داستان کلیپ «دانش آموز اصفهانی» ادامه دارد

بصیرنیوز،

  انتشار کلیپ «دانش آموز اصفهانی» در شبکه‌های اجتماعی طی چند روز اخیر بازتاب گسترده‌ای داشت و حجم بازدید آن در کانال‌های تلگرامی به بیش از دو میلیون بار رسیده و همچنان بازنشر داده می‌شود.

در این فایل تصویری یکی از دانش آموزان دبستان هیأت امنایی سیفی اصفهان از سوی مدیر و ناظم مدرسه به دلیل دویدن در حیاط مدرسه تهدید به اخراج می‌شود و گفته می‌شود بازرسان هم شاهد این اتفاق بوده‌اند و راهی جز اخراج دانش آموز نیست.

البته در کلیپ کامل‌تری که بعداً منتشر شد نشان داده می‌شود که این تهدید بیشتر جنبه شوخی داشته و با قول گرفتن از کودک به او گفته می‌شود که در صورت تکرار مجدد این اتفاق اخراج خواهد شد.

پخش این کلیپ شاید در ابتدا خنده‌ای را بر لبان انسان بیاورد اما با کمی تأمل این سؤال در ذهن انسان متبادر می‌شود آیا ارزش یک لبخند با تحقیر و تهدید یک کودک معصوم برابری می‌کند یا خیر؟

حال آن که قبلاً نیز انتشار کلیپ «شیب» باعث شده بود دانش آموز شمالی توسط هم‌کلاسیانش مورد تمسخر قرار گرفته، منزوی شده و ترک تحصیل کند که نشان از هزینه گزافی است که گاهی لبخند هر یک از ما می‌تواند برای یک فرد بی‌گناه داشته باشد.

* ناظم مدرسه: بروید از فسادهای مالی و اخلاقی بپرسید

به همین دلیل خبرنگار فارس با حضور در دبستان هیأت امنایی سیفی که در ناحیه ۵ آموزش و پرورش اصفهان واقع شده است با ناظم و مدیر این دبستان در خصوص این موضوع گفت‌وگو کرد.

ناظم این مدرسه با انتقاد از پیگیری خبرنگاران عملکرد رسانه‌ها را زیر سؤال برده با فرافکنی موضوعاتی مانند فسادهای مالی و اخلاقی در کشور را سوژه‌های خبر عنوان کرد و از خبرنگار ما هم خواست این موضوع را دنبال نکند.

* ۳ ـ ۴ کلیپ مشابه دیگر هم داریم

وی تاکید کرد: در این فیلم هیچ توهینی نشده و سه چهار مورد مشابه این کلیپ را از دیگر دانش آموزان هم داریم، پدران و مادرانشان هم در جریان هستند و هیچ مشکلی ندارد.

آملی ناظم مدرسه سیفی با بیان اینکه این بچه خلاق بوده و فن بیان خوبی دارد و در مراسمات و جشن‌های مدرسه حضور دارد، اذعان داشت: هدف از گرفتن این کلیپ آن بوده که در مدرسه پخش بشود و در گروه خود دانش آموزان با هدف آموزشی منتشر شده است.

وی از پخش شدن آن در شبکه‌های مجازی اظهار تعجب کرد و گفت: در این زمینه مدیرکل آموزش و پرورش با مدیر مدرسه صحبت کرده و موضوع تمام شده است.

* مدیر مدرسه خبرنگار را به بیرون مشایعت کرد

خبرنگار فارس پس از گفت‌وگو با ناظم که پاسخگوی موضوع بوده به دفتر مدیر مدرسه رفت که متاسفانه با برخورد وی مواجهه شده و در ادامه نیز خبرنگار فارس را به سمت درب خروج راهنمایی کردند.

در ادامه از سوی اداره کل آموزش و پرورش موضوع را پیگیر شدیم و در این زمینه علیرضا مهدی مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان روز گذشته (چهارشنبه) در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرده بود: این اقدام شوخی درستی نبوده و فیلم‌برداری از این دانش‌آموزان بی‌سلیقگی عوامل مدرسه بوده است.

* این بی‌سلیقگی تاثیر سوئی بر افکار عمومی دارد

وی افزود: بر فرض اینکه مدیر مدرسه فیلمبرداری از این دانش‌آموز را یک اقدام آموزشی و تربیتی بداند که از نظر ما این‌گونه نیست و کار شایسته‌ای انجام نداده، این حرکت تأثیرات سوئی بر افکار عمومی داشته و قضاوت‌های زیادی را به دنبال خواهد داشت.

مهدی با بیان اینکه در این خصوص جوابیه‌ای صادر خواهد شد، عنوان داشت: مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان سه گروه را مأمور پیگیری این قضیه قرار داده که عبارت از مدیریت روابط عمومی، مسؤول بخش آموزش ابتدایی و حراست آموزش و پرورش استان اصفهان است.

* اقدام سهوی بوده و از آسیب‌های فضای مجازی است

اما امروز جوابیه آموزش و پرورش صادر شد که در آن آمده است: «این رخداد از سوی عوامل مدرسه اتفاقی سهوی بوده است و دانش آموز مورد نظر همچون گذشته در حمایت کامل از سوی آن واحد آموزشی مشغول به تحصیل است».

در ادامه این جوابیه آمده است: «آموزش و پرورش استان ضمن قدردانی از افکار عمومی رسانه‌ها و دلسوزان و با امید به اینکه این حساسیت‌های ارزشمند در جهت حفظ حقوق دانش آموزان در موارد دیگر هم تسری یابد؛ این اطمینان را می‌دهد که بررسی و پیگیری لازم موضوع در دستور کار قرار گرفته و با توجه به اینکه این موضوع یکی از مصادیق ناشی از آسیب‌های فضای مجازی است تمام توان و امکان خود را به کار می گرد تا در جهت جلوگیری از بروز موارد مشابه در آینده تدابیر لازم اتخاذ گردد.».

جوابیه آموزش و پرورش با وجود اینکه این اقدام را «سهوی» می‌داند و مشکل را بر گردن فضای مجازی می‌اندازد از «پیگیری لازم» خبر داده که باید در این زمینه منتظر نتیجه پیگیری آن اداره کل باشیم.

قطعاً برخورد با چنین رفتارهایی می‌تواند از تکرار موارد مشابه جلوگیری کند؛ کما اینکه به گفته ناظم این مدرسه نمونه‌های مشابهی از این کلیپ هنوز در اختیار مسؤولان دبستان سیفی وجود دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا