جهانبخش: کاری می‌کنیم تا سوریه پشیمان شود

بصیرنیوز،درخشش یوزهای ایرانی همچنان در فوتبال اروپا ادامه دارد و پس از اینکه چهارشنبه شب سردار آزمون موفق شد مقابل بایرن مونیخ گلزنی کند، در هلند نیز علیرضا جهانبخش دیگر ملی‌پوش فوتبال ایران همراه با آلکمار نمایش درخشانی را از خود ارائه می‌دهد تا جایی که این بازیکن با درخشش مثال‌زدنی خود موفق شده است در پایان هفته سیزدهم در بین تاپ تن مردان هجومی لیگ برتر هلند قرار بگیرد.

جهانبخش پس از همراهی کامل تیم ملی در دیدار مقابل سوریه دوباره به هلند بازگشت و در لیگ برتر این کشور و در بازی با رودا ۷۱ دقیقه برای آلکمار به میدان رفت. این دیدار در نهایت با تساوی به پایان رسید اما علیرضا جهانبخش طبق معمول یکی از مؤثرترین بازیکنان تیمش بود.

سوژه‌های مرتبط با تیم ملی، درخشش بازیکنان ایرانی در قلب اروپا و نتایج آلکمار در لیگ برتر هلند و برخی موضوعات دیگر باعث شد تا گفت و گوی مفصلی را با علیرضا جهانبخش انجام داده و از آخرین نقطه نظرات او مطلع شویم که متن این گفت و گو را در زیر می‌خوانید:

* از لیگ برتر هلند آغاز کنیم. در آخرین بازی آلکمار مقابل رودا ۷۰ دقیقه تیمت را همراهی کردی و این بازی با تساوی به پایان رسید. از شرایط آلکمار برایمان صحبت کن.

تیم ما امسال خوب است، چرا که این تیم در ابتدای فصل براساس نیازهایی که در پست‌های مختلف داشت بازیکن جذب کرد، بنابراین تیم کاملی داریم و حتی بازیکنانی که در ترکیب نیستند نیز به خوبی در مواقع لزوم می‌توانند تیم را کمک کنند. البته فشار رقابت‌های امسال و بعضاً برگزاری دو بازی در یک هفته باعث شد تا در چندین بازی نتوانیم امتیازات کامل را به دست بیاوریم. ضمن اینکه در این بین فشار رقابت‌های یورو لیگ بسیار زیاد است و ما باید بلافاصله پس از حضور در این رقابت‌ها در لیگ برتر به میدان می‌رفتیم و حتی به این دو رقابت، جام حذفی را هم اضافه کنید. بنابراین یک مقدار شرایط کاریمان امسال سنگین است و به همین دلیل امتیازات کامل چند بازی که می‌توانست ما را در کورس رقابت نگه دارد، از دست دادیم، با این حال تیم خوب و کاملی داریم و در سه لیگ می‌جنگیم و امیدوارم این شرایط خوب ادامه داشته باشد و بتوانیم به این روند ادامه دهیم.

* یکی از ۱۰ بازیکن برتر لیگ برتر هلند هستی، هر چند که در هفته اخیر از رده هفتم به رده نهم نزول کردی.

این دسته‌بندی برای بازیکنان هجومی تیم‌هاست که نسبت به عملکرد و تأثیرگذاریشان در تیم‌های خود امتیاز گرفته و رتبه‌بندی می‌شوند و بنابراین تغییرات هفتگی آن به عملکرد بازیکنان بستگی دارد. بابت این موضوع خدا را شکر می‌کنم اما اگر واقعیتش را بخواهید، خیلی به این مسائل توجهی ندارم و بیشتر دوست دارم تا در ترکیب آلکمار مثمرثمر بوده و روند خوبی داشته باشم تا این حضور منجر به کسب نتیجه لازم شود. اگر تیم نتیجه بگیرد، به شخصه برای من اتفاق بهتری است تا اینکه بخواهم به این آمارها و ارقام و اعداد توجه کنم.

* در حال حاضر دوران درخشانی را در فوتبال اروپا سپری می‌کنی و به نظر می‌رسد خیلی دور نباشد اگر بخواهیم تو را با پیراهن یکی از تیم‌های بزرگ اروپایی تصور کنیم. پس از حدود سه سال در اروپا و کشور هلند، هدف اصلی‌ات را از ادامه حضور در قاره سبز توصیف می‌کنی؟

شرایط خوبی در باشگاهم دارم و احساس می‌کنم در آلکمار جا افتاده‌ام. در حال حاضر در سه جام می‌جنگیم و شرایطمان خوب است، ضمن اینکه خودم به شخصه نیز شرایط مطلوبی دارم و به امید خدا در آینده این وضعیت بهتر هم خواهد شد. در این بین حدود چهار ماه تا بازی بعدی تیم ملی وقفه وجود دارد و تمرکزم را بیشتر روی باشگاهم می‌گذارم تا بتوانم شرایط خوبی داشته باشم و از آن استفاده کرده و عملکردم را روز به روز بهتر کنم. همانطور که گفتید خودم هم دوست دارم در فوتبال اروپا روز به روز پیشرفت کنم و به مدارج بالاتر برسم، اما از سوی دیگر علاقه دارم که پله به پله این مراحل را طی کرده و ابتدا در باشگاهی که در آن حضور دارم مثمر ثمر باشم که فکر می‌کنم اگر این شرایط محقق شود نهایتاً این موضوع می‌تواند روی آینده‌ام نیز تأثیر گذاشته و اتفاقات مثبتی را رقم بزند.

http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1395/09/04/13950904000796_PhotoL.jpg

* با این حال در این مدتی هم که در اروپا هستی همواره صحبت‌هایی از پیشنهادات باشگاه‌های بزرگ به علیرضا جهانبخش به گوش رسیده است.

در این مورد بیشتر با اسامی بازی می‌شود و مطمئن باشید تا پیشنهادی رسمی نشود، هیچ‌گاه نمی‌توان در خصوص آن به صحبت پرداخت. من در گذشته هیچ‌گاه از این پیشنهادات صحبتی نکرده‌ام و همیشه هم گفته‌ام که اگر پیشنهادی به صورت رسمی باشد، آن زمان می‌توان روی آن فکر کرد و نظر داد، اما همانطور که گفتم در حال حاضر تمرکزم روی موفقیت آلکمار است و امیدوارم این باشگاه هلندیامسال به توفیقات زیادی دست پیدا کند.

* الان پیشنهاد جدیدی داری که بخواهی روی آن فکر کنی؟

خیر، هیچ صحبتی نشده است، از سوی دیگر همه می‌دانند که من می‌خواهم تا آخر فصل در آلکمار بمانم چون شرایط خوبی امسال داریم و به همین دلیل به جدایی از این تیم فکر نمی‌کنم.

* تیم‌تان امسال توانایی قهرمانی در لیگ برتر هلند را دارد؟

امسال تیم ما به نظر من از لحاظ تیمی و فوتبالی که بازی می‌کنیم حتی از آژاکس و آیندهوون هم بهتر است. با این حال امسال تیمی که خوب بازی می‌کند فاینورد است که در حال حاضر نیز صدرنشین لیگ برتر هلند محسوب می‌شود. آنها امسال فوق‌العاده تیم خوب و کاملی هستند و فوتبال خوبی را نیز ارائه می‌دهند. شاید قهرمانی در لیگ امسال برای آلکمار کمی سخت باشد و احتمال آن بسیار کم است، چون فاصله ما با صدر جدول زیاد است که دلیل آن هم برمی‌گردد به فشردگی بازی‌ها که این موضوع روی تیم ما فشار زیادی را وارد کرده است. ما امسال سه بازی صددرصد برده را با مساوی عوض کردیم که این موضوع اصلاً برای تیم ما خوب نبود، با این حال هیچ احتمالی غیرممکن نیست.

http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1395/09/04/13950904000794_PhotoL.jpg

* با این حال آلکمار شرایط خوبی در جام حذفی دارد.

درست است، هدفگذاری ما امسال قهرمانی جام حذفی است و نگاهی به موفقیت در این رقابت‌ها داریم تا قطعاً برای ما محقق شود. در این بین حتی به دنبال شرایط بهتر در لیگ برتر و یورولیگ هستیم.

* به واسطه حضور رضا قوچان‌نژاد در لیگ برتر هلند آیا با او در ارتباط هستی؟

اتفاقاً در بازی‌ای که با هیرنوین داشتیم او را دیدم و غیر از آن نیز هر زمان دیگر که همدیگر را می‌بینیم، در خصوص لیگ برتر هلند و شرایطی که وجود دارد با هم صحبت می‌کنیم. با رضا در هلند کم و بیش در ارتباط هستم.

* سردار آزمون دوست صمیمی‌ات در تیم ملی نیز این روزها روی بورس است و شنیده می‌شود از تیم‌های بزرگی مثل لیورپول پیشنهاد دارد، در مورد این پیشنهاداتی که به سردار می‌رسد چیست. او حتی شب گذشته موفق شد به بایرن مونیخ گلزنی کند.

این موضوع خیلی اتفاق خوبی است و من به خود سردار نیز گفته‌ام که یک انتخاب خوب برای قدم بعدی که می‌خواهد بردارد داشته باشد، چون این موضوع می‌تواند در مسیر و پیشرفتی که تا به امروز به خوبی آن را طی کرده است مهم و مؤثر باشد. این پیشنهادها حتی وقتی صحبت از آن هم می‌شود قشنگ است، چون سردار به عنوان یک ایرانی افتخارآفرینی می‌کند. امیدوارم هم سردار و هم سعید در فوتبال روسیه و در دیدارهای مختلف از جمله لیگ قهرمان اروپا موفق و مایه افتخار ایران باشند.

* به تیم ملی برسیم. این تیم قبل از دیدار با سوریه به مصاف گینه نو رفت و اختلاف سطح فنی دو تیم انتقاداتی را به همراه داشت. به نظر تو به عنوان یک بازیکن ملی، تیم ملی فوتبال ایران نیاز به دیدارهای بزرگتر دوستانه در سطح ملی ندارد؟

در هر صورت برگزاری بازی‌های تدارکاتی به خاطر حضور بازیکنان جوانی که داریم بسیار می‌تواند به ما کمک کند، البته بازی تدارکاتی بین‌المللی خوب و سطح بالا. البته در خصوص بازی با گینه باید بگویم که شاید اسم حریفمان برای برگزاری یک رقابت تدارکاتی یک اسم عجیب محسوب می‌شد، اما در آن شرایط کشور مالزی، این تیم یک حریف دست‌گرمی خوب برایمان به شمار می‌رفت تا بتوانیم در آن شرایط آب و هوایی یک آماده‌سازی خوب برای دیدار با سوریه را پشت سر بگذاریم و از شرایطی که وجود داشت تجربه لازم را به دست بیاوریم. گینه نیز یک تیم فیزیکی بود و ما نیز قصد داشتیم با شرایط آب و هوایی مالزی آشنا شویم که فکر می‌کنم این موضوع به بازیکنان کمک کرد تا یک محک جدی بخورند و تلنگری برای ما بود مبنی بر اینکه بازی با سوریه از لحاظ شرایط آب و هوایی و زمین مسابقه بازی سختی می‌شود. مطمئناً در مسیری که داریم باید بازی‌های دوستانه خوبی برایمان رقم بخورد تا بازیکنان به آمادگی بیشتری رسیده و بازی به بازی هماهنگ‌تر شوند.

http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1395/09/04/13950904000791_PhotoL.jpg

* بازی با سوریه اما در شرایط بسیار عجیب و غریبی برگزار شد که البته تعجب همگان را نیز در پی داشت، با این حال تیم ملی از همین شرایط یک امتیاز به دست آورد و کارش را با صدرنشینی در پایان دور رفت رقابت‌های مقدماتی جام جهانی به پایان رساند. از بازی با سوریه صحبت می‌کنی؟

ما در مالزی ۲ امتیاز گذاشتیم و برگشتیم؛ ۲ امتیازی که اگر بازی در شرایط عادلانه و طبیعی برگزار می‌شد، حتماً به تیم ملی ایران می‌رسید و شرایطمان امروز می‌توانست متفاوت‌تر باشد، با این حال متأسفانه این اتفاق نیفتاد چون می‌خواستند هر طور شده این بازی را برگزار کنند، آن هم بازی‌ای که اگر چشم‌مان را هم می‌بستیم باز هم مشهود بود که نباید در آن شرایط برگزار شود. با این حال این بازی را انجام دادند و باعث شد تا ما ۲ امتیاز مهم را در دور رفت مسابقات از دست بدهیم که امیدوارم بتوانیم در دور برگشت این ۲ امتیاز را جبران کرده و با همین تیم سوریه در خانه به گونه‌ای بازی کنیم که متوجه کیفیت فوتبال ایران بشوند و بفهمند که نمی‌توانند در هر صورتی جلوی کیفیت فوتبال ایران را بگیرند.

* البته سرمربی سوریه نیز صداقت نداشت و بعد از بازی اعلام کرد که زمین ورزشگاه شهر سرمبان به آنها تحمیل شده در حالی که این انتخاب، انتخاب خود این سرمربی محسوب می‌شد. به نظر می‌رسد با این شرایط در بازی برگشت فرصت خوبی باشد تا اختلاف سطح فنی دو کشور را نشان آنها بدهیم.

در این بین بحث انتقام مطرح نیست بلکه بحث تحمیل کردن فوتبال خوب و کیفیت فوتبال ما است که می‌توانیم در آزادی این موضوع و تفاوت سطح فوتبال دو کشور را به خوبی نشان آنها بدهیم. البته برای سوریه با تمام احترامی که قائل هستم باید بگویم که تفاوت فنی زیادی بین این کشور با تیم ملی ایران وجود دارد و اگر حتی در دور رفت نیز شرایطی وجود داشت که فوتبال روز دنیا در آن انجام می‌شود، به طور حتم نتیجه می‌توانست برای ما متفاوت باشد، اما در هر صورت این بازی با یک امتیاز برای ما به پایان رسید که اگر ۳ امتیاز آن برای ما می‌شد، به طور حتم صددرصد برای ما فوق‌العاده می‌شد. با این حال، این یک امتیاز هم برای ما خوب است و توانستیم به واسطه آن صدرنشین شویم، اما امیدوارم در بازی‌های برگشت بتوانیم تمام امتیازات لازم را گرفته و ۲ امتیاز از دست رفته بازی با سوریه را نیز جبران کنیم.

* تو در داماش تجربه حضور در زمین گل‌آلود را داشتی، اما به نظر نمی‌رسد که این وضعیت استثنایی را هم که در مالزی پیش آمد تجربه کرده باشی.

در لیگ دسته دوم همراه با داماش در چنین زمین‌هایی بازی کرده بودیم، اما در زمینی شبیه ورزشگاه تانکوعبدالرحمان و شرایطی که داشت هیچ‌گاه به میدان نرفته بودم. این شرایط واقعاً عجیب بود، اما در هر صورت این اتفاق افتاده هر چند که این بازی نباید برگزار می‌شد. در این دیدار متأسفانه هر کاری خواستند انجام دادند و نه از امکانات خوب خبری بود و نه هتل مناسب و نه حتی زمین درست و حسابی برای تمرین.

http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1395/09/04/13950904000802_PhotoL.jpg

* با این تفاسیر که تو می‌گویی پس حتماً عصبانیت و ناراحتی کی‌روش قبل از بازی با سوریه بی‌دلیل نبود؟

صددرصد همینطور است. ما از چند روز قبل رفتیم که این شرایط را ببینیم و به آن عادت کنیم، اما عادت کردنی وجود نداشت چون شرایط روز به روز بدتر می‌شد. امکانات و سایر موارد فوق‌العاده ضعیف بود به همین دلیل این شرایط کادر فنی و بازیکنان را اذیت می‌کرد اما گذشته‌ها گذشته و امیدوارم بتوانیم در بازی برگشت این دو امتیازی که از دست رفت را جبران کنیم.

* یکی دو فرصت خوب را هم خودت از دست دادی.

اگر در یکی از این صحنه‌ها توپم گل می‌شد، شاید شرایط برای تیم ملی هم فرق می‌کرد و می‌توانستیم پاسخ خوبی به این سختی‌هایی که بر ما تحمیل کردند را بدهیم. شرایط در آن زمین به شدت سخت بود و در آن لحظه که در دقایق پایانی بازی اتفاق افتاد، قبول دارم که باید با تمرکز بیشتری ضربه می‌زدم. جایگیری‌ام خوب بود اما اگر ضربه سرم را با دقت‌تر می‌زدم حتماً گل بود، اما این نتیجه قطعاً در دور برگشت جبران می‌شود و انشاالله در بازی با همین سوریه کاری می‌کنیم تا متوجه شوند اینگونه هم نیست تا بتوانند هر شرایطی را که می‌خواهند ایجاد کنند تا از ما امتیاز بگیرند! اگر این ۳ امتیاز را می‌گرفتیم قطعاً می‌توانستیم جواب این بازی که جوانمردانه انجام نشد را بدهیم.

* حتی گل قوچان‌نژاد را هم که به نظر سالم می‌رسید داور مردود اعلام کرد.

صددرصد گل رضا درست بود و اصلاً آفساید نبود که متأسفانه آن را هم آفساید گرفتند. اگر یکی از این موقعیت‌هایی که داشتیم گل می‌شد و سه امتیاز را می‌گرفتیم، در این شرایط سخت حتماً وضعیت‌مان امروز بهتر بود اما مطمئن باشید در دور برگشت برای جبران امتیازات از دست رفته به میدان خواهیم رفت.

* به نظر می‌رسید سوریه در زمین و شرایط طبیعی به هیچ وجه حریف تیم ملی ایران نبود.

صددرصد، چون شرایط برای آنها مثبت بود و همانطور که از ما امتیاز گرفتند، همانند آن شرایط را برای کره ایجاد کرده و از این تیم هم امتیاز گرفتند اما مطمئن باشید کار در ایران و کره جنوبی برای آنها سخت می‌شود. البته کره را نمی‌دانم اما در ایران به طور قطع کار برای سوریه سخت خواهد بود و به گونه‌ای بازی می‌کنیم تا از این کاری که در دور رفت انجام دادند پشیمان شوند.

* کسب ۱۱ امتیاز در پایان دور رفت رقابت‌ها و صدرنشینی برای تیم ملی ایران. به نظر تو صعود تیم ملی برای جام جهانی قطعی شده است، با این توضیح که تیم ملی در سه بازی برگشت میزبان حریفانش بوده و کار راحت‌تری دارد.

اینطور که خیلی‌ها فکر می‌کنند که کار تمام شده اما اینطور نیست که ما هنوز رقابت‌های دور برگشت را به صورت کامل در پیش داریم، هر چند که یک امتیاز مثبت برای ما این است که در سه مسابقه میزبان هستیم و می‌توانیم از این امتیاز به نحو احسن استفاده کنیم. به نظر من باید بازی به بازی پیش برویم. در این میان از ۱۰ فینالی که پیش رو داشتیم، ۵ بازی آن را سپری کردیم که البته از دو بازی‌ای که با تساوی برای ما به پایان رسید می‌توانستیم امتیازات کامل را بگیریم که تحت هر شرایطی آن را از دست دادیم، اما مطمئناً در دور برگشت باید بازی به بازی پیش برویم.

http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1395/09/04/13950904000801_PhotoL.jpg

* در دور برگشت دوباره کار با قطر اما این بار در خانه حریف آغاز می‌شود آن هم در یک بازی حیثیتی.

اولین فینال‌مان در دور برگشت در دوحه مقابل قطر است، پس از آن در خانه با چین بازی داریم که امیدوارم دور برگشت را هم از همان ابتدا با قدرت آغاز کنیم و بهتر از عملکردی که در دور اول داشتیم از خودمان ارائه دهیم و انشاالله به جام جهانی صعود کنیم.

* چه تیم‌هایی از گروه ایران شانس صعود به جام جهانی روسیه را دارند؟

نمی‌توان صددرصد پیش‌بینی کرد، چون در بازی‌های دور برگشت یک شرایط سخت و مشابه برای همه تیم‌ها وجود دارد. در این دور از رقابت‌ها تیم‌ها همدیگر را می‌شناسند و از سبک بازی یکدیگر به خوبی شناخت دارند. از این به بعد معتقدم که تیم‌ها نسبت به قدرت دفاعی و هجومی که داریم، مقابل ایران بسته‌تر بازی می‌کنند، به همین دلیل کار سخت‌تر هم می‌شود. برای همین می‌گویم پیش‌بینی کردن سخت است، اما ما هم به میدان می‌رویم تا بهترین شرایط را داشته باشیم.

* معدود کارشناسانی در ایران معتقدند که تو عملکردی که در باشگاهت ارائه می‌دهی را در تیم ملی به نمایش نمی‌گذاری، این مورد تا چه اندازه قبول داری؟

قبلاً هم این سؤال را از من پرسیده‌اند و اصلاً آن را قبول ندارم. از ابتدای رقابت‌های مقدماتی جام جهانی، تمام انرژی‌ام را در هر بازی تیم ملی گذاشتم. از دست دادن توپ و موقعیت برای تمام فوتبالیست‌ها وجود دارد، اما این ناعادلانه است که به خاطر از دست دادن یک یا دو موقعیت این مقایسه را انجام داده و این صحبت‌ها را مطرح می‌کنند. من این حرف‌ها را قبول ندارم چون تیم ملی برای من غرورم، کشورم و خانواده‌ام به شمار می‌رود و از همه مهمتر اینکه برای پرچم ایران بازی می‌کنم و مطمئن باشید وقتی برای تیم ملی بازی می‌کنم انرژی بیشتری می‌گذارم. متأسفانه این حرف‌ها ناعادلانه زده می‌شود و از طرفی، افرادی که فوتبال را متوجه می‌شوند هیچ‌گاه چنین حرفی را نمی‌زنند، چون به خوبی شاهد هستند که در چند بازی گذشته تمام انرژی‌ام را برای تیم ملی گذاشتم تا بهترین عملکردم را داشته باشم. در این بین، من بیشتر روی عملکرد خودم تمرکز دارم و از همه مهمتر اینکه کادر فنی تیم ملی تصمیمات فنی را می‌گیرد و زمانی که می‌بینند که شرایط خوبی دارم قطعاً از من استفاده می‌کنند.

* به نظر می‌رسد با رضائیان در سمت راست تیم ملی زوج خوبی را تشکیل داده‌اید.

چرا که نه، البته تیم ملی به یک انسجام تیمی خوب رسیده و این انسجام چه در فاز دفاعی و چه در فاز هجومی کاملاً مشخص است و این یک نکته مثبت برای تیم ملی به شمار می‌رود. از همه مهمتر اینکه کلی بازیکن خوب داریم که می‌توانند به تیم ملی کمک کرده و هر زمان که کی‌روش از هر بازیکنی می‌خواهد، آنها صددرصد آماده و در خدمت تیم ملی هستند، به همین دلیل من نیز در سمت راست شرایط خوبی دارم.

http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1395/09/04/13950904000797_PhotoL.jpg

* به عنوان یک بازیکن حرفه‌ای در هلند بازی می‌کنی و به خوبی از نزدیک امکانات حرفه‌ای این کشور را دیده و در چنین شرایطی مشغول به کار هستی، حالا در ایران این امکانات که وجود ندارد هیچ؛ مدام در راه آماده‌سازی تیم ملی و خواسته‌های کی‌روش نیز سنگ‌اندازی می‌شود، این مسائل به عنوان یک بازیکن حرفه‌ای تا چه اندازه شما را آزار می‌دهد؟

شرایط قطعاً همانطور که گفتید متفاوت است. یکبار دیگر هم گفته بودم که امکانات پیش پا افتاده مثل اسمش یک چیز پیش پا افتاده است. در فوتبال اروپا تیم‌ها و مربیان دغدغه توپ، زمین، امکانات، تمرین و چیزهایی از این قبیل را ندارند بلکه دغدغه این را دارند که چه تاکتیکی را بازی کنند و یا برای هر بازی چه بازیکنانی را دراختیار دارند؛ یعنی مربیان بیشتر دغدغه‌های فنی و تاکتیکی دارند، اما در ایران دغدغه امکانات، دغدغه مالی و شرایط حمایت از تیم ملی را داریم. وقتی حرف از تیم ملی یک کشور می‌شود، کل کشور موظفند تا به آن کمک کنند و همدل شده و برای موفقیت تیم ملی کشورتان تلاش کنید. در هر صورت امیدوارم شرایط روز به روز بهتر شده و در این مسیری که برای جام جهانی در حال طی کردن هستیم که البته مسیر راحتی هم نیست، بتوانیم شرایط بهتری داشته باشیم.

* به نظر می‌رسد جام جهانی روسیه می‌تواند جام جهانی علیرضا جهانبخش هم باشد.

فکر می‌کنم جام جهانی روسیه جام جهانی تیم ملی می‌شود چون تیم ملی، تیم ملی متفاوتی است که از بازیکنان جوان و خوبی در کنار باتجربه‌ها بهره می‌برد. بنابراین، ترکیبی از این دسته از بازیکنان می‌تواند کمک کند تا در جام جهانی شرایطمان خیلی خوب باشد. به امید خدا ابتدا به روسیه صعود کنیم و سپس این جام جهانی می‌تواند ویترین خوبی باشد برای بازیکنان جوان و باتجربه تیم ملی تا خودشان را برای ترانسفر به تیم‌های بزرگتر نشان دهند.

* به عنوان آخرین سؤال، این روزها صحبت‌هایی در مورد حضورت در تراکتورسازی شنیده می‌شود هر چند که هاشمی مقدم به عنوان مدیر برنامه‌هایت این موضوع را تکذیب کرد.

نمی‌خواهم در این مورد صحبت کنم، در این مورد همانطور که گفتید هاشمی‌مقدم صحبت‌ها و توضیحات لازم را ارائه داد و دیگر نمی‌خواهم به این موضوع ورود کنم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا