از کارآفرینی با دست خالی تا درآمد یک میلیونی

بصیرنیوز،امروزه بیکاری درد مشترک جوانان جامعه به خصوص قشر تحصیل‌کرده است. اگر از جوانان امروزی بپرسیم که بزرگترین مشکل زندگی‌شان چیست به راحتی می‌توان گفت که بیش از ۹۰ درصد آنها بیکاری را جزو اولین مشکل خود اعلام می‌کنند. از همین حرف می‌توان نتیجه گرفت که در حال حاضر جامعه دچار معضل بیکاری است.

بیکاری امروزه تنها مختص جوانان دانشگاهی نیست، هستند مردانی که سرپرست خانوار و بیکارند، اما برخی در این بازار پرشور بیکاری باکارآفرینی از تبعات ناشی از بیکاری فرار می کنند.

مهم ترین پیامد بیکاری در جامعه فقر، کاهش فرصت های شغلی، توزیع ناعادلانه منابع، افزایش روند شهرنشینی، عدم دسترسی مناسب به خدمات پایه، گسترش اعتیاد، بالا رفتن نرخ طلاق، فقدان توجه و عطوفت در خانوادها و بد رفتاری های جسمی و روانی و نهایتاً طرد کودکان و نوجوانان توسط خانواده ها است.

از کارآفرینی با دست خالی تا درآمد میلیونی

علی اموی میلان کارآفرین شوطی با حمایت بسیج سازندگی در عرصه اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی توانست کارگاه جوراب بافی با درآمد ماهانه یک میلیون تومان سود خالص ایجاد کند. علی اموی میلان  متولد ۱۳۵۹ در شهرستان شوط، دارای مدرک تحصیلی دیپلم، متأهل و دارای دو فرزند است.این جوان کارآفرین ساکن شهرستان شوط که اخیرا با ایجاد کارگاه تولیدی جوراب بافی گامی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی برداشته است.

وی درباره فعالیت خود می گوید: از خیلی وقت پیش در فکر ایجاد زمینه ای برای کارآفرینی بودم در دوره های جوراب بافی شرکت کردم و پس از دریافت گواهی مهارت جوراب بافی و پس از فراگیری کامل این حرفه مواد اولیه را تهیه کردم. بخاطر اینکه سرمایه لازم را نداشتم نمی توانستم دستگاه های لازم را تهیه کنم تا اینکه از طرف پایگاه مقاومت بسیج روستای احمد آباد شوط به بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج سپاه شوط معرفی شدم. جا دارد از جناب سرهنگ رضوی فرمانده محترم ناحیه و همینطور از مسئول محترم بسیج سازندگی تقدیر و تشکر کنم که به روستای ما آمدند و از وضعیت کارگاه من بازدید و از من حمایت کردند.

از کارآفرینی با دست خالی تا درآمد میلیونی

اموی ادامه می دهد: من علاقه زیادی به کار تولیدی داشتم یک روز برای خرید به بازار رفتم و جوراب چینی خریدم بعد با خودم فکر کردم که من و امثال من با خرید کالای چینی برای چینی ها اشتغال ایجاد می کنیم در حالیکه جوانان خودمان بیکار هستند. این شد که تصمیم گرفتم یک کارگاه جوراب بافی راه اندازی نمایم تا برای جوانان روستایم اشتغالزایی کرده باشم.

این کارآفرین گفت: با تسهیلات ۳۰ میلیون تومانی بسیج سازندگی توانستم کارم را توسعه داده و در حال حاظر برای ۵ نفر ایجاد اشتغال نمایم. با تولید باکیفیت و بازاریابی که توانستم در این اواخر انجام دهم انشاالله تا ۵ نفر کارآفرینی و ایجاد اشتغال خواهم کرد. تمامی نفراتی که در کارگاه من مشغول به کار هستند جوان و از بسیجیان  همین روستا هستند.

وی بیان کرد: مهمترین مشکل من نداشتن سرمایه بود که پس از مراجعه به بسیج سازندگی و بازدید فرمانده محترم ناحیه و مسئول بسیج سازندگی از کارگاه از طرح بنده حمایت شد و در حال تولید هستم.

این کارآفرین درباره اینکه از ایجاد این تولیدی چه هدفی داشتید؟ می گوید: چون خودم دغدغه های کاری بسیاری داشتم و آشنایی که از بیکاری جوانان روستا داشتم  و نیازهای خودم به فکر  ایجاد اشتغال و درآمد زایی برای خودم و جوانان روستا شدم که چگونه می توانم. با کمک حمایت های بسیج سازندگی توان خود را سنجیدم و دیدم که می توانم.

از کارآفرینی با دست خالی تا درآمد میلیونی

اموی درباره خصوصیات افراد شاغلی که در کارگاهش کار می کنند گفت:  یکی از کارگرها از خانواده شهید است و برای پیدا کردن کار خیلی اداره ها رفته ولی کاری پیدا نکرده و در کارگاه مشغول کار است. نگهداری و تامین موتورهای خانه ای، اداره ها در کل  کار تاسیساتی می کردم و در حال حاضر هم اگه کار باشد انجام می دهم. برای همین در سطح ابتدایی تعمیرات دستگاه ها را خودم انجام می دهم ولی تعمیر در سطح بالا باید به تبریز ببریم. فرش بافی  هم بلد هستم، دامداری و کشاورزی هم که از بچگی در روستا کار کرده ام.

وی درباره بازار فروش و درآمد می گوید: هر روز ۱۵ جین و در هر جین ۱۲ جفت جوراب تولید می کنیم و به عمده فروش ها و ارزانسراها می فروشیم. سفارشاتی هم در این میان از کسبه بازار و جوراب فروشان و حتی همسایه ها داریم. هر جین را ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان می فروشیم. ۸۰۰ هزار تا یک میلیون تومان درآمد ماهانه برایم می ماند.

اموی اضافه کرد: من این کارگاه را به  لحاظ  موقعیت بازاری و فروش در مساحت ۲۵ متر مربع در شهر شوط اجاره کردم. اگر این  اجاره نبود و ماهی ۳۰۰ هزار تومان اجاره نمی دادم درآمد بیشتر از یک میلیون در ماه برایم می ماند.

وی در تعریف اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی استفاده حداکثری از ظرفیت ها و نیروی جوان و پر انرژی که به عنوان یک ظرفیت است که مطمئنا با حمایت مادی و معنوی از این قشر حربه های دشمن که از طریق تهاجم فرهنگی این نیروی عظیم را نشانه گیری کرده خنثی خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا