با فشار یک دکمه از دنیای اینترنت محو شوید

بصیرنیوز، این سرویس که Deseat.me نام دارد، توسط دو برنامه‌نویس سوئدی به نام‌های ویل دالبو و لینوس اونه‌باک طراحی شده که طی آن، افراد می‌توانند با ارائه آدرس ایمیل و رمزعبور مطمئن شوند که کاملا از دنیای وب پاک می‌شوند.

این سرویس از کاربران می‌خواهد تا در حساب کاربری گوگل وارد شوند تا بتواند تمام حساب‌های کاربری آنها را در دنیای آنلاین بشناسد.

این برنامه از پروتکل OAuth برای دسترسی به اطلاعات کاربران استفاده کرده و سپس لینک‌های حذف را برای حذف هر کدام از حساب‌های افراد در اختیارشان قرار می‌دهد تا بتوانند بطور انتخابی یا کلی از اینترنت خارج شوند.

پروتکل OAuth یک قرارداد باز است که به کاربران خدمات اینترنتی بکارگیرنده آن اجازه می‌دهد اطلاعات کاربری‌شان را بدون نیاز به دادن گذرواژه و نام کاربری، به صورت امن با خدمات دیگر به اشتراک بگذارند. برخی از وب‌گاه‌های مهم از جمله توییتر از این پروتکل پشتیبانی می‌کنند و برای ارتباط از طریق آن، کتابخانه‌هایی در زبان‌های برنامه‌نویسی مختلف وجود دارد. OAuth یک سازوکار کسب اجازه را معین می‌کند که از راه آن سرویس‌های دیگر اجازه می‌یابند کارهای مشخصی را از طرف کاربر انجام دهند.

مثال‌های ارائه شده در این سایت شامل رسانه‌هایی مانند فیسبوک، یوتیوب و لینکداین و بسیاری سایت‌های دیگر است.

برای استفاده از این خدمات باید یک حساب کاربری گوگل داشته باشید و از آن برای همه حساب‌های آنلاین‌تان استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا