسی ۸۸ بو که توسط دشمن بر علیه انقلاب اسلامی انجام شد و هر جا که ما احساس خطر کنیم، با آن مقابله خواهیم کرد.

فرمانده کل سپاه گفت: نکته ای که روزگذشته، رهبرانقلاب در دیدار با بسیجیان عنوان کردند، این بود که بسیجیان باید هیئت های اندیشه ورزی در بسیج ایجاد کنند به این دلیل که تهدیدات انقلاب اسلامی مثل گذشته نیست بلکه درک تهدیدات سخت تر شده است و از پیچیدگی خاصی برخوردار است.

سرلشکر جعفری با اشاره به اینکه اکنون ساده ترین مقابله با تهدیدها،مقابله با جنگ سرد مثل جنگ هشت ساله است، افزود: در جنگ هشت ساله که کل دنیا بر علیه ما بسیج شده بود اگر برای هر جامعه دیگری ایجاد می شد،مطمئنا آن جامعه شکست می خورد ولی این انقلاب اسلامی بود که توانست با توجه به معنویات و محورهای اصلی که دین و شریعت، امام حسین و عاشورا بود با آن مقابله کند.

وی تاکید کرد: ما در مقابله با تهدیدات فیزیکی عکس العمل ها و واکنش های خوبی را بروز می دهیم اما در مقابله با تهدیدات فرهنگی،سیاسی و جنگ نرم دشمنان که رهبری فرموده اند که دغدغه مسائل فرهنگی خواب از چشمانشان گرفته است، باید به درک و اندیشه این گونه تهدیدات برسیم.

فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه بسیج باید در همه عرصه ها نقش آفرینی داشته باشد، افزود: رهبری فرمودند که بسیج باید سیاست کلی کشور و جریان کلی حرکت جامعه را در دست بگیرد؛ ایشان معتقدند که بسیج باید دو کار عمده را انجام دهد. اول فراگیری کارهای رزمی و نظامی که اگر لازم شد، برای مقابله با تهدیدات جنگ سرد بتواند نقش آفرینی کند که این کار آسان تر است. کار دومی که بسیج باید انجام دهد و در دست بگیرد کار فرهنگی، اجتماعی و سیاسی است.

سرلشکر جعفری گفت: در عرصه کارهای نظامی و رزمی نیاز به عزم و اراده و انگیزه و فداکاری است و در عرصه اجتماعی نیاز به جهاد فرهنگی،جهاد اقتصادی، جهاد اجتماعی و سیاسی است.

وی افزود: جهاد در عرصه جنگ نرم بسیار پیچیده است و حضرت آقا چندین نکته را فرمودند که بسیج یکی از فعالیت هایش فهمیدن و درک مسائل سیاسی،اجتماعی و فرهنگی و … روز است و اولین شرط لازم برای اینکه بسیج بتواند اثر بخش باشد، این موضوع است که بصیرت داشته باشد که ما را به درک علمی از انقلاب در مقابل جنگ نرم دشمنان برساند.

فرمانده کل سپاه ابراز داشت: در مقابله با جنگ سرد،وظیفه این است که سلاح به دست بگیریم و به میدان نبرد برویم و درک این مسئله آسان است؛ البته منظور از آسانی، این نیست که به طور کلی این موضوع سهل است بلکه نسبت به عرصه جنگ نرم، این موضوع آسان تر است.

سرلشکر جعفری با اشاره به اینکه نیاز امروز بسیج به تعبیر رهبرانقلاب اسلامی، بحث و اندیشه ورزی و تبادل نظر است، افزود: بسیج جناح بندی سیاسی نیست، بلکه امروزه در سیاست،افراد در قالب حزب، گروه و دسته های سیاسی معرفی می شوند اما در بسیج این گونه نیست و جامعه شیعی و اسلامی و ولایی، همه مسیرها و اقداماتش را با استفاده از دین و شریعت و ولایت تبیین می کند.

وی ادامه داد: روز گذشته رهبرانقلاب فرمودند که بسیج دوگانگی دارد، یعنی جریانی که انقلابی است و در مقابله با ضدانقلاب فعالیت می کند.اوایل انقلاب طاغوتیان را ضدانقلاب می نامیدند ولی اکنون مخالفت با انقلاب به معنی ضدانقلاب است.

فرمانده کل سپاه تاکید کرد: در انقلاب اسلامی، مقابله با ضدانقلاب، جناحی نبوده است و مربوط به دسته های سیاسی نمی شود بلکه همه آحاد و همه مردم با روحیه انقلابی و بسیجی در مقابله با ضدانقلاب فعالیت می کنند.

سرلشکر جعفری افزود: انقلاب اسلامی، مگر بر اساس دین و شریعت و ولایت نیست؟ این انقلاب اسلامی است که ولایت دارد و یک نفر مشخص شده است که مسیر انقلاب اسلامی را تعیین می کند و آن هم ولایت فقیه و رهبری است.

وی در ادامه افزود: رهبری تعیین کننده خطوط و مسیر مردم، انقلاب و جامعه است که این مسیر با قرآن، پیامبر و راه خدا یکی است و برای جلوگیری از انحراف از مبانی اصلی انقلاب اسلامی توسط ولایت فقیه تبیین می گردد و جمهوی اسلامی ظرف انقلاب اسلامی است که در مسیر اهداف جامعه اسلامی، انقلاب و مردم را پیش می برد و کسانی که ضدانقلاب هستند، مسیر تعیین شده توسط رهبری و انقلاب را قبول ندارند و این تعبیر با تعریف ضدانقلاب در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی بسیار متفاوت است.

فرمانده کل سپاه گفت: امام (ره) فرموده اند که انقلاب ها از داخل ضربه می خورند و هیچ گاه تهدیدات خارجی نمی توانند انقلاب ها را از هم بپاشند و ما باید با همه تهدیدهای سیاسی،فرهنگی و اجتماعی را شناسایی کنیم و با آن مقابله کنیم.

سرلشکر جعفری خاطر نشان کرد: رهبری در موضوع خاص اقتصادی، چندین سخنرانی تشریحی و تبیینی داشتند و چندین سال متوالی را با نام اقتصادی، نامگذاری نمودند و کسانی که اقتصاد مقاومتی را قبول ندارند و اجرا نمی کنند، کسانی هستند که مسیری که رهبرانقلاب و انقلاب تعیین کرده است را قبول ندارند.

وی تاکید کرد: رهبری چند سال پیش، شبیه خوان فرهنگی و اجتماعی را اعلام کردند ولی فلان وزیر با این هشدار رهبری مخالفت کرد؛چه در حرف ها و چه در عمل.آیا این افراد در صف افراد انقلابی قرار می گیرند؟خیر. در مسائل سیاسی هم بارها رهبری گفتند که نباید نگاه ما به غربی ها باشد و نباید به آنها اعتماد کنیم و برخی این موضوعات را قبول ندارند و به دنبال اصلاح آنان هستند که البته آنان اشتباه می کنند.تجربه ثابت کرده است که غربی ها قابل اعتماد نبوده و نخواهند بود و آنها به دنبال صلاح جامعه نیستند و اهداف دیگری دارند.

سرلشکر جعفری با بیان اینکه انقلاب اسلامی برای مقابله با ظلم ستیزی شکل گرفته است، گفت:برخی افراد می گویند که ما چه کار به لبنان، بیروت و آل سعود داریم اما باید دانست که این یک شعار مردم فریب است و ما حتما باید توجه به مسائل داخلی داشته باشیم و مطمئنا جبهه انقلاب به فکر مردم کشورمان است ولی مگر می شود جمهوری اسلامی به فکر مسلمانان دیگر نباشد؟

وی افزود: اساس انقلاب اسلامی بر پایه ظلم ستیزی است و انقلاب اسلامی هم بر این پایه استوار است و مردم هم خود را انقلابی می دانند و ما در این رابطه موضع خود را مشخص کرده ایم.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه بسیج در خدمت انقلاب اسلامی است، خاطر نشان کرد: بسیجی باید در جناح انقلاب باشد، البته با یک تعریف جدید و نه تعریف اول انقلاب و بسیج بار اصلی انقلاب اسلامی را بر دوش دارد، به طوری که مردمی که علاقمند به انقلاب هستند همان بسیج و بسیجیان هستند و باید این بخش گسترده شود و بتواند حرکت خود را اثر بخش تر از گذشته کند و این موضوع، با خون و دلی که امام خامنه ای می خورد و صحبت هایی که می کنند، در حال اتفاق افتادن است اما سرعتش کند است.

سرلشکرجعفری خطاب به برگزیدگان جشنواره مالک اشتر گفت: شما که در دوره های موفق بسیج هستید و الگوهایی را به عنوان الگوهای برتر شکل دادید؛ این نشان می دهد که شماها مورد توجه هستید و می توانید این الگوها را انجام دهید و باید گفت که شما نقش الگو سازی بسیج در همه سطوح را دارید و بنده طبق فرمایشات امام خامنه ای این صحبت ها را تبیین کرده ام و امیدوارم که در این مسئله نقش موثری داشته باشم.

وی در پایان ضمن تقدیر از عملکرد سازمان بسیج در هفته بسیج گفت: از سردار محمدرضا نقدی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین به دلیل اقداماتشان در هفته بسیج و همچنین برنامه ریزی برای حضور بسیجیان سراسر کشور در محضر امام خامنه ای عزیز، تشکر می کنم.

دانا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا